הדרמה באשדוד, הדרישה של ג'ורדי והפגישה בקנדה: מאחורי הקלעים

גולדהאר וקרויף
גולדהאר וקרויף | דני מרון

ההולנדי הכריז בפני המנכ"ל כי אינו מתכוון לאמן והוא מוכן לשקול לשוב לעמדת המנהל המקצועי. גולדהאר הזעיק את האנגלי לשתי פגישות גורליות בהן נפלה ההכרעה בשיתופו של ג'ק אנגלידיס. גרסיה יעזוב, גוטמן מועמד

(גודל טקסט)

לאחר מסיבת העיתונאים הערב (שלישי) בה הודיע מיץ' גולדהאר על סיים דרכו של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב בתום העונה, לספורט1 נודע שהתקיימה פגישה בין המאמן למנכ"ל בן מנספורד ובה הודיע ההולנדי שהוא אינו מתכוון לאמן את הצהובים בעונה הבאה. קרויף, על פי גורמים בקבוצה, היה מוכן לשקול הצעה של הבעלים לשוב לעמדת המנהל המקצועי, אך הדבר לא הבשיל והוחלט על פרידה.

קרויף, שהיה נחוש בדעתו לא להמשיך על הקווים, שמע ממנספורד כי הוא יעביר את דבריו לגולדהאר ואכן כך קרה. המהלך תפס תאוצה לאחר ה-0:0 באשדוד והשיחה הגורלית התנהלה על כר הדשא באצטדיון הי"א לאחר אותו משחק מאכזב. השניים, קרויף ומנספורד, שוחחו במשך כחצי שעה ושם למעשה נפלה ההחלטה של קרויף לסיים את פרק האימון שלו.

מנספורד עצמו הוזעק במהרה לפגישה בקנדה עם מיץ' גולדהאר בה הוא סיפר לו את דבריו של קרויף. יש לציין כי השניים נפגשו פעמיים ולאחר מכן הוחלט, לאחר התייעצות גם עם ג'ק אנגלידיס, על דרך פעולה מכובדת ומהירה שלא תפגע בקרויף ותוביל לעזיבה מכובדת של האיש שתרם המון למכבי תל אביב בשנותיו במועדון.


הוזעק לקנדה. בן מנספורד (דני מרון)

גורם במכבי תל אביב הסביר: "ההחלטה שהתקבלה בקנדה היא שאין דרך אחרת וחובה להוריד מסדר היום את הנושא של קרויף. הכוונה הייתה לא לתת ללחשושים ולאמירות לחלחל לחדר ההלבשה ולכר הדשא כי לקבוצה עדיין יש מטרות העונה. אין בלבול ואין מבוכה במכבי תל אביב", הסביר אותו גורם באופן נחרץ. "גולדהאר ואנשיו ביצעו את המהלך בעיניים פקוחות והוכיחו אומץ".

בשיחות פרטיות בין השחקנים התברר כי הם ידעו שקרויף לא אמור להמשיך בקיץ גם אם הקבוצה תזכה באליפות. גורם בקבוצה הסביר: "הכדור נמצא עכשיו אצל השחקנים והם יכולים לקחת את ההודעה הדרמטית לכיוון חיובי. הם יכולים למנף את זה לסיום עונה מוצלח ולזכייה באליפות. כבר ביום שלישי נגד מכבי נתניה אפשר יהיה לראות לאיזה כיוון הם מתכוונים לקחת את כל מה שקרה".


השיחה הגורלית באשדוד. מנספורד וקרויף

בקיץ יהיה בקריית שלום מנהל מקצועי חדש ומאמן חדש, דבר אשר יוביל לפרידה מהצוות המקצועי של ג'ורדי קרויף הכולל את קרלוס גרסיה, חואן טוריחו ודני פויאטוס. במועדון לא פוסלים מינוי של מאמן ישראלי שיהיה חלק מצוות רחב. שמם של אלי גוטמן ושל אופיר חיים כבר עלה. גוטמן היה מועמד להגיע עוד לפני מינויו של מוטי איוניר, אך דחה את ההצעה. גם לפני כשנתיים שמו הוזכר, אך מספר שחקנים בכירים הטילו וטו והאפשרות נפלה. לספורט1 נודע שלפני חודשיים נוצר קשר בין מיץ' גולדהאר לאלי גוטמן והבעלים צפוי לבחון את הנושא בשבועות הקרובים.

על פי גורם במועדון המנכ"ל בן מנספורד כבר פועל בנוגע להבאת מנהל מקצועי ומאמן, אך השמות שיביא צריכים לעבור קודם כל דרכו של מיץ' גולדהאר. במועדון שואפים למכור את קיארטנסון וראיקוביץ' כאשר שאר השחקנים הזרים יעזבו. אלי דסה, שדורש 800 אלף יורו לעונה, צפוי לקבל תשובה שלילית ובמועדון מצפים שיסכים לחוזה זהה לזה שקיבל דור מיכה.

מיץ' גולדהאר עזב את מתחם האימונים בקריית שלום כעשר דקות אחרי שהסתיימה מסיבת העיתונים בה הוא הודיע שג'ורדי קרויף יסיים את דרכו בסיום העונה. גולדהאר, שימריא ביום רביעי הקרוב בחזרה לחייו ולעסקיו בקנדה, נטש את המתחם כשהוא נראה נינוח ונפרד מהנוכחים במקום. על כר הדשא העסקים התנהלו כרגיל והאווירה הייתה שקטה ורגועה.


ישוב לעסקיו בקנדה ביום רביעי. מיץ' גולדהאר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי