הויבך: השמש בישראל יותר מפחידה מהטרור

טים הויבך
טים הויבך | דני מרון

בלם מכבי נתניה שפע מחמאות למדינה בראיון ל"בילד", אבל מהליגה התרשם פחות: "הגדולות יכולות לנצח כמה משחקים בעונה בבונדסליגה, השאר ברמה של בין ליגה שנייה לשלישית". עוד אמר: "שחקנים שאלו אותי לגבי מעבר"

(גודל טקסט)

"שתיים-שלוש הגדולות בישראל יכולות לנצח כמה משחקים בבונדסליגה, היתר ברמה של בין ליגה שנייה לשלישית", כך התבטא בלם מכבי נתניה טים הויבך בראיון ל"בילד". הגרמני בן ה-30 הוסיף: "התקשרו אליי שחקנים שרצו לדעת איך ישראל וסוכנים שרוצים לשדך שחקנים לקבוצות בארץ. ישראל היא מקום טוב לשחקני ליגה שנייה בגילאי 28-29".

הויבך הוא כנראה הגרמני המצליח ביותר שהגיע לליגת העל וההצלחה שלו מעוררת לא מעט עניין בגרמניה. הבלם, שהגיע מקייזרסלאוטרן, סיפר על החיים בישראל: "אמא שלי שואלת אותי על מהומות ואני לא יודע על מה היא מדברת. אני לא רואה טלוויזיה בישראל. החברים שואלים אותי אם הבחורות הישראליות באמת כל כך יפות".

המצב הביטחוני: "אני מרגיש לגמרי בטוח וסומך על כיפת ברזל. לכל אדם פה הכשרה תבאית בסיסית וכולם יודעים מה לעשות אם העניינים מסתבכים. למזלי, מעט מאוד קרה בנתניה בשנים האחרונות. יש יותר בעיות בארה"ב ובגרמניה. פעם אחת שמעתי אזעקה, הסתכלתי החוצה לראות אם אנשים רצים ושתי שניות לאחר מכן התקשר מנהל הקבוצה ואמר שזה רק תרגיל. אני מפחד יותר להישרף בשמש מאשר מטרור".

ההגעה לישראל: "נפלו לי כמה הצעות מהבונדסליגה השנייה והחלטתי להתרכז במציאת קבוצה מחוץ לגרמניה. ישראל הפחידה אותי בתחילה כי הכרתי את המדינה רק מהחדשות, אבל רציתי הרפתקה ואשתי ואני החלטנו לבחור באופציה הכי מרגשת. הרמתי כמה טלפונים, עשיתי בדיקות והחלטתי ללכת עם תחושת הבטן – לנתניה. התגובות? דיברו איתי על מלחמה ופצצות וזה רק הראה לי כמה מעט אנשים יודעים על ישראל. כל מה שביקר אותי התלהב מהמדינה".


הויבך חוגג את השער מול בית"ר. קיבל הכל בחינם (דני מרון)

יום השואה: "אף אחד מישראל לא הזכיר לי את זה, רק מהצד הגרמני".

היחסים עם האנשים בנתניה: "כולם חמים ומסבירי פנים. זרים מזמינים אותי לאכול. למשל, הבחור מתחנת הדלק שלי רצה שאבוא לשבת. לא ידעתי איך להגיב, אבל הלכנו והיה מדהים. גם אשתי התחברה לישראל ואחרי שהבקעתי את השער הראשון שלי קיבלתי הכל חינם – תמונת פספורט, ארוחת בוקר, אפילו הספר שלי לא רצה ממני כסף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי