צפו: שכטר כבש ב-0:4 של מכבי ת"א. בלם יווני מועמד

איתי שכטר
איתי שכטר | מכבי תל אביב

שכטר כבש לראשונה מאז עבר וגם בישל לקיארטנסון, ריקן וגולסה הוסיפו מול ביטוביה מליגת המשנה בפולין וז'איר וסבוריט ערכו בכורה. ראיקוביץ' יגיע ארצה לשוחח על עתידו, קוסאנוביץ' מליאז' ו-וורוס מאפואל מועמדים

(גודל טקסט)

הערב (ראשון) ערכה מכבי תל אביב את משחק ההכנה האחרון שלה בפולין, ואחרי 1:1 מול ארקה גדיניה והפסד 2:1 לאפואל ניקוסיה, הגיע ניצחון בכורה – 0:4 חלק על ביטוביה ביטוב מליגת המשנה בפולין לקראת המשחק הרשמי הראשון בעוד 11 ימים במוקדמות הליגה האירופית בבודפשט נגד פרנצווארוש ההונגרית.


בניגוד לשני משחקי ההכנה הראשונים של ולאדן איביץ' במכבי תל אביב, הפעם הוא פתח עם הרכב די חזק שכלל את שני הזרים החדשים אנריק סבוריט וז'איר אמאדור בהופעות בכורה, איתן טייב ואלי דסה השלימו את חוליית ההגנה ובשער שוב פתח דניאל טננבאום, בקישור הוצבו דור מיכה, דור פרץ ואייל גולסה ובחוד עלו איתי שכטר ו-וידאר קיארטנסון כשלצדם מתן חוזז.





בדקה ה-21 עלו הצהובים ליתרון ראשון, כאשר הרכש החדש איתי שכטר בישל לקיארטנסון האיסלנדי את שערו הראשון לעונה. שלוש דקות אחר כך השחקן החדש שהגיע מבית"ר ירושלים הוא גם מי שכבש את שערו הראשון בצהוב-כחול, אחרי שעבר שלושה שחקני הגנה.



ראיקוביץ' מודה לשכטר על הבישול (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)


בפתיחת המחצית השנייה עלה אבי ריקן במקומו של מתן חוזז ובדקה ה-53 הוא גם כבש משבעה מטרים, כשקיארטנסון הוא המבשל. דקה אחר כך נקבעה תוצאת המשחק, אז אייל גולסה בעט מ-16 מטרים ומצא את הרשת. בחצי השעה שנותרה שיתף איביץ' גם את שאר שחקני הסגל, יונתן כהן, ארון שוינפלד, דן גלזר, אור דסה, אלירן עטר ומאוויס צ'יבוטה. בהפסקה כבר נכנס חביב אוחיון במקום טננבאום וכן נכנסו שחר פיבן ושון גולדברג במקום ז'איר וסבוריט.



ז'איר. הבלם החדש וגם המגן סבוריט ערכו הופעות בכורה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)


השוער פרדראג ראיקוביץ', שלא שותף כלל במשחקי נבחרת סרביה במונדיאל, הודיע כי יגיע לישראל בימים הקרובים ויצטרף להכנות למשחק נגד פרנצווארוש. נכון לעכשיו, ההצעות שהגיעו לרכוש את הסרבי נמוכות מאוד ולא יוכלו לשמש את המועדון לרכש אחר במגבלות הפייר פלי הפיננסי שהטילה עליו אופ"א. ההחלטה בנושא ראיקוביץ' תתקבל לאחר שתתקיים שיחה איתו בארץ.



מי שנמצא במצב דומה הוא החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון, כשהרצון הצהוב הוא לבצע את הרענון בסגל לפי התוכנית במעבר מעידן ג'ורדי קרויף לעידן איביץ'. הצהובים רוצים להימנע כבר עכשיו מהתופעות שליוו את העונה שעברה בהם ראיקוביץ' וקיארטנסון התראיינו בארצותיהם לאחר משחק טוב שלהם ודיברו על מעבר למועדון גדול באירופה, כשהיעד היה אנגליה. האמירות של השניים לא היו מקובלות על רבים במכבי תל אביב וההחלטה למכור אותם למען שחקנים אחרים נבעה בעיקר מהדיבורים שלהם לעזוב ובמקביל לירידה ביכולם המקצועית בשלהי העונה.



ראיקוביץ'. החלטה תתקבל אחרי שיחה איתו (AFP)


במקביל, השחקן שהרשים באימונים ובמשחקים את צוות האימון היה הבלם שחר פיבן שיישאר בסגל הרחב לצדם של הבלמים ז'איר אמאדור ואיתן טיבי לפחות עד אשר יוחלט בנושא בלם זר נוסף. מכבי תל אביב תציע חוזים חדשים למגן השמאלי שון גולדברג ששב מהשאלה מבית"ר ירושלים ולקשר דן גלזר שחזר ממכבי נתניה. בעניין בלם זר, שם חדש שעלה על הפרק הוא זה של הסרבי מילוש קוסאנוביץ' (28), ששייך לסטנדרד ליאז'. הבלם לא בתכניות של הקבוצה הבלגית והוא יכול להגיע בהשאלה. קוסאנוביץ' הושאל אשתקד לגוזטפה הטורקית שלא מימשה עליו את האופציה. הוא היה אמור לעבור לאלופת יוון, א.א.ק אתונה, אך היא בחרה בשחקן אחר. קוסאנוביץ' שיחק בעבר גם בקרקוביה ובמכלן ורשם הופעה אחת במדי נבחרת סרביה הבוגרת. 


בתוך כך, התקשורת הקפריסאית ציינה שאיביץ' התלהב מאוד מהבלם היווני פרקסיטליס וורוס (23) במהלך משחק האימון מול אפואל ניקוסיה. לוורוס, אקס אולימפיאקוס, חוזה לשנתיים נוספות מדי אלופות קפריסין, אבל הקבוצה לא תעמוד בדרכו. מכבי ת"א צפויה לפנות במטרה לקבל את השחקן בהשאלה, כשבמקביל הוא מבוקש במספר קבוצות ביוון. וורוס יכול לשחק גם כמגן ימני. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי