עם מספרים קשה להתווכח: הנתון שצריך להעסיק את אלאך

גילי ורמוט
גילי ורמוט | דני מרון

גיא לוזון כבר כתב את ההספד אחרי פגרה לא מנוצלת, אבל למזלה של מכבי חיפה, לעיני המנהל המקצועי החדש ביציע, מכבי נתניה נראתה כמו קבוצה אלופה רק עד המחצית. אייל לוי מנתח את משחקי השבת

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

1. מכבי נתניה נראתה אתמול (שבת) כמו השפן של אנרג'ייזר. במחצית הראשונה היא רצה כאילו מישהו שחרר אצלה את הנצרה והמתין לפיצוץ. אמרתי לעצמי שאם זה הכושר שבו היא נמצאת, אפשר לשלוח אותה לליגת האלופות ולספר לכולם שיש לנו מועמדת לגיטימית, פחות מגמר ונהיה מאוכזבים. רק שלשפן המכאני, הבטריות מסתיימות אם הוא פועל כל הזמן על פול ווליום. צריך אולי מדי פעם לשים אותו בארון, שינוח קצת, ואכן במחצית השנייה השפן שלנו זייף ובגדול. ערן לוי עמד במרכז המגרש והמסירות שלו יצאו לו מהפוקוס, הבעיטות של סבע הגיעו לכביש החוף, יצרו פקק במחלף פולג. מישהו צריך להרגיע את הבחורים, לספר שאת הכסף סופרים קצת אחרי הדקה התשעים ולא בירידה למחצית. 


הצבע חזר לפניו של גיא לוזון אחרי דקות שבהן כתב את ההספד. בכל זאת 1:1 מול האימפריה של דראפיץ' זה נתון שאפשר להכניס לקורות חיים. אם ממש לפני הסיום היווני היה מוסר לאוסטרלי ולא היה יוצא אגואיסט ומחמיצן, אפשר עוד היה להכתיר את הערב כניצחון גדול.  זה היה תיקו שלפי הראיות שעל הדשא, שיקף את מה שקרה. 



2. עדיין לחיפה יש הרבה עבודה שגם פגרת השזרוע לא הצליחה למחוק. למשל, בזרקור הבא יש קצת פופוליזם, אבל את שני השערים לזכות קריית שמונה מול בני יהודה כבשו שון וייסמן ואיסמעיל ריאן, יוצאי מכבי חיפה. אמנם אי אפשר להשוות בין השאנטי בשלווה הגלילית, לבין הלחץ בסיר הכרמליסטי, ויחד עם זאת לא בטוח שעומר דמארי, בטח בכושרו הנוכחי עדיף על השניים, או על שובל גוזלן, בוגר סיירת נוסף שמצא בית חם אצל שירצקי. אבל המציאות מראה שחיפה של השנים האחרונות מעדיפה לקחת שחקנים מוכנים בטייק-אוויי, במקום להביט על מה שיש לה חם ומוכן על הספסל.  נכון לא כל מה שנוצץ בדשא של השכן יזרח גם אצלם, אבל עדיין קצת חומר למחשבה למנהל המקצועי החדש, עם מספרים קשה להתווכח. 



מוכנים לאליפות? ערן לוי (דני מרון) 


3. תראו את פיראס מוגרבי, אומנם לא גדל בחיפה, אבל כבר היה שם, לבש ירוק של חולצת הרכב. נו, אז אי אפשר היה לנצל אותו במקום להחזיר אותו שיפרח בסכנין? זה לא רק כרטיס צהוב לקבוצה, זו גם בעיה רצינית של השחקן. מוגרבי, שניצח אתמול את אשקלון עם צמד, היה צריך להגיע הרבה יותר רחוק ולא להיתקע במרכז הטבלה. הוא בן 26, יש לו צ'אנס גם בעונה הבאה, רק שיתעורר. 


4. זה אכן מחזור משגע, ששיאו יהיה הערב ומחר. הזדמנות נפלאה לאנדרדוג לעקוץ את האימפריות. מבחן לניר קלינגר והפועל חיפה, שאם לא ישפילו ראש הערב, הם יכולים להוציא שלוש נקודות מהמפגש מול מכבי ת"א, משחק פתוח לחלוטין. מחר, בירושלים, הייתי הולך על בית"ר. יש הרגשה שמשהו באנרגיה ובקצב, שאמור להתפתח בטדי, ייתן צ'אנס לבעלת הבית מול האלופה. תזכרו זו יכולה להיות העונה של לסטר הישראלית, רק השאלה למי יישאר כוח גם בסוף החורף, תחילת האביב. נתניה, הפועל חיפה, או בית"ר ירושלים, שגם היא נכנסת בשנים האחרונות למשבצת 'הממתינות בסבלנות לתורן'.


מבחן גדול. קלינגר (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי