בית"ר עשויה לפנות לאלישע לוי וגיא לוזון. דדש: "טראמפ? בעל הבית השתגע"

גיא לוזון
גיא לוזון | דני מרון

המשטרה אישרה לאוהדי הקבוצה להפגין מול ביתו של טביב בכפר שמריהו. גורם במועדון: "המצב על סף פיצוץ, אסור לזלזל באוהדים". ניצן קרוב לחתימה, לעזרא יוצע חוזה לשנתיים

(גודל טקסט)
אחרי ההפסד הכואב בשבוע שעבר בגמר הגביע והתיקו מול בני יהודה שהשלים משחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון, בבית"ר ירושלים ינסו לצאת מאווירת הנכאים ששוררת במועדון לקראת המשחק מחר (שלישי) נגד מכבי תל אביב, בקרב ישיר על המקום השני, שהפך כעת למטרה היחידה שעוד נותרה לקבוצה להשיג. בבית"ר מייחסים חשיבות למקום השני בשל מענק המיקום שגבוה בכ-200 אלף ש"ח מהמענק שמקבל המקום השלישי.


כזכור, הקבוצה הודיעה אתמול שהיא מצרפת את השם "טראמפ" לשם המועדון כמחווה לנשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ שהכיר בירושלים כבירת ישראל, אך עד כה לא התקבל לכך האישור מההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות, וספק אם אישור כזה בכלל יינתן. גורם במועדון התייחס לעניין ואמר: "במצב שלנו, את מי בכלל מעניין כל הסיפור של טראמפ? זה נע בין גימיק לבדיחה. יש לנו דברים הרבה יותר חשובים להתעסק בהם".


התסיסה והכעס בקרב האוהדים אחרי ההפסד הכואב בגמר הגביע ובעקבות התנהלות הדברים במועדון לאחרונה, יעלו מדרגה ביום חמישי הקרוב לאחר שהמשטרה אישרה לאוהדים לקיים הפגנה מול ביתו של הבעלים אלי טביב בכפר שמריהו. מתחילת העונה ידעה מערכת היחסים של האוהדים עם טביב עליות וירידות, אך בחצי השנה האחרונה, בעיקר בעקבות מינויו של בני בן זקן לעמדת המאמן והיחס של הבעלים למספר שחקני מפתח בקבוצה, כמו איתי שכטר ועידן ורד, התחושות בקרב האוהדים הפכו לקשות וכעת נראה שהקרע יעמיק עוד יותר.


צריך לציין שגם בתוך המועדון עצמו יש גורמים, חלקם בכירים, שהסבו את תשומת ליבו של הבעלים למשבר ההולך ומתעצם עם הקהל. "יש לנו מחוייבות אדירה לאוהדים האלה, אסור לנו להפנות לקהל את הגב", אמרו בבית"ר. "נכון לעכשיו, המצב עם האוהדים על סף פיצוץ ואסור שזה יקרה. האוהדים שלנו הם הלקוחות שלנו ואסור לזלזל בהם". בבית"ר אומרים שאם לא יעשו בקרוב פעולות ממשיות של מינוי מאמן, החתמת שחקנים חדשים והארכת חוזים של שחקנים משמעותיים, המחאה של האוהדים רק תגבר וזה יפגע קשות במכירת המינויים והתעניינות הקהל לקראת העונה הבאה.




טביב. איך יתמודד עם האוהדים? (דני מרון)


למרות שהעונה טרם הסתיימה, מסתמן שסיכוייו של המאמן בני בן זקן להמשיך בתפקידו קלושים ביותר. בעקבות ההפסדים האחרונים והדרך בה מסיימת הקבוצה את העונה, חשים במועדון שבן זקן הוא לא האיש המתאים להוביל את הקבוצה בעונה הבאה ובמועדון יצטרכו לקבל כבר בתקופה הקרובה החלטה עקרונית בנוגע לאיש שיעמוד במקומו על הקווים, שכן כבר בעוד כחודש מהיום, תשוב הקבוצה לאימוני טרום העונה, ההכנות לפתיחת העונה הבאה והמשחקים במוקדמות הליגה האירופית. שמותיהם של אלישע לוי וגיא לוזון נמצאים על הפרק וייתכן שכבר בימים הקרובים תעשה פנייה רשמית לאחד מהם.


במועדון התקבלה החלטה להציע לקשר חן עזרא הארכת חוזה בשנתיים נוספות והמטרה היא לסגור את המשא ומתן עם נציגי הקשר עוד השבוע. כזכור, האופציה שהייתה לבית"ר על חוזהו של עזרא פגה ביום חמישי האחרון בחצות והקשר הפך לשחקן חופשי שרשאי לחתום כעת בכל קבוצה שירצה. במועדון קיימת הערכה לתרומתו של עזרא בפלייאוף האחרון ומעריכים שחוזה משודרג לשנתיים ישאיר אותו במדים הצהובים-שחורים.



עזרא. חוזה משודרג לשנתיים יעשה את העבודה? (דני מרון)


תנאיו של השוער איתמר ניצן סוכמו והוא צפוי להיות השוער הראשון של בית"ר בעונה הבאה במקומו של בוריס קליימן שיעזוב. ניצן, שמסיים את חוזהו בקריית שמונה, היה השוער המועדף על ראשי המועדון ולאחרונה נערכו עימו מספר שיחות והתנאים נסגרו. במקביל, מחפשים בבית"ר שוער משנה במקומו של סתיו שושן שלא ימשיך. שחקן נוסף שצפוי להצטרף לקבוצה מק"ש הוא הבלם הספרדי קרלוס קוויאר, שסיים אמש את חוזהו בקבוצה הצפונית וגם עמו כבר מתקיימים מגעים מתקדמים מאוד. בבית"ר מאמינים שבסופו של דבר יסגרו הקצוות והפערים וקוויאר בן ה-37 יהיה העוגן המרכזי בחוליה האחורית בעונה הבאה.


משה דדש, יו"ר בית"ר ירושלים לשעבר אמר בראיון ל-103FM התייחס ליוזמה להוסיף את השם "טראמפ" למועדון: "זה סימן מסחרי ובסך הכל מדובר בגימיק. באותה מידה יכלו גם לקרוא לאצטדיון טדי על שמו של נשיא ארה"ב. צריך לבדוק אם ההחלטה הזו תואמת את תקנון התאחדות הכדורגל, זה לא כל כך פשוט לשנות שם של קבוצה. אני לא יודע אם בעל הבית השתגע אך מדובר בגימיק".



ליו"ר המיתולוגי היו מילים טובות להגיד על העונה החולפת למרות שהסתיימה באכזבה: "היו ציפיות מוקדמות לכישלונות ואכזבות ובסופו של דבר היא הגיעה למעמד האליפות ולמעמד גביע המדינה. אמנם היא לא זכתה אך זה הישג בפני עצמו".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי