יש תקווה? מכבי פ"ת לא יכולה להסתמך רק על מנור סולומון

מנור סולומון
מנור סולומון | צילום: דני מרון

לילד בן ה-18 יש יכולת לשנות משחקים, אך בלי תחליפים לכוכבי העונה הקודמת, קובי רפואה יאבד את מקומו בפלייאוף העליון. וגם: מה הבינו מכבי נתניה ובני יהודה, ועל חשיבות הליגה ה-3. סיכום השבת של רון עמיקם

(גודל טקסט)

1. בשנים האחרונות מתחדד הפולמוס סביב המונח "הגדולות". ארבע גדולות או חמש גדולות, או שאולי יש יותר. מנופפים במסורת, בתארים, בקהל, אבל נדמה שקו הגבול המהותי שעובר בין קבוצות גדולות לקטנות בכדורגל הישראלי, זה סגנון המשחק שלהן.


קבוצה גדולה תנסה תמיד להכתיב את קצב המשחק, ואם לא תצליח להשתלט עם מרכז המגרש, היא תצא למתפרצות עם הרבה שחקנים מתוך מטרה ליזום התקפה ולא רק לנצל יתרון מספרי על הגנה מדולדלת. קבוצה קטנה תמיד תגיב, תיערך, תשחק מבוקר ותתרגל באימונים יציאה מהירה למתפרצות. מי שיודעת לעשות זאת היטב, תתקשה ליזום מול קבוצה נחותה ממנה כי אין לה פתרונות יוצאי דופן. היא קבוצה קטנה, תקציבית ופרסונלית, ככה זה.
 

אז בשבוע שעבר התלהבנו מאוד מבני יהודה ומכבי נתניה, והשבוע שתיהן איבדו נקודות מול הפועל אשקלון והפועל עכו, בהתאמה. נתניה, בניגוד לבני יהודה, מצוידת בכלי לפיצוח חפירות, אבל ערן לוי בטירוף להשיג שער משל עצמו ובטוח שהשמאלית שלו מקצרת גם מגרשי רחבי ידיים, עד שהוא פשוט בועט מכל מצב. בני יהודה ומכבי נתניה יהיו קבוצות מרכז טבלה, בעוד שאשקלון ועכו יהיו קבוצות תחתית, אבל אלה קווי הגבול שלהן. הגדולות ימשיכו להיות גדולות.


ערן לוי מתוסכל. כלי לפיצוח חפירות

ערן לוי מתוסכל. כלי לפיצוח חפירות (דני מרון)


2.
בשבוע שעבר עשה מנור סולומון הבדל בין סקנדל לפסטיבל. סולומון מחק טעויות מביכות בהגנה שהביאו לאשדוד שער יתרון, הן בבישול והן בשער ניצחון מבריק, אבל מנור סולומון הוא בן 18. היחס שלו לתהילה שהוא רוכש הוא עדיין יחס של ילד. הוא יישמר, הוא יתוקל, הוא יורחק מהשער, והוא יצטרך להתמודד עם זה. ובלעדיו, ההגנה היא אותה הגנה והחורים הם אותם חורים.


מכבי פתח תקווה לא מצאה תחליף לקרלוס קוויאר ואליסון דוס סנטוס, ואם לא תתעשת, הפועל חיפה תשמח לקחת את מקומה בפלייאוף העליון. כי הפועל חיפה לפחות יודעת לנצל את היתרונות ההתקפיים שלה בלי להזניח את ההגנה. קבוצה שבה משחקים חנן ממן, עדן בן בסט מקסים פלקושצ'נקו ואלון תורג'מן הלוהט, בהחלט ראויה זמנית למקום ראשון.


3.
עידן שמש כבש לסכנין, מאור קנדיל בישל לאלמוג בוזגלו, טל איילה כבש להפועל אשקלון, רוסלן ברסקי ניהל בצורה מבריקה את המשחק של הפועל חיפה. מה המשותף? כולם שיחקו עד לפני לא הרבה זמן בליגה א'. בוזגלו שיחק בנוער של הפועל פתח תקווה, וטל איילה בנוער של הפועל תל אביב, ובשני המקומות לא מצאו להם מקום בבוגרים. היום שתי הקבוצות האלה בליגה הלאומית ושני השחקנים האלה מצטיינים בליגת העל.


טל איילה. הוא מככב, ואיפה הפועל ת

טל איילה. הוא מככב, ואיפה הפועל ת"א? (ערן לוף)


המזל הוא שיש ליגה א', זו שקולטת את הילדים האלה בסיום תקופת הנוער שלהם ונותנת להם לשחק כדורגל בתנאים חצי מקצועניים. היה פה רעיון להקים ליגת פיתוח, עד גיל 21, כי הקבוצות הגדולות יתקשו לאורך זמן להסתיר את העובדה הלא ממש חוקית שיש להן קבוצות בת בליגה הלאומית. למען האמת, ליגה לאומית אינה ליגת פיתוח, היא ליגה מקצוענית שבה משחקים זרים וקבוצות לחוצות. ליגה א' היא ליגת הפיתוח האמיתית של הכדורגל הישראלי. 32 קבוצות שנותנות לילדים לשחק.


4.
מתן חוזז, מקסים פלקושצ'נקו, עמית ביטון, גבי קניקובסקי, מוטי ברשצקי, מוחמד עוואד, אביב אברהם, דן גלזר, יונתן כהן ומנור סולומון. לא, זו לא רק רשימת המצטיינים בליגת העל בשני המחזורים הראשונים, זה בסיס הנבחרת הצעירה לקראת משחקה הראשון במוקדמות היורו, ביום חמישי בעכו. וחייבים לומר את האמת, זה סגל הרבה יותר מעניין מהסגל של הנבחרת הבוגרת שפורסם אתמול לקראת המשחקים מול מקדוניה ואיטליה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי