קליימן: מה שעברתי בבית"ר השנה לא הרבה היו מצליחים לעבור

בוריס קליימן עם תומר חמד ביום הצילומים המיוחד
בוריס קליימן עם תומר חמד ביום הצילומים המיוחד | דני מרון

השוער התייצב לצילומים לצד תומר חמד ודיבר בפתיחות על הסיטואציה בירושלים: "ימים יגידו אם אעזוב, אין לדעת". על הוספת טראמפ לשם הקבוצה: "בעד, זה מעניין". חלוץ ברייטון שוב הבהיר: "חזרה לארץ לא על הפרק"

(גודל טקסט)
ימים לא פשוטים עוברים על תומר חמד ובוריס קליימן, האחד חלוץ ברייטון מהפרמיירליג והשני שוער בית"ר ירושלים. חמד ממעט לשחק בחצי השנה האחרונה ונראה שיעזוב את השחפים, קליימן כבר טען אחרי גמר גביע המדינה שישחק בעונה הבאה "במקום בו יעריכו אותי", ואתמול (ראשון) השניים שמו את הצרות בצד והתייצבו ליום צילומים מיוחד במסגרת השקת קולקציית האירועים של קסטרו לקיץ 2018.


בוריס קליימן נשאל תחילה על הגעתו היישר מאימון לסט הצילומים: "זה משהו נחמד שאפשר לעשות בשעות הפנאי וכיף לקראת המונדיאל. די הפתיע אותי שדיברו איתי ובחרו בי".


קליימן ידע ימים יפים יותר בבירה, העונה ספג ביקורות רבות והקנטות מהאוהדים על יכולתו, מה שכנראה גם יובל להיפרדות הצדדים בתום העונה. "לצערנו זה חלק מהכדורגל כאן והתקשורת היא מימד מאוד משמעותי, אבל אני טוען שאת מה שעברתי השנה בבית"ר לא הרבה שוערים היו מצליחים לעבור", מספר השוער, "אתה צריך להאמין בעצמך ודברים טובים קורים לאנשים טובים".


איך זה לעמוד מול מצלמה? קשה?
"קצת. במשחק הכל טבעי ואתה שוכח שיש מצלמות. כאן פתאום אומרים לך מה לעשות, אתה מרגיש קצת מפגר, אבל בסדר, הכל טוב".



את מה שעברתי השנה בבית"ר לא הרבה שוערים היו מצליחים לעבור" (דני מרון)


שוער בית"ר ירושלים, שאת המשחק האחרון החמיץ, צפוי לעלות הערב בהרכב מול מכבי תל אביב (21:00) והסביר כיצד הוא ממשיך לייצג את הקבוצה ממנה נפגע: "בסופו של דבר זה מועדון שאני נמצא בו ארבע שנים ואני גם חייב למועדון הזה, אז נשארו לי עוד שני משחקים לשחק. מעבר להיותי שחקן בית"ר, אני צריך להיות מקצוען ולתת את כל כולי על הדשא. זה מה שאני מתכוון לעשות".


לאור הדברים האחרונים, אתה יכול להגיד בפה מלא שלא תשחק בבית"ר בשנה הבאה?
"ימים יגידו. אני לא יכול להגיד דבר כזה כי בכדורגל אתה יום אחד יכול להיות כאן ויום אחד להיות במקום אחר. אף אחד באמת לא יודע. אני רוצה להיות במקום שיעריכו אותי, לא משנה איפה זה יהיה".


יש לך כבר הצעות לעונה הבאה?
"יהיה בסדר".



קליימן לא בונה על ארגנטינה, חמד יזכה להחליף חולצה עם מסי? (דני מרון)


מה דעתך על האליפות השלישית ברצף של הפועל ב"ש?
"אני חושב שמגיע להם. מעבר לזה שהם מועדון גדול, אני חושב שהם קבוצה שבנויה מחבר'ה מדהימים וכולם רואים את האחווה והגיבוש שיש ביניהם ובין הצוות המקצועי והניהולי, הם כולם ביחד. אליפות שלישית ברציפות זה לא דבר של מה בכך, מגיע להם".


ומה לגבי משחק הנבחרת מול ארגנטינה, תזכה להשתתף?
"קשה לי מאד להאמין".


תסביר לנו מה זה בית"ר טראמפ ירושלים?
"האמת שירושלים עוברת סערה עם השגרירות שמגיעה, עם נטע ברזילי שהביאה את האירוויזיון ועם טראמפ עכשיו. מעניין בית"ר טראמפ ירושלים, לא?"


אתה בעדו?
"כן".


תומר חמד: "חזרה לארץ לא על הפרק"
תומר חמד אמנם ממעט לשחק בחודשים האחרונים, אבל הוא נחשב לחלוץ מבוקש בממלכה, קבוצות רבות בליגת המשנה ישמחו להפוך אותו לבורג משמעותי שיסייע להן להעפיל לפרמיירליג, כפי שעשה עם ברייטון. "באתם לראות את כולנו מצטלמים לקולקציית האירועים של קסטרו, בטח הופתעתם, גם אני, אבל הכדור פה גרם לי לשכוח מהכל – אני משחק ומצלמים אותי תוך כדי", אמר החלוץ בפתח דבריו, "מבחינתי זאת חוויה ואני נהנה ממנה. אולי תהיה המשכיות, מי יודע?".


מה יותר קשה, לשחק כדורגל או לדגמן?
"מבחינתי להצטלם מול חמישה אנשים זה יותר קשה מלשחק מול 40 אלף איש. בדקות הראשונות לקח לי זמן, אבל לאט לאט השתחררתי".



אשתו שונית עזרה עם הפוזות. חמד מדגמן (דני מרון)


איך אתה מסכם את העונה הראשונה בפרמיירליג?

"הייתה חוויה מבחינתי. מדהים. אחרי הליגה הספרדית שאפתי לליגה הזאת, היו רגעים מאד גדולים בשבילי השנה, נכון גם הייתה תקופה פחות טובה, אבל באופן כללי אני מסכם את העונה בצורה טובה. אולי אחת העונות הכי משמעותיות בקריירה שלי".


היו לך מחשבות לחזור לארץ?

"רוב העונה שיחקתי והצגתי יכולת טובה גם ברמות האלו של הפרמיירליג, כך שזה לא נתן לי לחשוב לרגע שאני לא שייך לשם. הוכחתי לעצמי ולכולם שאני כן שייך לרמות האלו. גם בתקופות פחות טובות שיש בקריירה אף פעם אני לא ממהר לחשוב לצד השלילי, אני מאמין בעצמי ובטוח שיש לי עוד הרבה שנים ברמות האלו".


לקראת משחק הנבחרת ב-9 ביוני מול ארגנטינה, גם תומר חמד כבר לא יכול לחכות: "יהיה מעניין, כולם מחכים למשחק הזה, גם השחקנים, גם האוהדים. תהיה חוויה כי מסי זה לא שחקן שמגיע לכאן כל יום. כמובן שאנחנו כנבחרת נצטרך להיות מספיק טובים להתמודד מול מסי והחברים שלו, כי זאת נבחרת שמועמדת לזכות במונדיאל".


מאמן קבוע לנבחרת עדיין אין.
"לא מקבלים החלטות בלחץ ולא ממהרים להחתים מאמן שלא סגורים עליו במאה אחוז. אני חושב שכל עוד יש את הזמן ואפשר לקבל החלטות כמו שצריך, אז זה בסדר גמור. אלון חזן עשה עבודה מצוינת וגם במשחק הזה אני בטוח שיכין אותנו כמו שצריך ובטוח שלמשחקים הרשמיים כבר יהיה מאמן, תהיה דרך וכולנו נראה נבחרת מוכנה לבאות".



קליימן וחמד ביום הצילומים. 


אז לא כדאי להשאיר את אלון חזן כמאמן הקבוע? 
"האמת שאני הייתי שמח אם הוא היה נשאר. אולי זאת אופציה, אני לא יודע. כל מי שיבוא אנחנו השחקנים נקבל אותו ונשמח. אני בטוח שהחבר'ה שצריכים לבחור את המאמן יעשו את זה כמו שצריך, רואים שהם לוקחים את זה ברצינות ואני בטוח שיבחרו את המאמן הכי טוב".


תומר חמד מספר 10, ליאו מסי מספר 10 – חושב על החלפת החולצה?
"את שלו עוד יחטפו לו לפני המשחק, בסוף יעלה בלי חולצה לשחק…. יהיה מעניין לראות, כולם ירצו אותה, אם זה ייצא זה יהיה נחמד ואם הוא ייקח את שלי זה בכלל יהיה נחמד. יצא לי כבר לשחק נגד מסי ונגד רונאלדו ובאנגליה מול הכוכבים הכי גדולים וזאת חוויה מדהימה".


אולי כדאי להשאיר את אלון אז?
"האמת שאני הייתי שמח אם הוא היה נשאר, אולי זאת אופציה אני לא יודע, כל מי שיבוא אנחנו השחקנים נקבל אותו ונשמח. אני בטוח שהחברה שצריכים לבחור את המאמן יעשו את זה כמו שצריך, רואים שהם לוקחים את זה ברצינות ואני בטוח שיבחרו את המאמן הכי טוב של כולנו".


דעתך על העונה הגרועה של מכבי חיפה?

"מועדון שמאוד יקר לי. אני עוקב אחרי מכבי חיפה מאז שעזבתי וזה לא נעים לראות אותם בשנים האחרונות, כולם רוצים לראות אותם בצמרת, גם אני כמו כל האוהדים. מקווה שעכשיו עם הצוות שהגיע מחו"ל יבנו קבוצה טובה ומוכנה לקראת העונה הבאה ויחזירו אותה למקום שהיא ראויה להיות בו. אני חושב שאם אני חוזר אז באופן טבעי זה למכבי חיפה, אבל כרגע החזרה לארץ היא לא אופציה".


אז חזרה לישראל לא על הפרק, אבל אולי מעבר לסין? 
"עדיין מוקדם, כרגע יש לי עוד חוזה בברייטון ונשארנו בפרמיירליג שזה מבחינתי הדבר הכי טוב שיש. בקיץ נראה איך הקבוצה בונה את עצמה ומה יהיה הכי טוב בשבילי ואז נקבל את ההחלטות הכי טובות בשבילי ובשביל הקבוצה. תמיד קבוצות בליגת העל בודקות את האופציה, אבל אני עונה בנימוס ואומר שזה לא הכיוון מבחינתי".



גם אביב אלוש התייצב לצילומים, בתור מי שרגיל לכך. שלישייה מנצחת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי