בניון: מאחל בהצלחה לבית"ר, האהבה שלי לכדורגל היא לפני הכל

יוסי בניון
יוסי בניון | עדי אבישי

יממה אחרי שחתם במכבי פ"ת, הקשר הוצג ודיבר לראשונה מאז עזב את בית"ר: "מי שלא יודע לכבד זו בעיה שלו", "לחתום במכבי ת"א? מההחלטות הטובות בקריירה". לוזון: "הצעתי לו להיות מנהל מקצועי בנבחרת, הוא סירב"

(גודל טקסט)
יממה אחרי שחתם לעונה וחצי במכבי פתח תקווה, יוסי בניון הוצג רשמית כשחקן הקבוצה במתקן האימונים של המלאבסים. הקשר הוותיק (37), שרק בתחילת השבוע עזב באופן סופי את בית"ר ירושלים אחרי סאגה ארוכה ולא נעימה, צפוי לסיים את הקריירה במכבי פ"ת, שתהיה קבוצתו השישית בישראל.


בניון פתח את מסיבת העיתונאים: "אני חייב להודות לאבי לוזון ושינו זוארץ. המטרות שלי זה ליהנות מכדורגל כמו כל הקריירה וכמובן לעזור בצד המקצועי".



על בית"ר
: "יש לי משהו אחד להגיד לבית"ר ירושלים וזה שאני מאחל להם המון הצלחה. זה מועדון שנקשרתי אליו. יש להם אוהדים נהדרים וחדר הלבשה שנהניתי להיות בו. אני מאחל להם רק בהצלחה ולא מתכוון והתייחס אליהם יותר".


יוסי בניון (עדי אבישי)

יוסי בניון (עדי אבישי)


המבקרים: "אם הייתי מקשיב לכל האנשים האלה לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. אני מאמין בדרך שלי ושלם מאוד עם כל החלטה. אני שומע את מי שאומר שאני צריך לפרוש, אבל אני עושה את מה שטוב לי ולמשפחה שלי ומבחינתי עצם זה שקבוצה כמו מכבי פ"ת כל כך רוצה אותי זו ההצלחה הכי גדולה. גם בגיל שלי חושבים שאני יכול לתרום ולעזור ואני אמשיך בדרך שלי
".


הבעיות בעבר: "אין לי שום כוונה להיכנס למה שהיה ומתרכז במה שיהיה. אני מתרכז קודם כל ביכולות המקצועיות שלי ובכל זמן שאהיה במגרש אני מאמין שאוכיח שמגיע לי ואעשה את המקסימום. גם בבית"ר עשיתי את המקסימום".


מכבי פתח תקווה לעומת הקבוצות שהיה בהן בעבר: "עברתי הרבה חוויות וכל שחקן רוצה שיהיו כמה שיותר אוהדים ושכמה שיותר יתמכו וגם פה, אבל מבחינתי אני מתרכז בלהיות במגרש ולעזור לקבוצה. עצם זה שחתמתי לעונה וחצי מעיד על הכוונות שלי".



עם מימר ולוזון. בניון הודה על ההזדמנות שקיבל (עדי אבישי)

 

העובדה שהוא תמיד מחייך: "האהבה שלי זה למשחק עצמו ואני פחות מתייחס למה שמסביב ומתרכז במה שחשוב. האמת שאני מנסה תמיד לשמור על החיוך וברוך השם יש דברים יותר חשובים מכדורגל וברגע שאני ליד אשתי וההילדים זה מה שחשוב ואני תמיד מחייך ולא מתלונן על מה שאני עובר בקבוצה ובקריירה".


הבחירה במכבי פתח תקווה: "בקיץ האחרון הייתי מאוד קרוב למכבי פ"ת, לקחתי החלטה ללכת לבית"ר ואני מאוד שלם עם ההחלטה הזאת אבל אני אומר שהכל לטובה ועצם העבודה שאני פה אומר שזה היה צריך לקרות. היו לי המון הצעות, זה לא מובן מאליו ותודה לכולם שעדיין רוצים אותי בגיל שלי, אבל עשיתי את כל השיקולים ואני חושב שזה המקום שאוכל להנות הכי הרבה ולתרום על המגרש ומחוץ למגרש. אני רוצה להודות לאבי לוזון ושינו זוארץ, ושרון הוא אחד השיקולים המרכזיים פה. בזמן הקצר בבית"ר נקשרתי אליו ואני מאמין בדרך שלו ובסופו של דבר מקווה שנצליח".


מנור סולומון:
"בנבחרת ראיתי מקרוב כמה הוא מוכשר ואני אעשה הכל כדי לעזור לו. אני חושב שעדיין יש לו דרך ארוכה כדי לממש את הציפיות. צריך לתת לו שקט כדי שיוכל להוכיח את עצמו. הוא צריך לעבוד קשה".

 


סולומון/ "עדיין יש לו דרך ארוכה" (יוני אריאלי)

אם לא כיבדו אותו: "מי שלא יודע לתת כבוד, לא רק לכדורגלנים, הבעיה היא אצלו. אני מתרכז בדברים החשובים ויודע שאני מכבד כל אחד. סיימתי במכבי חיפה בהחלטת גביע, אחרי זה המכבי למכבי תל אביב היה אחת ההחלטות הכי טובות בקריירה שלי, נהנתי ליד השחקנים והקהל בבית"ר ומקווה שאהנה גם כאן".


אם יקבל תפקיד מקצועי: "הציעו לי מיליון תפקידים מאז שחזרתי, אבל אמרתי שכל עוד אני שחקן בזה אני מתרכז. אין לי שום סעיף כזה. אני מרוכז רק בלשחק במכבי פתח תקווה ומקווה שאוכל לפחות להשלים את השנה וחצי שיש לי פה".

מתי יפרוש: "זה שחתמתי לשנה וחצי זאת התשובה שלי לכולם. גם כשהייתי בשיא שלי בליברפול והיו לי כמה משחקים לא טובים אמרו לי לפרוש. לשמחתי אני שומע מכולם, אבל לוקח את ההחלטה. שיחקתי תקופה קצרה ב-2012 עם תיירי הנרי שבא לחודשיים בארסנל והוא אמר לי כל עוד אפשר לשחק צריך לשחק. גם פדרר אמר לי את זה וכולם רואים את התשוקה שלו בגיל 40. אם כבר לקחת עצה, אז מאנשים כאלה".



יוסי בניון (עדי אבישי)

"הילדים בחוץ שמחכים לבניון הם ההוכחה שהוא רצוי" (עדי אבישי)


האהבה למשחק: "האהבה שלי זה למשחק עצמו ואני פחות מתייחס למה שמסביב. האמת שאני מנסה תמיד לשמור על החיוך וברוך השם יש דברים יותר חשובים מכדורגל. ברגע שאני ליד אשתי והילדים זה מה שחשוב. אני תמיד מחייך ולא מתלונן על מה שאני עובר בקבוצה ובקריירה
".



יו"ר הקבוצה אבי לוזון פתח: "אני שמח לקבל את יוסי בניון במכבי פ"ת. כולי תקווה שהוא יעזור לנו בצד המקצועי ויעזור להשיג תוצאות יותר טובות על המגרש. זה לא סוד שהוא חתום לעוד שנה ואני כמעט בטוח שכל עוד הוא ירצה להיות חלק מהמועדון הזה אני באופן אישי אשמח שהוא יהיה. אצלנו כמו שאתם רואים אנשים שאנחנו חפצים ביקרם נשארים שנים רבות כמו עומר גולן ומוראד מגמאדוב ואני אשמח שבניון יהיה הצלע השלישית".


בנוסף חשף לוזון: "כשהייתי יו"ר ההתאחדות לכדורגל הצעתי לו להיות בעבר להיות מנהל מקצועי של הנבחרת, אבל מרוב הלהט לשחק הוא סירב. עשרות אם לא מאות ילדים בחוץ שמחכים ליוסי בניון והם ההוכחה שהוא רצוי על כר הדשא."


מצבה של מכבי פתח תקווה: "לא חשבנו שנהיה בפלייאוף התחתון, ופספסנו ברגע האחרון את הכרטיס לאירופה אחרי שבני יהודה זכתה בגביע. מכיב פתח תקווה תמיד שואפת להגיע רחוק. והנה יוסי בניון הגיע לשחק פה"


יוסי בניון (עדי אבישי)
יוסי בניון (עדי אבישי)


המאמן שרון מימר הוסיף: "עצם זה שהחלון אצלנו לא היה בומבסטי עם הרבה שינויים אומר שאנחנו קבוצה שקטה שלא שולפת מהשרוול. שאנחנו מאמינים בחומר השינויים הקיים. בסך הכל צירפנו את אליבלטו ויוסי ואני בטוח ששניהם יעזרו לקבוצה לכבוש יותר שערים ולייצר יותר נקודות. זה לא סוד שיש לי חיבור טוב עם יוסי מהיום הראשון עוד בבית"ר. גם מכבי פ"ת וגם אני רצינו את זה הרבה זמן ואני שמח שמעבר לצד המקצועי הוא יתרום לנו עוד הרבה. אני מקווה שהוא יחזור ליהנות מכדורגל".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי