15, מי יודע: כך הפך אלון תורג'מן לחלוץ הפורה בליגה

אלון תורג'מן
אלון תורג'מן | צילום: ערן לוף

בסיבוב אחד בהפועל חיפה השווה החלוץ את כמות השערים שכבש בשלוש השנים האחרונות. וגם: השיחה עם קלינגר, הפספוס של הלוזונים והמספר שמרחף מעל הקריירה שלו. מאמניו לשעבר מסבירים את תופעת השחקן המפתיע של העונה

(גודל טקסט)

אלון תורג'מן הוא בוודאי השחקן המפתיע של הסיבוב הראשון בליגת העל. עם שמונה שערים, הוא סגן מלך שערי הליגה והחלוץ הפורה. מקדים שמות גדולים ישראלים וזרים. צריך להתעכב על המספר. ארבעה שערי ליגה הבקיע אשתקד החלוץ בבני יהודה. שער אחד בעונת 2015/16 ושלושה ב-2014/15. במילים אחרות, בסיבוב אחד בהפועל חיפה הוא השווה את כמות שערי הליגה שלו בשלוש השנים האחרונות.

הפועל חיפה מציגה שילוב של משחק הגנה והתקפה משובחים. היא מאוזנת בצורה בלתי רגילה. לצד שוער ובלם זרים משמעותיים, החלק ההתקפי שלה עם עדן בן בסט, חנן ממן ותורג'מן מביא את המספרים. הפוקוס הולך באופן טבעי לשמות הגדולים יותר בשלישייה, אבל תורג'מן הוא הסיפור. ההפתעה של הפתעת העונה. עוד גיבור לא צפוי שבלט בסיבוב לא צפוי. עוד אקס מכבי חיפה שמצליח מחוץ לסיר הלחץ הירוק.

תורג'מן עבר מספר קבוצות בקריירה והחל בשנים האחרונות במסע נדודים שיכול לגמור לחלוץ קריירה, אבל הוא התעקש והבין שהוא חייב למצוא קבוצה שתיתן לו לשחק בעמדה הטבעית שלו. כשזה קרה, גם חוש ההבקעה חזר לתפקד. תורג'מן בן ה-26 גדל במחלקת הנוער של בית"ר טוברוק ובשנת 2010 עבר להפועל פתח תקווה. באותה עונה תחת המאמן גילי לנדאו כבש החלוץ שישה שערים שהחשוב ביניהם היה במשחק ההישרדות מול הפועל כפר סבא שהשאיר את פתח תקווה בליגת העל.


בנאדו. אצלו תורג'מן הצליח (עדי אבישי)

עונה לאחר מכן תורג'מן נרכש על ידי מכבי חיפה ובעונתו השנייה – 2013/2014 – כבש החלוץ 15 שערים תחת המאמן אריק בנאדו ואף סיים שלישי בטבלת מלך השערים אחרי ערן זהבי ועומר דמארי. שם הגיעה העצירה. בנאדו עזב, אלכסנדר סטנוייביץ' בנה על שחקנים משלו ובהמשך העונה, הירוקים החתימו את איתי שכטר ואלירן עטר. תורג'מן פתח רק ב-11 משחקי ליגה וכבש שלושה שערים בלבד.

"אלון הוא חלוץ מוכשר וטוב. הייתה לנו עונה טובה אצלי בחיפה, ואז הוא הושאל בהפועל תל אביב ובני יהודה וחיפש את עצמו", טוען בנאדו והוא לא טועה. לתורג'מן קרה מה שקרה ללא מעט שחקני רכש עם חוזה ארוך טווח שמעמדם במכבי חיפה התערער. הוא נדחק לקצה הרוטציה, נעלם בתוך מסכת השאלות ובין לבין רשם כמה גיחות בקבוצת המנודים. הירוקים העלימו לא מעט שחקנים, שלפתע, כשהאמינו בהם, בלטו במקום אחר. כי כשהכל הולך גרוע והקבוצה לא מצליחה, קל לאנשי מקצוע ולאוהדים לשכוח גם עונה עם 15 שערים.

במהלך הקיץ האחרון ידע החלוץ שהוא והקריירה שלו עומדות בפני העונה החשובה בקריירה ולכן היה לו חשוב למצוא קבוצה שתאמין בו. במהלך השבועות האחרונים של הקיץ, קיבל תורג'מן שתי הצעות מהפועל חיפה וממכבי פתח תקווה. בסביבתו של השחקן סיפרו כי ההתלבטות הייתה גדולה והפור נפל בעיקר לאחר השיחה עם מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר. האחרון הסביר לו עד כמה הוא מאמין בו ובעיקר הבטיח לו כי יחזור לתפקיד אותו רצה לשחק בתחילת הקריירה כחלוץ מרכזי ולא שחקן כנף.


תורג'מן בירוק. עוד שחקן שפרח בקבוצה אחרת (ערן לוף)

תורג'מן לא היה מוכן לעוד עונה במקום בו הוא לא מרגיש בטוח. "כשהגענו לבני יהודה באמצע העונה, הקבוצה לא הייתה במצב טוב. הבאנו את ואלסקיס, היינו חייבים לשחק בשיטת שלושה שחקני התקפה ולכן העברנו את תורג'מן לכנף", מספר ניסן יחזקאל מאמן בני יהודה בעונה שעברה. "הוא שיחק כמעט את כל המשחקים והיה בין הטובים בקבוצה, אבל תמיד ידעתי שזה לא התפקיד המתאים לו. ידעתי שהוא חייב לשחק כחלוץ או חלוץ שני ולצערי השיטה לא התאימה לו. ההצלחה שלו לא מפתיעה כי מדובר באחד החלוצים המוכשרים והאיכותיים שעובד קשה ומצליח".

לכן, כשבמכבי פתח תקווה לא הסכימו להבטיח לתורג'מן תפקיד כזה או אחר, האחרון בחר לעבור את הכביש לצד האדום של חיפה. החלוץ הצטרף לחיפה במהלך המחנה באוקראינה. כבר במשחק הראשון במחנה מול ארסנל קייב כבש צמד שערים. "העונה הוא מצא את המקום הנכון בזמן הנכון", מחמיא בנאדו.

"הוא אחד שתמיד עובד קשה ותמיד מחויב ומי שעובד קשה גם רואה את התוצאות. אני מאושר בשבילו ברמה האישית. אלון יכול לשחק בכמה תפקידים אבל הכי טוב הוא כחלוץ מרכזי. ככה הוא גדל והוא עושה את זה על הצד הטוב ביותר. הוא שיחק לא רע גם כשחקן כנף אבל מבחינתי שחקן שמרגיש הכי נוח בעמדה מסוימת צריך לשחק שם", ממשיך מאמן מכבי חיפה לשעבר.


"מצא את המקום הנכון בזמן הנכון" (ערן לוף)

לפני אותה עונה בה כבש 15 שערי ליגה, סיפר החלוץ לחבריו כמה שערים יכבוש ופגע. גם השנה, טוענים בהפועל חיפה, יש מספר שנכתב על נייר. תורג'מן סירב לחשוף את הכמות בפני חבריו, אך אמר להם שהוא בכיוון הנכון. הערב (18:15, שידור חי בספורט4) הוא יפגוש את הפועל אשקלון נגדה הבקיע צמד במחזור הראשון ואולי יעשה עוד צעד בדרך למספר שהפעם אי אפשר יהיה להתעלם ממנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי