אלאך: האמנתי בלוזון, המצב כרגע לא מאפשר מאבק על התואר

מו אלאך
מו אלאך | אודי ציטיאט

המנהל המקצועי של מכבי חיפה דיבר לראשונה: "יש לי המון הערכה לגיא, הסיבות לעזיבה שלו יישארו בינינו", "חשוב לי שהאוהדים ישמחו, לי ולמכבי חיפה יש את אותה תפיסה - כדורגל התקפי", "יש לנו מחסור בתקווה"

(גודל טקסט)
חמישה ימים אחרי ההודעה על סיום דרכו של גיא לוזון, מכבי חיפה קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בה היא הציגה את המנהל המקצועי מו אלאך. ההולנדי בן ה-44, שחתם אצל הירוקים לפני כחודש, דיבר לראשונה על התוכניות העתידות שלו לגבי המועדון, המועמדים לרשת את לוזון והבעיות של הירוקים כבר העונה.


כזכור, הירוקים סיימו את הסיבוב הראשון עם 16 נקודות, ארבעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו וחמישה הפסדים כשהם מדורגים רק במקום השמיני בליגה. מכבי חיפה רחוקה 14 נקודות מהמקום הראשון, בו מדורגת הפועל באר שבע. אתמול רוב מאס ואיתי מרדכי, שהצטרפו לאחרונה לצוות המקצועי, שוחחו לראשונה עם השחקנים בתקווה לפתוח את הסיבוב השני בצורה חיובית הרבה יותר כאשר מכבי חיפה תפגוש את בני יהודה. 



אלאך, הולנדי ממוצא מרוקאי (44), שימש כמנהל הטכני של ויטסה ארנהיים כבר משנת 2013 ועבד עם פיטר בוס בשלוש שנותיו הראשונות במועדון. ב-2011-2012 אף שימש כמנהל הטכני של נבחרת הולנד. בקריירת המשחק עבר באקסלסיור, כרונינגן, דורדרכט, טוונטה ו-ונלו. 



מסיבת עיתונאים ראשונה. אלאך (אודי צטיאט) 


אלאך פתח את מסיבת העיתונאים: "חג חנוכה שמח, אני מאושר להיות כאן. אצלנו בחדר ההלבשה יודעים שאם מחזיקים את המכשיר הנייד בחדר ההלבשה, סופגים קנס. אני מדבר אנגלית טובה, אבל היא לא מספיק טובה לכן אני אדבר בשפה שלי". 


על ההחלטה לסיים את דרכו של לוזון כמאמן הקבוצה בשבת: "יש לי המון כבוד והערכה לגיא. לוזון עבד בצורה קשה וקיבל ממני את האמון. אני מכיר הרבה מאמנים, שנמצאים במצב קשה והם תחת לחץ, מאמנים אחרים במצב כזה היו מרימים ידיים. לוזון לא היה כזה, הוא הגיע כל יום למתקן האימונים כדי לעשות את העבודה שלו בצורה הטובה ביותר. הסיבה לעזיבה של סיום דרכו של גיא תישאר בתוך מכבי חיפה, זה מתוך הערכה והקשר ביני לבין לוזון. לא אכנס לנושא של מה שקרה בין המועדון לגיא". 


הפילוסופיה שלו: "חשוב לי מאוד שהאוהדים ישמחו, זה הדבר החשוב ביותר שיש בכדורגל. אני גדלתי בכדורגל ההולנדי, אני אוהב כדורגל התקפי ומשחק יפה ומהנה. לפני שהגעתי לכאן, בשיחות שהתנהלו מול מכבי חיפה הבנתי שיש לי ולמועדון את אותה התפיסה. אני אשים את הדגש שלי על הנושא הזה. עד כה, ביצעתי אבחנה לגבי המצב של הקבוצה. אני לא עוסק בשחקנים שיגיעו או לא יגיעו, גם לגבי אלו שיעזבו – לא מתעסק בזה. כל פעם שאני מגיע למועדון, אני קודם כל מבצע תכנון של המצב ולא חושב בצורה שלילית. העבודה שלי היא שקטה, אני רוצה לעשות דברים בצורה שקולה ורגועה".



מאושר להיות בישראל. אלאך (אודי צטיאט) 


הבחירה בישראל:
"זו הייתה בחירה מודעת. הייתי בישראל בעבר, יש לי כאן חברים. במיוחד, יש את הרקע המרוקאי שלי, שהפך את הנושא ליותר מעניין. אני אוהב ספינג'. חלמתי לעזוב את הולנד, לא רק בנוגע לנושא המקצועי, אלא גם בנושא המשפחתי. אני חולם לחנך את הילדים שלי לאנשים טובים". 


צירופם של רוב מאס ואיתי מרדכי:
"לפני שאני אחפש מאמן ראשי, חשוב לי לקבוע את העקרונות כמו המבנה, השיטה ודברים נוספים. אחרי שזה יקרה, אחפש מועמדים לאימון הקבוצה. שם המשחק הוא זמן". 


המצב של הקבוצה: "ממה שראיתי עד כה, יש מחסור בתקווה. האוהדים מתגעגעים למה שהקבוצה הציגה פעם. האוהדים מצלמים אותי המון, אני לא כזה יפה (צחק). מכבי חיפה זה מועדון פאר בכדורגל הישראלי. התפקיד שלי הוא להחזיר את התקווה דרך הצלחה, כדי לעשות את זה צריכים לעבוד קשה וסבלנות. גם הסגל וגם הצוות הם חלק מהחזון של מכבי חיפה, אני מבטיח לכם את זה. קבוצה כמו מכבי חיפה זקוק לחזון, רק אחרי זה נראה מה אנחנו צריכים להוסיף. חשוב שמי שיגיע לכאן, ירגיש שהוא חלק מהמועדון". 



החיזוק לצוות המקצועי. רוב מאס (אתר רשמי) 


המטרות לעונה הקרובה: "הדבר החשוב ביותר הוא הישגים, אחריו סקאוטינג ורק אז האקדמיה. קודם כל ננסה להשיג הישגים, שיתאמו את החזון שלנו. מה שמעסיק אותי כרגע הוא שיטת המשחק. אני מבין שהמצב שלנו כרגע בטבלה הוא לא מצב שמאפשר לנו לדבר על אליפות. אני אשקיע את כל האנרגיה שלי כדי להחזיר את התקווה, כמה זמן זה ייקח – זו השאלה הגדולה ביותר".


"הגעתי מארץ עשירה, מבחינת מתקנים וידע", הוסיף אלאך: "לא יצא לי לראות את המתקנים במקומות אחרים – אבל המתקן כאן ברמה גבוהה. יש לנו גם נוף מרשים של הכרמל".  


הסיטואציה במכבי חיפה: "לא סתם עזבתי את הולנד, מבלי לעשות שיעורי בית. הייתי מעודכן לגבי האתגר במכבי חיפה. מה שמעסיק אותי זה היום, מחר ומחרתיים. אני יודע מה אני עושה".



התרשם מהמתקנים. אלאך (אודי צטיאט) 


ההבדל בין ויטסה למכבי חיפה: "הדבר החשוב ביותר הוא לעבוד תחת לחץ. בוויטסה ובקבוצות הצמרת יש לחץ, אבל הוא קיים גם במכבי חיפה. הדרך להתמודד עם זה הוא לאהוב, להאמין ולקוות. אני אדם רציונלי, ועל זה אני אעבוד. יש לחץ בסגל ובצוות, אני רוצה להיות כאן ושמח להיות כאן". 


המעורבות שלו בנושאים המקצועיים: "בשום אופן אני לא מתערב במה שקורה באימונים של המאמן. כשמאמן ראשי מקבל תפקיד, הוא גם מקבל את האחריות ואת חופש הפעולה. אני תמיד כאן כדי לעזור למאמן, אבל לא מעבר לכך". 


השינויים בסגל: "אני לא מביט על העבר, אני רק כחודש פה ואני מנתח את המצב. אני חושב שאני יודע מה צריך לעשות. נגבש את ה-DNA שלנו". 


התקווה תחזור? אוהדי מכבי חיפה (ערן לוף) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי