יותר מאלטרנטיבה לשכטר: וארן רוצה להוכיח שנלחמו עליו בצדק

אנתוני וארן
אנתוני וארן | עדי אבישי

המאבק על שירותיו מול אשקלון, האולטימטום שהציב לבית"ר ירושלים והמספרים שהלכו וגדלו בלאומית. החלוץ של מימר מצפה להפוך ללהיט הבא בישראל, מאמנו בעבר אוהד בוזגלו בטוח שזה יקרה. ב-21:00 הוא מול האלופה

(גודל טקסט)

בעיצומה של העונה שעברה, אחרי שחרורו של שמעון אבוחצירה בינואר, איתי שכטר נותר החלוץ היחיד בסגל בית"ר ירושלים. במחזורים האחרונים של העונה לשרון מימר לא הייתה אלטרנטיבה למלך השערים של הקבוצה (15), וכששכטר נאלץ לנוח מי ששותף במקומו היה אבישי כהן, שחקן כנף. העונה, לפחות לפי המשחק הראשון בגביע הטוטו, גם אם לא יגיע חלוץ זר או ישראלי דוגמת שלומי ארבייטמן, לשרון מימר כבר יש אלטרנטיבה.

אנתוני וארן (כן, ככה הוא מבקש שיקראו לו) הוא אחת הרכישות הכי "שקטות" של בית"ר כלפי חוץ. חלוץ בן 27, מהפועל ירושלים. פעם מעבר כזה היה מעורר הרבה יותר רעש בבירה, אבל כשהאדומים בליגה א' ונראים בדרך להיעלמות ממפת הכדורגל זה כבר לא מרגש אף אחד. אז מבחוץ נראה שהנה, בית"ר צירפה עוד שחקן לרוטציה אחרי ז'אורז'יניו, יוסי בניון, ציון צמח, אמיר עגייב ומיקי סירושטיין, אבל המלחמה על שירותיו של הצרפתי ממוצא יהודי הייתה גדולה.

אחרי העונה שעברה, בה כבש תשעה שערים במדי הקבוצה שירדה לליגה א', סוכנו של השחקן אדם קידן והלקוח שלו שמו להם למטרה לשחק בליגת העל. לווארן היו לא מעט הצעות מהליגה הלאומית ביותר כסף, כולל מהפועל תל אביב, אולם השחקן וסוכנו התעקשו ללכת על ליגת העל. קידן הציע את השחקן לשרון מימר, אבל בבית"ר לא החזירו תשובה. מי שכן הייתה חזק בתמונה לקלוט את החלוץ היא הפועל אשקלון. הקבוצה של יובל נעים שלחה כבר חוזה, הכל למעשה היה סגור, אך אז לפתע בבירה התעוררו ונכנסו גם לתמונה, אולם התעקשו שהשחקן ייבחן במחנה האימונים בהונגריה לפני שיוחלט אם לצרפו.


וארן באימון הבכורה בבית"ר. הייתה מלחמה על שירותיו

קידן פנה לאשקלון לברר אם יסכימו לתת לשחקן למצות את האופציה במועדון הגדול מהבירה, אולם שם נעמדו על הרגליים האחוריות. הסוכן הבין שהקליינט שלו עלול להישאר "קירח" מכל הצדדים, ואמר לבית"ר: "זה הכל או כלום". בבית"ר הסכימו, הכל טוב ויפה, אך הקשרים של הסוכן באשקלון נהרסו.

אז מאחורי הקלעים מדובר היה במעבר דרמטי, אבל השאלה שנשאלת היא אם המאבק על שירותיו של השחקן היה מוצדק. בינתיים זה נראה טוב. וארן כבש שלושה שערים בחמש הופעות (ארבע מהספסל) – אחד מול ושאש ב-0:3 בחוץ במוקדמות הליגה האירופית ועוד צמד (ובישול) בגביע הטוטו ב-1:3 מול מ.ס אשדוד (המשחק בו פתח על חשבון איתי שכטר), אותה קבוצה שהביאה אותו לארץ בחלון העברות של עונת 2013/14 (על משבצת של זר) ובמדיה אף כבש שער אחד בליגת העל. השחקן, שהגיע מבאסטיה, עזב אחרי חצי עונה בקיץ והצטרף למכבי יבנה (ארבעה שערים), אחרי שניסה למצות אופציות בליגה השנייה בצרפת.

מי שבטוח שהרכש הבית"רי יצליח הוא אחד ממאמניו בתחנה הבאה אחרי יבנה, בהפועל ירושלים, אוהד בוזגלו, שאימן אותו בחלק מהעונה שעברה. "אני הכתובת לדבר עליו", אומר אחד מארבעת האחים למשפחת בוזגלו, "אני אמרתי לכולם שהוא שתי רמות מעל הליגה הלאומית". השאלה שעולה היא אם מה שמספיק טוב לליגה הלאומית (13 שערים אשתקד ותשעה בעונה שלפני כן) מספיק טוב לליגת העל. בוזגלו בטוח שכן.


"שתי רמות מעל הליגה הלאומית" (עדי אבישי)

"יש לו אינטליגנציית משחק של שחקן נבחרת, כמו בבישול לבניון בגביע הטוטו", ממשיך בוזגלו לפרגן. "הוא חכם ברמות אדירות. ככל שהוא ישחק עם שחקנים טובים יותר הוא יהיה הרבה יותר טוב. הוא לא דריבליסט שיתחיל לכדרר ולעבור שחקנים, אבל כן יש לו אחד על אחד טוב, הוא יכול לשחק עם הגב. יש לו בעיטה טוב, הוא יכול לשחק בכנף ימין ולהיכנס עם רגל שמאלי לאמצע. כל דבר שהמאמן אומר לו הוא מסמן: 'בסדר'. בחור מקסים".

וארן השתלב היטב בבית"ר גם מבחינה חברתית. שחקנים מספרים כי הוא מרבה לחייך, מדבר עברית כמי שנולד בישראל ואף מחזיק בחברה ישראלית. ההורים שלו חיים בחו"ל (אמא בדרום צרפת ואבא במרוקו), אבל יש לו פה הרבה דודים כך שגם כאן הוא יחסית 'מכוסה' בכל הנושא המשפחתי. עכשיו רק נשאר שכמות השערים (ודקות המשחק) יעלו בהתאם לשחקן המריבה של הקיץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי