משה חוגג רכש את בית"ר ירושלים: "אקח את המועדון לשיאים חדשים"

אלי טביב
אלי טביב | דני מרון

הבעלים החדש נפגש עם טביב ובישר על סיכום תמורת 26 מיליון שקלים: "מטרתי להצעיד את המועדון לדרך חדשה. מודה על מו"מ קצר ויעיל". אוחנה יישאר בתפקיד בכיר, בוזגלו ודוידזאדה מועמדים, ורד וסאבו צפויים להישאר

(גודל טקסט)
עידן חדש מתחיל: אלי טביב נפגש הבוקר (שני) עם משה חוגג והשניים חתמו על עסקת מכירת בית"ר ירושלים לידיו של יזם ההייטק תמורת סכום המוערך בכ-26 מיליון שקלים כולל כיסוי גירעונות המועדון. כעת עורכי דינם של השניים יטפלו בכל ההיבט המשפטי כדי להעביר את הבעלות מהר ככל שניתן.


אמש (ראשון) קיבלו עורכי דינו של חוגג את הדו"חות הכספיים והנתונים בנוגע להתחייבויות ולזכויות עתידיות בבית"ר ירושלים ונדהמו לגלות כי הגירעון והתחייבויות העתידיות מתקרבים ל-11 מיליון שקל, בניגוד לסכום הראשוני שדווח להם, ארבעה מיליון שקלים שעודכן בהמשך לשמונה מיליון שקלים. בין השאר גילו אנשי חוגג שטביב קיבלה הלוואה מהמנהלת בסך 1.5 מיליון וחצי שקל ושיש לו כתב שעבוד מול משרד הכרטיסים "לאן", בנוסף כמובן לחוב הידוע לפאוק סלוניקי, שטרם שולם עבור כרטיסו של אריק סאבו, אך במסגרת מו"מ "קצר ויעיל", כך על פי חוגג שגם הציב אולטימטום לסגור את העסקה ב-24 השעות הקרובות או שמא הוא יירד ממנה, נתן טביב את הסכמתו והעסקה נחתמה.


מיד לאחר מכן הבעלים החדש משה חוגג מסר: "אני שמח ונרגש לבשר על חתימת העסקה. יש לי חזון שמטרתו להצעיד את בית"ר ירושלים לדרך חדשה. אני מאמין בקבוצה וביכולותיה ובכוונתי לפתח את המועדון ולקחת אותו לשיאים חדשים. ראיתי חשיבות רבה בחתימה על העסקה טרם פתיחת העונה על מנת שנוכל לפתוח אותה כמו שצריך. אני רוצה להודות לאלי טביב על מו"מ קצר ויעיל. אני מקבל לידי קבוצה במצב בריא וטוב מידי אדם שאכפת לו ואוהב את הקבוצה ואני שמח ומודה לו על כך".


כפי שפורסם לראשונה בספורט1, צפוי אלי אוחנה להישאר בתפקיד בכיר במערכת גם תחת ניהולו של הבעלים החדש. כזכור, עוד במהלך המשא ומתן, הועברו מסרים לאוחנה כי חוגג מעוניין להשאירו במערכת ורואה בו דמות חשובה בהובלת בית"ר ירושלים על פי חזונו המקצועי של הבעלים החדש.




אלי טביב. מעביר את המועדון לידיו של משה חוגג (דני מרון)


כאמור חוגג הציע כבר אתמול 26 מיליון שקל עבור רכישה ומימון גרעון קיים בתוספת ל-5 מיליון שקל נוספים עבור חובות שיצוצו בעתיד וכן ציין כי הוא מוכן להמשיך במגעים עוד יום אחד נוסף בלבד, מה שהוביל לסגירת העסקה הבוקר. טביב מצידו העביר מסר ברור לעורכי דינו המייצגים אותו במשא ומתן לפיו מרגע שיעזוב את המועדון הוא לא מוכן להיות אחראי לשום חוב או דרישה כספית. 


המטרה של חוגג בשלב ראשון היא להעביר בבקרת התקציבים את כל הסגל הנוכחי ולהבטיח את הישארותם של עידן ורד ואריק סאבו שהוזכרו כמועמדים להימכר. שמותיהם של אופיר דוידזאדה ומאור בוזגלו הוזכרו כמועמדים, כאשר בבית"ר מפנטזים גם על הבלם טל בן חיים שכבר סיכם עקרונית את תנאיו בבני יהודה וצפוי לחתום עוד הערב בשכונה באופן רשמי.


ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר לאחר החתימה: "משה, ברוך הבא למשפחת בית"ר ירושלים. שמחתי לארח אותך אתמול בביתי עד השעות הקטנות של הלילה לתיאום המהלכים לקראת החתימה היום. אני משוכנע שבכוחם של הצעדים שאתה מתכוון לעשות עם כניסתך, להחזיר את בית"ר לגדולתה עם הקהל העצום של אוהדיה. אני כאן כדי להושיט יד ולעזור, בכל תפקיד שבו אהיה".



משה חוגג וראש עיריית ירושלים ניר ברקת (דוברות עיריית ירושלים)


רק אתמול בשעת לילה מאוחרת הגיעו מאות אוהדי בית"ר ירושלים לפגנה סוערת שכללה מעבר לשירים ולקריאות גם הדלקת אבוקות וחזיזים מול ביתו של טביב בכפר שמריהו. משם המשיכה המחאה גם לבית בתו של טביב, ליהי. האוהדים העבירו מסר כי לא יפסיקו למחות ולהפגין עד שטביב יחתום על חוזה למכירת הקבוצה ויעזוב את המועדון, דבר שקרה הבוקר.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי