כאבי מחזור: מכבי ת"א, מכבי חיפה וב"ש צברו ביחד נקודה

וידאר קיארטנסון מול אנטואן קונטה
וידאר קיארטנסון מול אנטואן קונטה | צילום: דני מרון

שלוש הקבוצות שחזרו נתון שלא היה בשבע השנים האחרונות, בית"ר שוב במקום הראשון אחרי 325 מחזורים ומנור סולומון מחזיר את העולם לצעירים. רון עמיקם עם המספרים של מחזור הפתיחה בליגת העל

(גודל טקסט)

1. וואו, איזה מחזור פתיחה היה לנו. שלוש קבוצות גדולות לקחו ביחד נקודה אחת שלמה. גם הפועל ב"ש, גם מכבי ת"א וגם מכבי חיפה – אף אחת לא ניצחה במחזור הראשון של ליגת העל. אבל לא להתלהב יותר מדי, רק לפני שבע עונות נפתחה הליגה כאשר גם בית"ר ירושלים, גם הפועל ת"א וגם מכבי ת"א הפסידו במחזור הפתיחה.

2. מאז אותה עונה, 2010/11, ניצחה מכבי ת"א בכל מחזורי הפתיחה שלה – רצף שהוא גם שיא עבורה – עד לשבת האחרונה, אז נחלה את הפסדה ה-15 במחזורי פתיחה. וזה לא מעט, כי ב-33 מחזורי פתיחה היא דווקא ניצחה וב-16 סיימה בתיקו (ראו טבלה).

3. מה שבטוח, מאז עונת 1996/7 היא לא ספגה שלושה שערים במחזור הפתיחה, אז הפסידה בקריית אליעזר 3-1 להפועל חיפה. האם היא הפסידה 3:0 במחזור פתיחה? אכן כן, וזה קרה במחזור הפתיחה הראשון בו הפסידה אי פעם – ב-5 בנובמבר 1960, למכבי נתניה. יוסי היינה כבש אז שלושער.

4. אם לא הפחתת שתי הנקודות של הפועל עכו, מכבי ת"א גם הייתה במקום האחרון. מתי זה קרה לאחרונה? זה קרה ב-11 בנובמבר 2007, וזה לא היה אחרי מחזור אחד בלבד, אלא בעומק העונה. אז, אגב, היו שתי התל אביביות מתחת לקו האדום. אלמלא העונש של עכו, זה בדיוק מה שהיה נראה עכשיו בטבלת ליגת העל עם מכבי חיפה ומכבי ת"א.


ורד ושכטר. החזירו את בית"ר לפסגה לראשונה מ-2008 (דני מרון)

5. הזכרנו כבר למעלה את בית"ר ירושלים, מוליכת הטבלה, למי שלא שם לב. מתי בית"ר ירושלים הוליכה לאחרונה את הטבלה? ב-31 במאי 2008, הפעם האחרונה שגם זכתה באליפות. מאז חלפו 325 מחזורי ליגה בלי שהטבלה "החזיקה" את בית"ר ירושלים.

6. מכבי חיפה מחזיקה בשיא מועדון חדש: 620 דקות ללא כיבוש בליגה. למי שלא יודע, היא גם מחזיקה בשיא הארצי – 1,003 דקות ללא ספיגה. האחרון שכבש לזכותה בליגה היה דקל קינן ב-22 באפריל, לפני ארבעה חודשים. השיא הקודם נקבע רק לפני שנה וחצי, והוא עמד על 534 דקות ללא כיבוש בליגה.


סולומון. רק בניון לפניו (דני מרון)

7. מנור סולומון כבש שער ניצחון בשבת מול מ.ס אשדוד כשהוא בן 18 ו-26 יום בלבד. האחרון שכבש שער במחזור הפתיחה כשהוא מתחת לגיל 19 היה ראובן עובד, במחזור הפתיחה של עונת 2002/3 בניצחון 2:4 של מכבי ת"א על מכבי פ"ת. האחרון שכבש שער ניצחון בגיל הזה היה אביב וולנרמן, אז בהפועל ת"א, בניצחון 0:1 על מכבי יפו בפתיחת עונת 1998/9. הוא היה אז בן 18 ו-35 יום. ובכל זאת, השחקן האחרון שכבש שער במחזור הפתיחה כשהוא צעיר מסולומון, הוא לא אחר מאשר יוסי בניון, שכבש בפתיחת עונת 1997/8 לרשת בני יהודה, והוא בן 17 ו-89 יום.

8. ברכות ליובל אבידור, שבישול השער בשבת הקפיץ אותו לרשימת 100 המבשלים הגדולים בכל הזמנים. הצמד של אלון תורג'מן הקפיץ אותו אל רשימת 200 הכובשים הגדולים בכל הזמנים. הצמד האחרון שכבש בליגה היה לפני חמש שנים וחצי, בניצחון 1:4 של מכבי חיפה על מכבי פ"ת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי