טעויות קשות, סכסוך מתוקשר וישיבה ביציע: הכירו את יאניס אנסטיס

יאניס אנסטיס
יאניס אנסטיס | אתר רשמי

היווני שנחת בהפועל ב"ש עבר עונה הפכפכה. מצד אחד רשם משחקי שיא מול מילאן וברוז', לעומת זאת שגיאות מביכות וסירוב להאריך חוזה מנעו ממנו לשחק כחצי שנה. זיו עורך היכרות ראשונה עם מחליפו של חיימוב

(גודל טקסט)
השוער החדש של הפועל באר שבע, יאניס אנסטיס, נחשב לאחד הטובים ביוון בתפקידו, אבל גם כמי שעדיין לא הצליח לנצל את הפוטנציאל. הוא כבר בן 27 ולפי ראיון שהעניק ל-"גאזטה" היווני הוא זה שהחליט לא להמשיך במדי האלופה א.א.ק אתונה, אליה עבר ב-2014 מפאניוניוס. "היו לו באתונה ארבע שנים מלאות בחוויות וכולם העריכו את היכולת שלו. הוא התאמן לבד בקבוצה אחרי חילוקי דעות עם ההנהלה בעונה שעברה", נכתב על מי שלא שיחק מאז נובמבר.


אנסטיס הודה שכילד רצה לשחק כחלוץ, אבל חבר של אביו, כדורגלן סרבי בשם דאבור יאגובלייביץ', המליץ לו להיות שוער. "אפילו לא הייתי אז גבוה, אבל בכל קיץ גדלתי עוד ועוד עד שזה כבר היה הגיוני שאהיה שוער". בגיל 17 הוא החל את הקריירה שלו כחובבן, סוג של "לייט בלומר" בקבוצת חלקידה. הוא מצא עצמו משחק גם בתבאס מהליגה הרביעית ומשם הגיע לפאניוניוס בגיל נוער. קבוצה ידועה בשחקנים שגידלה ומכרה לכל הגדולות ביוון. בגיל 19 החל השוער שמתנשא לגובה של 1.97 מטרים לשחק בבוגרים.


בשנתיים הראשונות שלו בפאניוניוס הוא שיחק תחת חוזה לא מקצועני, מכיוון שלמועדון היה תקציב מוגבל למדי ואת המשאבים הדלים שעמדו לרשותה העניקה לשחקני המפתח. "שיחקתי עם צעירים שהפכו למפורסמים ביוון והאווירה הייתה כמו של משפחה, הם היו לי לאחים", סיפר אז אנסטיס.






ביולי 2014 הוא נרכש על ידי א.א.ק אתונה ובעונה שעברה שיחק איתה במוקדמות ליגת האלופות, שם הודחו עלידי צסק"א מוסקבה. "בשנה שעברה התכוננו רק 25 ימים למשחקים נגד צסק"א ולא היינו מוכנים. לרוסים הייתה קבוצה מאוד מנוסה. ספגתי שערים מבעיטות חופשיות. שיחקנו נגד קבוצה שפחות או יותר שיחקה כבר עשר שנים ביחד". על המשחקים בליגה האירופית מול מילאן (פעמיים 0:0) וקלאב ברוז' (שגם מולה לא ספג) אמר: "אלה משחקים שמקדמים אותך. אתה משחק נגד שחקנים טובים יותר ויכול לאמוד את יכולתך".


אחרי המשחקים נגד מילאן הוא זכה להרבה שבחים באיטליה. "לא הסתנורתי מההצלחות כמו שאני לא נכנס לדיכאון מהכישלונות. אתה צריך לעבוד פיזית קשה מאוד יום אחרי יום כדי להצליח ואם אתה עושה טעות אתה סופג ב-99 אחוז מהמקרים". השוער החדש של באר שבע אמר את הדברים מכיוון שלפני המשחקים נגד מילאן הוא עשה טעויות שטותיות. לדבריו: "מי שחיזקו אותי תמיד היו אשתי והחברים שלי בקבוצה. הראיתי שאני בן אדם חזק".


בשיחה עם ספורט1 סיפר כתב של רשת "נובה" היוונית: "הוא שוער בינוני לחלוטין. הוא טוב יחסית על קו השער, אבל יש לו בעיות כשהוא יוצא החוצה. מה שכן, הוא הצליח לעמוד בלחץ בא.א.ק אתונה". הוא שיחק בדרבי נגד פנאתינייקוס ב-1:1 בנובמבר, אבל מאז ה-19 בנובמבר כאמור לא שיחק יותר בקבוצה למעט משחק בליגה האירופית והוא הסביר למה: "זו הייתה החלטה של ההנהלה כי לא הגענו לעמק השווה. רציתי לשחק עד סיום העונה, אבל בא.א.ק חשבו על משהו אחר למרות שהיו לי משחקים טובים. כיבדתי את ההחלטה שלהם והמשכתי לעבוד קשה כדי שאהיה מוכן לעונה הבאה לקבוצה החדשה שלי. הנשיא אמר לי שהכדור ברגליים שלי והוא מכבד את החלטתי. פשוט רציתי שיהיה לי ניסיון בחו"ל".





בעונה האחרונה הוא שיחק בחמשת המחזורים הראשונים ובחלק מהמשחקים ביצע טעויות קשות וכמובן שספג על כך ביקורת: "אולי לא שיחקתי בחצי העונה השנייה, אבל אני מרגיש שסייעתי להם לקחת אליפות ראשונה אחרי 24 שנים". לדבריו, המשחק בסאן סירו בשלב הבתים בליגה האירופית היה אחד המשחקים הגדולים שלו בקריירה. "לא חשבתי לרגע לעזוב את א.א.ק אתונה לקבוצה אחרת ביוון, אלא רק לקבוצה בחו"ל". הדברים נאמרו לאחר שנפוצו דיווחים ביוון בסוף מאי על כך שאולימפיאקוס רוצה להחתימו.


אמנם הוא נחת באלופת ישראל, אבל החלום הגדול שלו הוא לשחק באנפילד: "לא יודע אם אגשים אותו, אבל אני משוגע על המועדון הזה. ביקרתי באנפילד ושמעתי את היציעים שרים את ההמנון שלהם וזה הטריף אותי. ממש רעדתי. ברור שיהיה לי קשה להגיע לשם, אבל צעד ראשון יהיה לעזוב לחו"ל. יש לי עוד זמן. שוער מגיע לשיאו לדעתי בגיל 29".


בראיון אחר דיבר גם על הטעויות של השוערים שהיו באחרונה, דוגמת לוריס קאריוס או דויד דה חאה במונדיאל ואמר: "אנשים צריכים להבין ששוערים הם בני אדם ולא רובוטים". השאלה אם לא יעשה טעויות כאלה בבאר שבע והאם הוא אכן ישדרג אותם בשער. ייתכן שכבר בשבוע הבא מול טאלין נקבל תשובות ראשונות.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי