במכבי חיפה מרוצים: יש באלאך משהו ישראלי, אבל הוא מקצוען

מו אלאך ופיטר בוס
מו אלאך ופיטר בוס | טוויטר

המנהל הטכני החדש אמנם שב לארצו מבלי לשוחח עם לוזון, אך במועדון מרגיעים. ההולנדי נכח גם במשחק גביע הטוטו מול עכו וצפוי לערוך שינויים גם במערכת הסקאוטינג. פרייזר הכחיש את הדיווח על מועמדותו לקבוצה

(גודל טקסט)

אופטימיות גדולה במכבי חיפה לאחר החתמתו של המנהל הטכני מו אלאך. אומנם גם בשנה שעברה האופטימיות הייתה דומה עם החתמתו של הנורבגי תור כריסטיאן קרלסן, אך הפעם בכרמל מאמינים כי אכן מגיע איש מקצוע, כזה שברזומה שלו הישגים מרשימים במועדונים שונים בהולנד ובראשם בוויטסה ארנהיים.

כעת נודע כי התנאים מול ההולנדי כבר נסגרו לפני מספר ימים והפגישה עם שחר הייתה לא רק בשביל החתימה הרשמית, אלא כי שחר רצה להתרשם לבדו מ'האני מאמין' של ההולנדי. לספורט1 נודע כי הסיכום הראשוני בין אלאך לבין מכבי חיפה כבר היה לפני כשבוע וההולנדי אף נכח במשחק גביע הטוטו של הקבוצה מול הפועל עכו. לאחר המשחק חזר אלאך להולנד וכאמור שב לישראל ביום ראשון לקראת המשחק מול סכנין.

בחיפה סיפרו הבוקר על ההתרשמות ואמרו: "אלאך ביקר מספר פעמים בישראל בעבר ויש בו משהו ישראלי, אבל מדובר במקצוען. יש בו רצון גדול להצליח והוא התחיל ללמוד על הקבוצה כבר לאחר המשחק מול עכו". בנוסף בחיפה מקווים כי אלאך שבנה מערכת סקאוטינג חדשה בוויטסה יידע לחזק את מערכת סקאוטינג של המועדון, שבשנים האחרונות אינה מצליחה לאתר זרים שמטביעים את חותמם בקבוצה.

בינתיים אלאך חזר להולנד, ינחת בישראל שוב ביום ראשון הקרוב ויצטרף למחנה האימונים של הקבוצה. כפי שפורסם בספורט1 בסוף השבוע, אלאך אינו מתכוון לבצע שינויים פרסונליים בתחילת דרכו אלא מתכוון ללמוד את הקבוצה הן ממחלקת הנוער ועד הקבוצה הבוגרת ואז לקבל החלטה בנושא. אלאך טרם נפגש עם מאמן הקבוצה גיא לוזון, אבל בחיפה לא מביעים חשיבות רבה בעניין. "יש מספיק זמן לשניים לדבר בטלפון ולהיפגש" אמרו בחיפה.


לוזון. במועדון לא מייחסים חשיבות לכך שלא שוחח עם אלאך (ערן לוף)

למרות כל זאת, העיתון ההולנדי "טלחראף" פרסם היום כתבה גדולה על עזיבת מו אלאך את ויטסה וכתב שמאמנה הנוכחי, האנק פרייזר, מועמד מוביל לאמן את מכבי חיפה. "יש בעיות עם המאמן הנוכחי של מכבי חיפה ופרייזר מועמד להגיע במקומו", נכתב בהולנד. ההערכות קודם לכן היו שפרייזר לא ינטוש את ויטסה עד סיום חוזהו הנוכחי בקיץ 2018, כשגם כך הוא לוטש עיניים לעבר הגדולות בהולנד, אבל העובדה שהוא עבד בשיתוף פעולה מלא עם אלאך בוויטסה ובהצלחה רבה וגם העובדה שהמאמן הקודם של ויטסה פטר בוס אימן בישראל לפני הזינוק שלו בקריירה לאייאקס אמסטרדם, יאפשרו לפרייזר לעשות אותו מהלך ולאמן תקופה מסוימת בישראל.

עם זאת, פרייזר עצמו מיהר להכחיש את הדיווחים ואמר לאתר "גול": "אני לא אדם שעוזב באמצע עונה ומתחיל במקום אחר, אני לא רוצה לעזוב את השחקנים וזה לא על הפרק"

מנכ"ל הקבוצה, יוסט דה וויט, אמר לעיתון: "אנחנו לא ממהרים לגבי המאמן. יש לו חוזה עד סוף העונה, אבל נדבר איתו על המצב במחנה האימונים בספרד". נראה כי אלאך ייבחן את שיתוף הפעולה שלו עם גיא לוזון כאשר ברקע פרייזר נמצא כל הזמן. גם המאמן, כמו אלאך, לא מסתדר עם שלושת הקומיסרים שהציב הבעלים הרוסי לקבוצה ועשוי אף הוא לעזוב עוד לפני סיום העונה. האוקראיני ואלרי אויף, שמונה על ידי הבעלים כנציגו, דרש להיות מעורב בהחלטות על ההרכב הראשון של הקבוצה וסגנון המשחק שלה. ייבגני מרקל הרוסי-אוסטרי והאנק פארן, יועץ מיוחד להנהלה, החליטו שהם רוצים נתח בהחלטות המקצועיות וכמובן המאמן לא מסכים לכך.


פרייזר. בדרך למכבי חיפה למרות הכל? (Gettyimages)

פרייזר בן ה-51 היה בעברו שחקן מקצועי ושיחק כבלם בספרטה רוטרדאם, אוטרכט, רודה ופיינורד. רק ב-2014 החל לאמן קבוצות בוגרות ואימן את דן האח ולאחר מכן את ויטסה, איתה זכה בגביע ההולנדי בשנה שעברה. הוא החליף את פטר בוס ביוני 2016 אחרי שזה עזב את מכבי תל אביב ועבר לאמן את אייאקס. יש לו שש הופעות בנבחרת הולנד בה שיחק במונדיאל 1990 תחת המאמן ליאו בינהאקר. הוא אימן תחילה את קבוצת הנוער של פיינורד ויש לו ידע גדול איך לעבוד עם צעירים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי