אלקרינאווי: "חלמתי על ליגת העל, החלום הבא להגיע לקבוצה גדולה"

עמראן אלקרינאווי
עמראן אלקרינאווי | ערן לוף

בהפועל ב"ש בחרו להשאילו שוב, אך בגיל 21 מגשים קשר עכו את חלומותיו. לפני הבכורה בטרנר, מספר בראיון על המטרות ("שאנחנו נישאר וב"ש תזכה"), המשחק בשבת ("חבל שניסע אם לא נאמין") והחוזה המשודרג שבדרך

(גודל טקסט)

הבטחת הישארותה של הפועל עכו בליגת העל ועוד צלחת אליפות בוויטרינה של אלונה ברקת ייחשבו בעיניו של עמראן אלקרינאווי כמו זכייה בדאבל. ככה זה כשכרטיס השחקן שלך שייך להפועל באר שבע, ואתה רועה בשדותיה הזרים, הלא לגמרי חרושים, של עכו.

ערב הדרבי הפרטי מול קבוצת הבית שלו (שבת, 20:15, ספורט2), מורגשת אצל הקשר היצירתי יליד רהט תנועה ערה של פרפרים בבטן. "זו תהיה הפעם הראשונה שלי בטרנר, ואני מאוד מתרגש", אומר אלקרינוואי בראיון מיוחד לספורט1. "אני יודע שאנשים לא נותנים לנו סיכויי, אבל ננסה להפתיע".

באר שבע "תסתפק" בחמישייה לרשת העכואית, שתבטיח לה כבר במוצאי שבת את כיבוש הפסגה על חשבונה של הפועל חיפה. התסריט הלא ממש דמיוני מוכר לעמראן, והוא מנסה להעלים אותו בחדר העריכה. לשחקן הכי מבטיח בסגל של אלדד שביט יש תכניות אחרות לסוף השבוע: "אם לא נאמין בעצמנו, אז חבל על הנסיעה הארוכה ועל הזמן של כולנו. באר שבע קבוצה מצוינת, ועדיין בכדורגל הכול אפשרי". ובנוגע לתוכניותיו לטווח הרחוק יותר הוא מוסיף: "למרות שהלב שלי אדום, רק ההצלחה של עכו מעניינת אותי השנה. שבאר שבע ייקחו אליפות, ושעכו תישאר בליגה".


"שב"ש תישאר אליפות ואנחנו נישאר" (דני מרון)

אלקרינאווי, בן 21, צמח במחלקת הנוער של הפועל באר שבע וסומן כאחד מכישרונותיה הבולטים. כשמלאו לו 19 חתמו לו בטרנר על טופס השאלה, בצירוף המלצה לחזור תוך שנה-שנתיים, מחושל יותר ובשל לרוטציה של ברק בכר. בינתיים התוכנית מתגלגלת לאיטה, בעיקר בזכות סבלנותו של עמראן ונטייתו שלא לחיות בסרטים בדיוניים. מצד שני, אם תחליפו גלגל בסרט תתקשו להתעלם מסיפורו של דן ביטון, שהושאל מבירת הנגב למ.ס. אשדוד ובסיומה של "עונת התחשלות" נמכר והטיל עוגן בעיר הנמל הדרומית. בדומה לאלקרינאווי גם ביטון סומן כאחד משחקני הבית שיעטרו את הרכבה של האלופה ויעצבו את עתידה. ימים יגידו מה יהיה הסימון הנכון לגבי אלקרינאווי.

"בסגל העומד לרשותו של ברק בכר לא בטוח שדן ביטון היה מצליח להשתלב אפילו במסגרת הרוטציה, והמעבר שלו לאשדוד היה הצעד הנכון מבחינתו", אומרים בטרנר, מבלי לגזור גזרה שווה בינו לבין עמראן שזוהי העונה השנייה שלו כמושאל. אחרי עונת התחשלות בבני לוד, הוארכה הוויזה שלו מחוץ לארץ הנגב, ועכו הפכה לתחנתו הבאה.

"כשהגעתי בקיץ האחרון לפתיחת האימונים של באר שבע ידעתי מראש מה עומד לקרות איתי. אמרו לי 'סיימת בהצלחה שלב א' בלוד ואתה מתחיל שלב ב' בעכו'", נזכר אלקרינוואי בתקופת המעבר מהבונבוניירה של אבו סובחי לקומפלקס שלמרגלות גבעת נפוליאון. "לחצתי את היד של אסי רחמים המנכ"ל והמשכתי הלאה, בלי לכעוס על אף אחד. החלומות שלי מתגשמים לאט לאט. זכיתי לשחק בליגת העל, והחלום הבא יהיה לשחק בקבוצה גדולה, הלוואי שתהיה מהקליבר של באר שבע".


"החלומות שלי מתגשמים לאט לאט" (דני מרון)

בתום העונה הקרובה הוא אמור לחזור אוטומטית לטרנר, אלא אם כן תוגש לו הצעה שאי אפשר לסרב לה. לאור השיפור הדרמטי ביכולתו ובהתחשב בעובדה שדודו דהאן משמש כסוכנו, לא נופתע אם ילד הפלא מרהט יתחיל לקשקש בקרוב בשפה הפלמית. מכיוון שחוזהו אצל האלופה יסתיים בינואר 2019, יוצע לו כנראה לחתום על חוזה חדש, ארוך ומשודרג. "אין לי שליטה בדברים האלה", הוא אומר בצניעות טיפוסית, "אני עושה את שלי והשאר זה אלוהים. איפה שכתוב לי להיות, שם אשחק. נחכה ונראה, מה שיחליטו אהלן וסהלן".

כשיורדים לגליץ', מצליחים לחלץ ממנו כמה מילים פחות עמומות. "הכי חשוב בשבילי זה לשחק כדורגל וברור שבאר שבע יושבת במקום הכי גבוה בראש. מה יגידו ההורים? מה שקובע בשבילם זה לראות אותי מצליח".

מה תגיד לאלה שחושבים שהכישרון שלך מתבזבז בעכו?
"אגיד להם שהם טועים. אני רק בראשית הדרך בליגת העל. כל דקה שאני על המגרש ולא על הספסל היא ברכה בשבילי, ובעכו אני מרגיש מצוין. דניאל סטנצ'יו, המנהל המקצועי שלנו, האמין בי מהרגע הראשון ומכוון אותי בצורה נכונה".


"ברור שבאר שבע יושבת במקום הכי גבוה בראש" (דני מרון)

אוהדי האלופה כבר רוצים לראות אותו לבוש במדים האדומים ("בכל חודש אני מקבל מאות הודעות מאוהדי באר שבע ולצערי אני לא מצליח לענות לכולם כי יש לי גם חיים אחרים") וגם מכיוון החלונות הגבוהים התקבלו איתותים שאולי יתפרשו כמעודדים. בחודשים האחרונים עוקבים אחריו. אלונה שומרת איתו על קשר, ואחרי כל גול נושא מזכרת, כמו הוולה לרשת מכבי נתניה בתחילת העונה, היא אפילו מפרגנת. "כל הכבוד לה על מילות העידוד, אני מעריך את זה מאוד", אומר הקשר, נרגש מהתעניינותה הגוברת של הגברת הראשונה של הנגב במהלכיו.

מברק בכר הוא קיבל איחולי החלמה מהירה לאחר שעבר ניתוח להסרת התוספתן. היותו בן למשפחת רופאים (אביו רופא משפחה, דוד שלו אורתופד בכיר) מנעה תסבוכת גדולה. "באתי לסוף שבוע בבית המשפחה שלי ברהט ופתאום הרגשתי כאבים חזקים בצד ימין של הבטן. אבא שלי ישר הבין מה קורה ומיד לקח אותי ל'סורוקה', שם הכניסו אותי לחדר הניתוח. שלושה ימים הייתי מאושפז בתנאים של 'פרסונל'. טיפלו בי כמו שצריך. ביום ששחררו אותי מבית החולים, ביקשתי לחזור לאימונים. בלי כדורגל אני לא שווה כלום".

לא פחדת?
"רק מאלוהים אני מפחד, חוץ ממנו אני לא רואה בעיניים".

ועדיין בתחומי בית החולים, מה עבר עליך כששמעת על ההתמוטטות של אליניב ברדה?
"מאוד מפחיד כשאדם בריא וחזק כמוהו עובר אירוע כזה. אני מודה לאלוהים שאליניב יצא מזה בשלום ומאחל לו לחזור למגרשים כמה שיותר מהר".


"אני לא רואה בעיניים, מפחד רק מאלוהים" (מאור אלקסלסי)

נחיתתו בעכו הייתה רכה יחסית, בעיקר בזכות הסניף הבאר שבעי שנפתח בה. לצדו, משחקים בחלקו הצפוני של מפרץ חיפה הבלם המושאל עמית ביטון, ושני אקסים – הבלם בן אלגרבלי והקשר לוטם זינו. עם ביטון הוא חולק דירה שכורה ובזמנו החופשי קופץ לביקורי בית. אוהדי הכדורגל בעיר הבדואית הגדולה ביותר בעולם מזמן הכתירו אותו כ"שייח", וילוו אותו בהמוניהם למשחק הקרוב. אלה שיגיעו בעקבותיו לטוטו טרנר "חוטאים" באהדה לאלופה, כך שלא ברור מה הולך לקרות ביציעי הקבוצה האורחת במוצ"ש.

"אל תסבך אותי", אומר אלקרינאווי בבדיחות הדעת. "הקהל של עכו כולו יתבסס על אוהדים מרהט וכל תוצאה תספק אותם. תיקו יהיה כמו מתנה בשבילם. כבר כמה ימים שהאנשים שלנו בטירוף לקראת המשחק, מתקשרים אליי בלי סוף כדי לברר איך אפשר להשיג כרטיס".

אתה קונה תיקו?
"אנחנו צריכים כל נקודה כדי לברוח מהתחתית, אסור לנו להתבטל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי