צפו בתקציר: מכבי תל אביב נוצחה 1:0 אצל סלביה פראג

אלירן עטר
אלירן עטר | אתר רשמי מכבי ת"א

ליגה אירופית, שלב הבתים: נצ'יד העלה את המארחת ליתרון מוקדם, קיארטנסון יכול היה להשוות. עטר ובאבין פתחו לראשונה אצל קרויף שרשם הפסד ראשון באירופה

(גודל טקסט)

ג'ורדי קרויף כבר לא בלתי מנוצח גם בליגה האירופית אחרי שמכבי תל אביב הפסידה 1:0 אצל סלביה פראג. המאמן ההולנדי עלה עם הרכב ניסיוני שלא ממש עבד – מערך של שלושה בלמים כז'אן סילבן באבין רושם הופעת בכורה בצהוב, ושני חלוצים כשאלירן עטר, בהופעת בכורה ב-11, תופקד לצדו של וידאר קיארטנסון.

איגור פיליפנקה פתח במרכז ההגנה ושוב איכזב. הגול של תומאש נצ'יד, שהכריע את המשחק בסופו של דבר, היה באשמתו. טוני סוון סושיץ' שיחק למדטו כריסטיאן באטוקיו בקישור וגם הציוות הזה לא הרשים. ואגב, מעניין מה היו אומרים אם גיא לוזון היה עולה עם הרכב מוזר כזה למשחק חשוב.

לצהובים היו דקות טובות במחצית השנייה, קיארטנסון ועטר גם הגיעו להזדמנויות, אבל תוצאה של 0:2 או 1:3 היתה יותר משקפת. נצ'יד רשם החמצה ענקית ושער נוסף שלו נפסל בנבדל. 

 
הרכבים 
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', שרן ייני, ז'אן סילבאן באבין (אבי ריקן 72), איגור פיליפנקה (ניק בלקמן 67), טל בן חיים, אופיר דוידזאדה, כריסטיאן באטוקיו, טינו סושיץ', דור מיכה (עומר אצילי 82), אלירן עטר , וידאר קיארטנסון.

סלביה פראג: פז'מיסל קובאר, מיכל פרידריך, יקוב יוגאס, מייקל אנגדאו, יאן בוז'יל, תומאש סוצ'ק, מירוסלאב סטוך, רוסלן רוטאן, מילאן שקודה, ירומיל זמרהאל (מיק ואן בורן 69), תומאש נצ'יד.

מהלך המשחק
דקה 5 – עטר ניסה להקפיץ מעל קובאר אבל לא מצא את המסגרת.

דקה 10 – בן חיים איבד כדור במרכז המגרש, סטוך ראה את ראיקוביץ' מחוץ לשערו אבל הניסיון לכבוש מ-40 מ' התברר כיומרני מדי.


דקה 12, 0:1 לסלביה –  סובול הגביה כדור משמאל, ופיליפנקה רק ליווה במבטו את נצ'יד שנגח לקרקע ומשם ניתז הכדור לקורה ופנימה.


נצ'יד חוגג (אתר רשמי)

דקה 14 – עוד הרחקה גרועה של הגנת מכבי, אבל ראיקוביץ' באינסטינקט ועם הרגל מנע שער בטוח של שקודה.


דקה 23 –
הזדמנות ראשונה למכבי ושוב עטר החל במהלך כשפרץ קדימה ומצא את דוידזאדה. המגן הגביה מדויק למרכז רחבת החמש אבל פרידריך הקדים את קיארטנסון והרחיק.


דוידזאדה. כמעט נתן את השוויון (אתר רשמי מכבי ת"א)

דקה 30 – באבין שעד כה לא בולט בצהוב לפחות מקבל צהוב על כלום ושום דבר. טעות של השופט.

דקה 36 – שוב מהלך של סובול את נצ'יד שהיה אמור להוביל ל-0:2 אבל החלוץ הצ'כי הצליח איכשהוא להמשיך את כדור הרוחב מחוץ למסגרת למרות שהיה שני מטרים ממנה.


סושיץ'. לא הרשים (אתר רשמי באר שבע)


דקה 52
– עוד החמצה של הצ'כים. זמרהאל פרץ לרחבה אבל בעט ממצב מצוין לרשת החיצונית.


דקה 60
– מכבי התחילה ללחוץ וכמעט מצאה את השוויון: התקפה מסודרת חתכה את הגנת סלביה והותירה את קיארטנסון במצב מצוין אבל הבעיטה של האיסלנדי נבלמה.


דקה 65
– עטר הגיע להזדמנות מצוינת אבל החמיץ.


עטר. כמה שאוהדי מכבי רצו שיכבוש (אתר רשמי מכבי ת"א)

דקה 78 – נצ'יד סוף סוף ראה את הרשת שוב זזה כשנגח מחמישה מטרים ואז ראה את הסימון של הקוון לנבדל.


דקה 83
– עוד הצלה ענקית של ראיקוביץ', הפעם לקח שוער מכבי שער בטוח מסטוך.

דקה 89 – דוידזאדה בעט מצוין מרחוק ופספס בסנטימטרים את המשקוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי