איזי שרצקי אישר: ק"ש קיבלה הצעה אדירה על האסלביינק

איזי שרצקי, חיים סילבס
איזי שרצקי, חיים סילבס | אודי ציטיאט

הקבוצה פתחה את העונה במסע"ת והבעלים הצהיר: "החלטתי לא לשחרר אף שחקן. נייג'ל יותר מידי טוב בשביל שאני אמכור אותו, אני לא כאן בשביל כסף. כרטיס לאירופה יהיה הצלחה". סילבס: "הסגל הושלם, אולי איזי יפתיע"

(גודל טקסט)
קריית שמונה החלה הבוקר (ראשון) במחנה אימון קצרצר בן חמישה ימים בקיסריה ובשבוע הבא הקבוצה תמריא לסלובקיה למחנה נוסף, הפעם בן עשרה ימים במסגרתו היא תקיים שלושה משחקי הכנה. מאוחר יותר המועדון ערך מסיבת עיתונאים חגיגית לרגל פתיחת העונה בה דיברו הבעלים איזי שרצקי, המאמן חיים סילבס והקפטן עדן שמיר.


הבעלים איזי שרצקי פתח: "זו השנה ה-20 שלי בקריית שמונה. אתם יודעים מה זה? הייתי בגיל של הבן שלי כשהתחלתי. אני שמח שנכנסתי לפרויקט הזה, לא רק לכדורגל. הפעילות שאנחנו עושים בצפון לא פחות חשובה מהקבוצה. עד לפני שלוש שנים היינו באירופה וזכינו בתארים. מאז אנחנו בצניחה. בשנתיים האחרונות הגענו למקום השביעי. נכשלנו? מה שתגידו זה בסדר. אם הייתי רוצה עיר גדולה, הייתי הולך לאחת כזו. בשנים האחרונות החלפנו מאמנים כל שנה וזה לא הלך. השנה החלטתי כבר חודשיים לפני סיום העונה להישאר עם חיים למרות שנכשלנו. אחרי שהודענו על כך, סיימנו את העונה עם ארבעה ניצחונות. כל השחקנים ששותפו, חוץ מאחד, נשארו בקבוצה".


הרכש שהגיע:
 "הוספנו הרבה מאוד שחקני רכש ואני חושב שלפחות הזרים שהבאנו יש בהם משהו מיוחד. הם צעירים, אבל ראינו אתמול מה עשה שחקן כמו אמבפה שהוא עדיין לא ברמה שלהם. כל חיי האמנתי בצעירים. יש לנו שבעה שחקנים שגדלו בקריית שמונה בסגל. גם הזרים, הם בני 19 ו-20. אם אחד מהם הוא שחקן מבטיח, מקום 37 בעולם בצעירים המבטיחים, זה אומר משהו. הוא שיחק 90 דקות נגד מכבי תל אביב ואני מאמין בו. גם השני הרשים, אבל הם צעירים והכל יכול להיות. הבאנו ישראלים במקומות שהיו חסרים לנו. לקחנו עם שמעון אבוחצירה אליפות, הוא עשה עונה טובה והחלטנו להביא אותו. הוא אדם מאוד חיובי שאנחנו מכירים ונמצאים בקשר רציף לאורך שנים. אין קבוצה שמתחילה את הליגה ולא רוצה להיות בצמרת. כולן רוצות, אבל זה תלוי בהרבה דברים. יש לנו חומר שחקנים ששמנו דגש על התנהגות. אני מאמין שאנחנו נהיה קבוצה טובה".


עתידו של נייג'ל האסלביינק
: "
החלטתי לא לשחרר אף אחד מהשחקנים. הייתה לי הצעה אדירה על נייג'ל, טיירה ונחמיאס – אמרתי לכולם לא. החלטתי שהשנה שאנחנו רוצים להתקדם ולא לתת אף אחד. הייתי יכול לקבל הרבה מאוד כסף, אבל זו לא המטרה שלי. אמרתי לפני חודש שזה הסגל. אם יבוא אליי שחקן שירצה ללכת, אני אשקול את זה. כל הקבוצות פנו אליי במשך חודש כל שבוע. מספרים יפים מאוד כמו שציפיתי. שמתי תאריך ואמרתי לחיים שאלך עד הסוף. אני לא אשחרר אף שחקן. נייג'ל שחקן יותר מידי טוב בשביל שאני אמכור אותו עכשיו. מה יהיה בינואר, אני לא יודע. אם אהיה במקום הראשון, לא אמכור אותו. אני לא בק"ש בשביל כסף. זה לא משחק אצלי תפקיד. מדי פעם אני מוכר שחקן, אבל לא שחקן שהוא כ"כ מהותי כמו נייג'ל שלא ניצלנו את הפוטנציאל שלו. כל דבר בזמנו. נחמיאס שחקן נוער, לא יילך בשלוש השנים הקרובות גם אם ייתנו חמישה מיליון יורו. החשוב עבורי זו האווירה. כל מי שעשה אווירה רעה כבר לא בקבוצה. שיר צדק הרוויח אצלנו בעונת האליפות 5,000 שקל. הצעתי לו 20 וכשהוא ביקש 45, נתתי לו ללכת לב"ש. אם הזרים החדשים יהיו כמו שאני מקווה, תהיה לנו קבוצה טובה".



לא הולך לשום מקום. האסלביינק (ערן לוף)


האירוע המוחי שעבר: "בשנה שעברה עברתי אירוע מוחי במחנה האימון. הייתי בטיפולים כמה חודשים ועם כל הכבוד, לא עניין אותי הכדורגל. נראה לי שמצבי השתפר. אם ארגיש טוב, השנה יש לי כוונה להיות עוד יותר מעורב בהכל. אתם זוכרים את האליפות? אף מאמן לא אמר לי 'לא' על המעורבות. אני לא עושה משהו בניגוד לרצונו של המאמן. את הברזילאי שהחתמנו לא באתי לראות. אני לא מביא שחקן שהמאמן לא רוצה. לא באתי מהבלט. אני 60 שנה בכדורגל. גם חיים יכול לשמוע ממני משהו. מעולם לא צלצלתי למאמן במהלך משחק או נכנסתי לחדר הלבשה לפני משחק או אחרי משחק. אם אגיד לחיים משהו, זה יהיה ביני לבינו. התקציב? 10 אחוז פחות מהעונה שעברה". 


מטרות: "אם אני אהיה באירופה בסיום העונה הקרובה זו תהיה הצלחה. כשיש לך שחקן ואתה חושב הוא משהו, כסף לא יעמוד בפני. כשאני רואה שחקן בן 19 שהוא מקום 37 בעולם ברשימת השחקנים הצעירים המבטיחים ומנור סולומון שאני מאוד מעריך הוא רק מקום חמישים ומשהו, זה אומר המון. אמרתי לאנשים שלא יחזרו לארץ בלי השחקנים האלה. את מסי אני לא יכול לקנות, אבל אותם כן".


חיים סילבס דיבר גם הוא: "הייתה מחשבה, הבאנו שחקנים צעירים שיפרצו, גם הזרים שיביאו הרבה כישרון ויעשו קפיצת מדרדה ושחקנים מליגות נמוכות. הבאנו שחקנים בוגרים שעשו משהו בכדורגל ויכולים להשפיע על חדר ההלבשה, כאלה שיכולים לסחוב ויודעים ממה בנוי הישג. זה היה חשוב לנו מעבר לפן המקצועי. הצעירים עשו את פרצת המדרג בשנה שעברה. בשביל להתקדם, גם הם צריכים לקבל פייט על המקום שלהם. אני מקווה שתהיה לי בעיה בריאה. כרגע זה נראה שזה הולך לשם".



מתכוון להיות מעורב בהכל בעונה הקרובה. שרצקי (אודי ציטיאט)


סילבס המשיך: יש רצון להצליח וליהנות. אנחנו רוצים לבנות קבצה שלא נטלטל אותה, שמתחילה מהמקום שהיא סיימה ולא להזיז שחקני נמפתח בטח אם זה לא קרה בזמן שזה היה צריך לקרות. נייג'ל מקצוען ומחויב לחוזה. הוא ישחק איפה שיוחלט. אני לא רואה אותו בא ומבקש לעזוב. בשנה שעברה בנינו את הסגל על קרלוס קוויאר שהיה המנהיג מתוך ידיעה שמהניסיון שלו הוא יחנוך את הדור הבא. עידן נחמיאס התחיל כבלם רביעי וכמעט ולא נלקח בחשבון. הוא עשה את הקפיצה שלו. גם אבו עביד ומרקוס דיניז ירכיבו לנו שלישיית בלמים טובה וראויה. רצינו להשאיר את קרלוס. אני לא חושב שזה מקום שניפול בו או נחלשנו בו. קבוצות עלו לפלייאוף העליון בעונה שעברה בלי קרלוס קוויאר. עדן שמיר? הקבוצה בוחרת את הקפטן בשבילך. כשהקבוצה מבליטה שחקן רוצה שהוא יוביל אותה, זה היה טבעי שנבחר בו".


הסגל: "הייתה לי פגרה שקטה, נעימה ונוחה כי מהר מאוד השלמנו את מה שרצינו. במה שיכולנו להביא, הבאנו במקומות שרצינו גם מבחינת האישיות. אני רוצה להודות לאיזי ולהנהלה על כל המאמץ. התעסקתי רק באיך להשתלם ולהביא דברים שישדרגו את הקבוצה. בוודאי שאני מרוצה מהסגל. אני מקווה שנעמוד ביעדים. כל הקסם נעוץ בחיבור. אני מבין שצריך להגיד מה היעד. המילים הללו הן סתם. כולם אומרים אירופה, פלייאוף ואליפות, זה שטויות. יש הרבה יעדים בדרך שאנחנו מרכים לכבוש עוד לפני המשחק הראשון. הכי חשוב שנמשיך מהמקום בו עצרנו בעונה שעברה ו-ודאי לסיים גבוה יותר. לעת עתה, הסגל הושלם". 



הקפטן עדן שמיר: "אני מרגיש בשל להיות קפטן. עברתי כמה שנים במועדון והספקתי לעבור רגעים יותר יפים ופחות יפים. למדתי ממנהיגים שהיו פה. מבחינתי זו הזדמנות להודות על הכבוד הזה. אני פה בשביל המועדון, בשביל לעזור לשחקנים ולהעביר מסרים מחיים לשחקנים. קפטן זה משהו שבא מבפנים. אני חושב שיש לי את זה וכל כולי בתוך זה. כשיש שחקני בית מאזור הצפון ומוכרים בצפון, זה יגרום לקהל להתחבר ולהגיע. אנחנו צריכים את הקהל והוא חסר לנו. אני מקווה שהחיבור עם קהל זה משהו שיקרה העונה". 


סילבס צירף עד כה  לא פחות משמונה שחקנים. יובל שפונגין ושמעון אבוחצירה הם הישראלים הכירים שהגיעו ואליהם הצטרפו אורי מגבו, גד עמוס, יואל אבוחצירה ונירן רוטשטיין. כמו כן הוחתמו שני זרים – הקשר לוי גרסיה מטרינידד וטובגו והחלוץ הברזילאי לוקאס. המהפכה בסגל כללה גם לא מעט שחרורים. כמות נכבדת של שחקני הרכב עזבו את הקבוצות הצפונית וביניהם השוער איתמר ניצן, קרלוס קוויאן, מילוש ראדיבוייביץ', שון וייסמן, סאן מנחם, דידיה ברוסו, שגיב יחזקאל ושובל גוזלן.



"מרגיש בשל להיות קפטן". עדן שמיר (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי