טאהא: לפני 7 שנים שיחקתי בעראבה, עכשיו אני 90 דק' מהצ'מפיונס

לואי טאהא
לואי טאהא | דני מרון

בלם הפועל ב"ש, שרצה להיות רופא, הצטיין ב-1:2 על מאריבור בפלייאוף ליגת האלופות, המאמן הסלובני: "וואקמה שחקן מושלם, יכול לשחק בליגות הכי טובות באירופה". האוהדים מסתערים על הכרטיסים לגומלין

(גודל טקסט)

רק לפני כמה שנים הוא התרוצץ על מגרשי החול של ליגה ב', מנקה את השטח בשירותה של פ.צ עראבה. עכשיו הוא רחוק 90 דקות מליגת האלופות, חולם על הגליץ' לפיקת הברך של פיקה או לרצועה הצולבת של ניימאר. קבלו את לואי טאהא, ה"מטאטא" לשעת חירום של ברק בכר. "מגיע לקהל שלנו לראות תצוגות בשלב הבתים, ובעזרת השם נעשה את העבודה כמו שצריך במשחק הגומלין", אמר לואי לאחר ה-1:2 אמש (רביעי) על מאריבור במשחק הראשון בין האלופות מישראל וסלובניה בפלייאוף ליגת האלופות. לוי יהי.

מסתבר שהדיווחים על קריסתה של ההגנה האדומה היו מוקדמים מדי לאחר פציעתו של מיגל ויטור. כפי שקרה בעונה שעברה, טאהא נכנס למשבצת של הפורטוגלי ועשה את המוטל עליו בצורה טובה. "קודם כל אני מאחל לוויטור החלמה מהירה, שיחזור אלינו כמה שיותר מהר", אמר טאהא בטון ממלכתי. "מיגל שחקן חשוב, עוד נצטרך אותו כי יש לנו 'מלא' מטרות ומלא משחקים בדרך. אני לא מופתע מהצורה שבה שיחקתי. יש לנו 24 שחקנים בסגל, וכל אחד שווה הרכב".

שער החוץ שכבשו הסלובנים לא ממש מטריד את הבלם הענק והוא לא סבור שיש מקום להתנצל: "טעויות קורות ברמות האלה, חצי טעות ואתה מקבל את העונש".

סיפורו מדהים למדי. הוריו חלמו שיהיה רופא, הוא התעקש על המגרש הירוק. בינתיים הוא שותף להבראת החלק האחורי של האלופה. וכה אמר טאהא: "תשאלו את אבא שלי, הוא יגיד לכם שהייתה התלבטות במשפחה, אם אלך ללמוד רפואה או אמשיך לשחק כדורגל. 'ללמוד תמיד אפשר, כדורגל זה בשביל צעירים, קח עוד שנה בכדורגל', אבא אמר לי, ובזכותו תראו לאן הגעתי".

על הסיכויים במשחק הגומלין, אמר הבלם שרצה להיות רופא: "יש לנו צוות מקצועי ברמה גבוהה, בטוח שיכינו אותנו בצורה הכי טובה למשחק במאריבור. לא נשחק על 0:0, אלא נחפש לתת את הגול. בעזרת השם נעשה את העבודה כמו שצריך". בסיום המשחק החליפו טאהא ומרואן קבהא חולצות, ושניהם קיבלו תשואות מהאוהדים שאכלסו את היציע של הקבוצה האורחת.

לואי טאהא. והוא בכלל רצה להיות רופא (דני מרון)
לואי טאהא. והוא בכלל רצה להיות רופא (דני מרון)

בסיום מסיבת העיתונאים הרשמית, ניגש בכר לעמדת הראיונות של הטלוויזיה הסלובנית, ובאנגלית לא הכי אוקספורדית, החמיא לסגולים מהבלקן כפי שעשה השועל לפני ששכנע את העורב לפתוח את פיו ולהיפרד מחתיכת הגבינה. "מאריבור קבוצה מאוד טקטית, והיא גם חזקה. אבל הכול תלוי בנו. יש לנו משימה גדולה בשבוע הבא, ואז נמשיך להילחם למען החלום שלנו". כמה רגעים קודם לכן הפתיע מאמן האלופה באומרו ששיר צדק היה השני ברשימת הבועטים שהוכנה מראש למקרה שהשופט יצביע על הנקודה הלבנה. אחרי ההחמצות הרצופות של ג'ון אוגו ו-וואקמה, הצטמצמה רשימת המועמדים. "פקהארט היה הראשון ברשימה, אבל ישב על הספסל. שיר היה אחריו ברשימה. מה לא מסודר פה?", אמר המאמן והדף את הניסיונות לשוות להתנהלות שלפני ביצוע הפנדל נופך שכונתי משהו.

בעוד הסלובנים לא מבינים איך וואקמה חמק מתחת לרדאר של מאמנם דרקו מילאניץ' שלא הכין שיעורי בית, בכר החמיא לתותח הניגרי שלו, מבלי לקפח את חבריו. "כולם יודעים מה טוני שווה, וכולם ראו איך כל השחקנים נתנו מעל ומעבר. צריך לפרגן גם לחברים שלו". מחמאות ממקור בלתי צפוי קיבל החלוץ מגארי ליניקר, כוכב העבר של נבחרת אנגליה, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תראו את השער המטורף של וואקמה מהפועל באר שבע"

טוני וואקמה.

תפסנו את מילאניץ' בדרך לאוטובוס, ולא רק כדי לשמוע את קריאות ההתפעלות שלו מהפנומן הניגרי. "וואקמה הוא שחקן מושלם, ויכול לשחקן בליגות הכי טובות בעולם. בכל משחק הוא היה טוב, לא רק נגדנו. נעשה הכול כדי לעצור אותו במשחק הגומלין", הזהיר המאמן המנוצח.

מה יהיה במשחק הגומלין?
"במאריבור נהיה הרבה יותר אקטיביים כדי למחוק את הפיגור. האווירה תהיה שונה, הקהל שלנו מאוד ביתי ותומך, וגם מזג האוויר יתאים לנו יותר. מזג האוויר 'אצלכם' מתאים לשחייה, לא לכדורגל".

כיצד אתה מסכם את הופעתו של מרואן קבהא?
"מרואן יכול לשחק טוב יותר, זו לא הייתה הרמה הרגילה שלו. מצד שני אי אפשר להגדיר את הופעתו כ'נוראה', ואני ממשיך להאמין בו".

איסק קואנקה. העיקר שהספרדי קיבל דקות (דני מרון)
איסק קואנקה. העיקר שהספרדי קיבל דקות (דני מרון)

וכמעט שכחנו, בתפר שבין צמד מפגשי פלייאוף האלופות תיפתח הליגה, ומכבי נתניה תגיע העירה. כמה משחקני ההרכב יקבלו מנוחה, ואחד השינויים הבולטים צפוי להיות בין הקורות, כשדודו גורש מיועד להחליף את גיא חיימוב. מיכאל אוחנה, שריצה עונש הרחקה באירופה, צפוי אף הוא לחזור להרכב. "הליגה מאוד חשובה לנו", חזר בכר על המנטרה, "ותמיד צריך לזכור שדרך הליגה הגענו לאן שהגענו באירופה. נעמיד הרכב מספיק טוב מול קבוצה טובה ומסוכנת".

בצוות המקצועי עדיין מתקשים לאמוד את יכולתו של איסק קואנקה, שרשם סוף סוף דקות ראשונות על כר הדשא. "מה עם קואנקה?", נשאל בכר במסיבת העיתונאים. "מה איתו?", הוא ענה רטורית, ומיד הוסיף: "חשוב שהספרדי חזר למגרש, גם אם ל-11 דקות".

כ-600 כרטיסים הוקצו לאוהדים האדומים שילוו את האלופה למשחק הגומלין. חלקם ימריאו ביום ראשון יחד עם השחקנים במטוס חכור, והחלק הגדול יותר יתנקז לעיר השנייה בגודלה בסלובניה דרך בודפשט, וינה וזאגרב. מעט מקומות נותרו בחבילה המוצעת לאוהדים, אשר כוללת טיסה ישירה למאריבור, שני לילות בבית מלון וכרטיס כניסה למשחק. ההצעה קוסמת במיוחד בהתחשב בסיכויים הסבירים לחגוג בטיסה חזרה לישראל את הגשמת חלום הצ'מפיונס.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי