בקרוב, מכבי חיפה משודרגת: מאור בוזגלו על סף חזרה

בוזגלו
בוזגלו | ערן לוף

שיחות הנפש, ההכנה המנטאלית לציפיות הענק וההבדל המקצועי משחקני רכש שלא הצליחו. יעקב בוזגלו מסביר למה הוא (עדיין) לא הולך למשחקי הירוקים ומבטיח: חיפה תהיה דומיננטית ועוצמתית

(גודל טקסט)

יש עוד זמן, כמה שבועות לפחות, אבל אני כבר נמצא במתח עצום לקראת החזרה של מאור. אני מרגיש שמכבי חיפה יכולה כבר העונה להיות קבוצה דומיננטית מאוד ועוצמתית. החיבור הזה יגיע ואני כל כך בטוח שהוא יקרה עם החזרה של מאור. הוא מסוג השחקנים שיכול לחבר חדר הלבשה, לחבר שחקנים ולסייע להם לחייך. ברור שאני לא אובייקטיבי, אבל מאור הוא הרבה מעבר לעוד שחקן. אני מקווה שהחזרה תהיה הדרגתית בקטע המקצועי, 20 דקות, 30 דקות משחק, אבל מצפה שהיא לא הדרגתית בקטע החברתי ובהשפעה על הקבוצה. מכבי חיפה צריכה את מאור ואני יודע שהוא ישלים אותה.

אתם זוכרים, כשמאור הגיע לבאר שבע, זו לא הייתה קבוצה שאתה אומר עליה 'וואו'. קיבלתי פידבקים שליליים על המעבר, אמרו לי 'הוא יגמור את הקריירה, זאת קבוצה תחתית שנאבקת נגד הירידה'. יש כאלה בבאר שבע ששכחו איפה הם היו לפני מאור ושכחו את השנים שלו בבירת הנגב. פה הנקודה הכי משמעותית. אני זוכר את השיחות בינינו. אמרתי לו: 'תקשיב, לא משנה כמה גדול תהיה (ובשנתיים הראשונות הוא היה גדול ברמות), ברגע שלא יהיו עוד כמה כמוך יהיה לך קשה לקחת תואר'. ואכן, באר שבע צרפה עוד שחקנים טובים. לקחת אליפות עם קבוצה כמו באר שבע שנתיים ברציפות זה ממש לא מובן מאליו כמו שלא מעט דרומיים חושבים.

לכן, כששואלים אותי אם אני חששתי ממעבר למכבי חיפה, אני מזכיר שמאור הגיע לקבוצת תחתית והביא אותה למקום שני כבר בשנה הראשונה. יש בארץ בעיה של סבלנות. מכבי חיפה במיוחד היא לא קבוצה של סבלנות אלא קבוצה של עכשיו. לכן אנחנו עסוקים בהכנה מנטלית. אני מנסה להכין אותו לציפיות שיהיו בשמיים, איך להגיע למועדון כל כך גדול עם כל כך הרבה אוהדים שכולם מצפים לשינוי ומצפים ממנו לעשות את השינוי. המטרה היא להיות מוכן, להבין מה בעצם מצפים ממך וזה לגמרי לא פשוט. העבודה שלי איתו החלה מרגע החתימה.


שחקני מכבי חיפה (דני מרון) 

אנחנו מנהלים הרבה מאוד שיחות ומפשטים את המצב. תבינו, במשך כל הקיץ קיבלתי ריקושטים מאוהדי מכבי חיפה והם הבהירו לי כמה הם רוצים ומוכנים להפוך את העולם כדי שמאור ישוב ללבוש לירוק. גם אני רציתי את זה ומטבע הדברים, כשהתחברו הרצונות שלהם ושלי ביחד היה לנו יותר קל. עכשיו הציפייה מהחזרה של מאור חייבת להיות אחראית ומבוקרת. גם מאור כבן אדם צריך את הסבלנות כדי שיוכל לחבר את הדברים. אני מאמין בכל לבי שעשינו יחד צעד גדול.

יש כל כך הרבה מורכבות במועדון כמו מכבי חיפה. לא שנה ולא שנתיים שהם לא התחברו ועדיין עושים שינויים לפעמים יותר טוב ולפעמים פחות טוב. כל מועדון בעולם עובר תקופות פחות טובות. זאת הסיטואציה. ומטבע הדברים הציפיות גבוהות שמאור יביא מיד את השינוי המיוחל. דווקא בנקודה הזאת, היתרון של מאור הוא שבהרמה אחת, בבעיטה חופשית אחת בבעיטה מחוץ לרחבה – מה שאני לא רואה הרבה במכבי חיפה – הוא יכול ברגע להפוך אותה לקבוצה עוצמתית. זה לא רק הדריבל, מאור הוא שחקן של מספרים, שעושה את השחקנים לידו טובים יותר. זה יהיה הרווח האמיתי של מכבי חיפה והחתיכה האחרונה שחסרה בפאזל.


החלק שחסר לו. לוזון (ערן לוף) 

בשנים האחרונות הגיעו למכבי חיפה שחקנים מוכחים ואיכותיים, אך לא כולם הצליחו. נכון, גם מיוסי בניון ציפו לגדולות ולצערי באיזשהו מקום זה לא התחבר. איתי שכטר חזר מאירופה מחויב עם הרבה רצון וזה לא התחבר. מדובר בשחקנים נהדרים ואין מקום להשוואה, אבל אני מאמין שמאור יוכל להביא את מכבי חיפה למצב שהיא תשדרג את יכולתה ישדרגו ב-25-30 אחוז. אני מדבר על נתונים, על בישולים והשפעה על קבוצה. מאור שחקן קבוצתי, לכבוש או לבשל בשבילו זה אותו דבר. בהתקפה אחת הוא יכול לעשות את ההבדל גם בקטע של הביטחון. ברגע שמאור יעמיד שחקן פעם או פעמיים מול שוער, זה יהיה ההבדל. כן, הגיעו שחקנים מוכחים בעבר וגם העונה ושחקנים כאלה במיוחד צריכים את מאור לידם.

אל תשכחו, מאור בא למכבי חיפה כאלוף וכמלך הבישולים של מדינת ישראל. הוא לא מפחד שישימו עליו קבוצה. להפך. וכן, אני מחכה למשחק האימון הראשון ובינתיים, לא הולך למשחקי מכבי חיפה. איך שהם מדברים וכמה הם מנסים בתקופה הזאת לרדת על השחקנים. ואני רואה את נקודות האור. רוצה לראות את מכבי חיפה חוזרת לעוצמות שלה ולראות איך אני נותן למאור את פרספקטיבה לדעת להתמודד עם כל המצבים שכרגע קשה לך לחשוב עליהם.

מי שקרא את הספר שלי יודע שאני מומחה דווקא בלהוריד קצת מהתשבוחות והפרגונים כשטוב, ובמצבים הפחות טובים להעלות. על הנקודות הללו מאור ואני מדברים. עכשיו הוא כמובן לא משחק, אבל אני רואה אותו כאילו בתוך המגרש. אני אומר לעצמי 'יא אללה, אם מאור היה במקום שחקן כזה אחר, היה עושה את זה ככה ולא ככה', מדבר עם עצמי. חומר השחקנים שיש במכבי חיפה הוא פשוט ללקק את האצבעות, אבל גם חסר ביטחון. לפיכך, אני מאוד אופטימי לגבי מה שאלך לראות בקרוב. ייקח עוד קצת זמן, אבל מכבי חיפה תהיה בקרוב הרבה יותר אטרקטיבית רוקדת ומרקידה.

יחזיר את הקצב לירוק. בוזגלו (אתר רשמי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי