יואב כץ: אין שום סיבה שנהיה פחות טובים מבשנה שעברה

יואב כץ
יואב כץ | ערן לוף

בעלי הפועל חיפה בראיון מיוחד על הקשיים שבניהול קבוצה ("ההוצאות הגדולות באות רק מכיסי"), על השינויים בסגל ("הבאנו שחקנים במקום אלו שעזבו"), ניר קלינגר ("נעשתה שגיאה בבחירת המאמן הלאומי") ועוד

(גודל טקסט)

חשבתי שאחרי הנפת גביע המדינה ואחרי חגיגות הזכייה בתואר אלוף האלופים אשמע את יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה, יוצא מגדרו. אבל אז נזכרתי באותו משחק שנערך בעונה שעברה ובו כבש עדן בן בסט שער ניצחון בדקות הסיום, ובשעה שכולם סביב כץ התחבקו והתנשקו הוא מחא כפיים במין אדישות בלתי מובנת.

"לא. התיאבון שלי לא גדל בעקבות התארים שלנו. רף הציפיות שלי לא עלה. הכל מבחינתי נשאר בדיוק באותו מקום", הוא אמר אתמול בראיון טלפוני ממקום מושבו בוושינגטון. השעה אצלו היתה שעת בוקר מוקדמת וחשבתי לתומי שהוא עדיין לא התעורר למציאות של קבוצה הנמצאת בדרך להכפלת כמות המינויים שלה, קבוצה במקום גבוה ברשימת הרייטינג שרק לפני שבוע שיחקה באיטליה מול אטאלנטה במסגרת אירופית רשמית. אבל זה לא היה בגלל השעה.

"אני יודע שסיימנו את העונה הטובה ביותר בתולדות הפועל חיפה מאז שהיא נוסדה ב-1922, שזה כבר 96 שנים, טובה יותר מאשר עונת האליפות, אבל זה לא עושה לי שום דבר. קצת סיפוק, זה הכל. ההישגים האלה באו בזכות העבודה הנכונה שלנו במועדון. מועדון שמתקיים בכוחות עצמו ולא זוכה לשום תמיכה עירונית".

כץ.
כץ. "משחקים באצטדיון היקר בארץ ואין תמיכה" (ערן לוף)

"אנחנו נמצאים בעיר היחידה בארץ שלא תומכת, וזה קורה כבר הרבה שנים", ממשיך כץ, "אני יודע שיש עוד מקומות שקבוצות מתקיימות בלי תמיכה עירונית, אבל שם מקבלות הקבוצות סיוע באחזקת המגרשים ובכל מיני צורות שונות. אנחנו לא מקבלים כלום, ואנחנו משחקים באצטדיון הכי יקר בארץ. לא עוזרים לנו בשום דבר. שום דבר".

אז הכל יואב כץ?
"בגדול, הכל עליי. כן, אני מוכרח לציין שבעונה שעברה היו אוהדים שעזרו בתרומות. יש אוהדים טובים להפועל חיפה ואני מברך אותם, אבל זהו. ההוצאות הגדולות באות מכיסי".

זו הסיבה ששקלת להעביר את משחקי הפועל חיפה לאצטדיון בעכו?
"כן. כבר כמה שנים מתנהל משא ומתן עם הפועל עכו שעוסק לא רק בקיום משחקי הבית שלנו שם, אלא גם באיחוד. אני מתנגד לכך בכל תוקף. אני מתעקש לשמור על השם של הפועל חיפה".

חוגג.
חוגג. "נכנס לביזנס מאוד מסובך" (דני מרון)

הפועל רעננה יארחו השנה באצטדיון רמת גן.
"אני מבין אותם במאה אחוז. יש הוצאות גדולות בקבוצת כדורגל. מי שלא נמצא שם, לא יודע. הכדורגל זה ביזנס לכל דבר. צריכים אנשים בעלי אמצעים. תסתכל מה קרה בעשור האחרון: הפועל ת"א ירדה ליגה, מכבי פ"ת ירדה ליגה, בני יהודה ירדה וגם עכו, אשקלון, מכבי נתניה. זה לא קל. הפועל חיפה בליגת העל כבר עשר שנים ברציפות, ואין עוד הרבה קבוצות ששומרות על המאזן הזה".

אז משה חוגג, שרכש את בית"ר ירושלים, לא יודע לאן הוא נכנס?
"אני לא מכיר את האיש. באמת שאני לא יודע עליו שום דבר, וגם לא אגיד עליו מלה. אני רק יכול להגיד לו שהוא נכנס לביזנס מאוד מסובך. יש לו שני יתרונות עליי: זה שהוא בחור צעיר, וזה יתרון גדול, וזה שהוא גר בארץ. אבל לא יהיה לו קל".

אז אולי גם אתה תעזוב כבר את ארה"ב ותבוא לגור כאן?
"אני מבלה שלושה חודשים בשנה בארץ, וזה מספיק. לא צריך יותר. את הפועל חיפה אני מכיר מצוין, אני פותח את העונה ה-15 שלי כבעלים של הקבוצה".

כץ.
כץ. "אני מכיר את המועדון מצוין, אני הבעלים שלו כבר 15 שנה" (דני מרון)

מה השתנה בה?
"ברור שיש התעוררות אצל האוהדים. נחשפתי בגמר הגביע ובעונה שעברה למספרים מדהימים שקשורים לקבוצה. הייתה דרישה של 100 אלף כרטיסים מצד אוהדי הפועל חיפה לגמר הגביע".

אתה רוצה להגיד שיש להפועל חיפה 100 אלף אוהדים?
"100 אלף? אני רוצה להגיד לך ש-300 אלף אוהדים ניסו לקנות כרטיסים ליציעים של הפועל חיפה. יכול להיות שבגלל שזה דרך אתרי האינטרנט אז היו כאלה שנכנסו יותר מפעם אחת, אבל אלו המספרים שיש לי. בכל מקרה, הקהל שהגיע למשחק הגמר מול בית"ר ירושלים היה הקהל הגדול ביותר אי פעם של הפועל חיפה במשחק. בסך הכל נמכרו 12 אלף כרטיסים לאוהדים שלנו, וזה אומר עלינו המון".

לא הגזמת קצת?
"אלו הנתונים שנמסרו לי. אני אומר לך את מה שאמרו לי".

זה בא לידי ביטוי לקראת העונה החדשה?
"ברור לחלוטין שנכפיל את כמות המינויים לעומת העונה שעברה. את כמות המינויים ביציע הכבוד כבר הכפלנו. אנחנו מדורגים במקום הרביעי מבחינת רייטינג. אנחנו במקום השישי מבחינת קהל האוהדים שהגיע בעונה שעברה למשחקים. העניין הוא שיש לנו הוצאות מאוד גדולות".

שטקוס.
שטקוס. "השארנו 85% מהסגל" (ערן לוף)

אבל השנה זה יקטן, כי בכל זאת עזבו אתכם שחקנים טובים ויקרים.
"ממש לא. הבאנו שחקנים במקום אלה שעזבו. הבאנו מגן שמאלי מצוין, שון גולדברג ממכבי ת"א, הבאנו את פאפאזוגלו, והשארנו שחקנים חשובים כמו השוער שטקוס, כמו הבלם גבריאל תאמאש, כמו ניסו קפילוטו ודור מלול, כמו גינסארי ורסמוס סויסטדט. השארנו 85% מהסגל של השנה שעברה".

איך ברחו לך השחקנים הכי טובים שהיו לך? איך הפועל ב"ש עשתה לך בית ספר ולקחה אותם? איך התמהמהת בחתימה על חוזים חדשים?
"זה לגמרי לא מדויק. לא התמהמהתי ולא כלום. תשמע, את חנן ממן שחררנו בצורה וולונטרית, כי שיקול הדעת היה שהראש שלו כבר לא בהפועל חיפה ועדיף שהוא יעבור כבר באמצע העונה. זה גם לא השפיע עלינו לרעה, כי גילי ורמוט השתלב מהר מאוד. עם עדן בן בסט הסיפור היה שונה. הוא בא לכולם בהפתעה. הייתי במו"מ עם הסוכנים שלו במטרה להאריך לו את החוזה, ובזמן המשא ומתן עדן השתמש בסוכן אחר כדי לעבור לב"ש. לגבי שמואל שיימן, הוא פשוט סיים חוזה ואין לי רבע טענה אליו, ואלון תורג'מן לא רצה להישאר בארץ ולא היה חשוב לו הכסף. הוא רצה אירופה".

כל השינויים האלה לא ישפיעו לרעה על הקבוצה?
"לא חושב. אנחנו מקווים לעשות את המקסימום ולשמור על ההישגים. אני לא יודע באיזה מקום נסיים את העונה, אבל כמו בכל שנה המטרה שלנו היא קודם כל פלייאוף עליון. אני לא רואה בשום תסריט שנהיה קבוצה פחות טובה מהעונה שעברה. הנה, בשנה שעברה לא עברנו שלב בגביע הטוטו והשנה כמעט הגענו לגמר. אנחנו לא בגמר רק בגלל הפסד בדרבי בפנדלים. באמת שאני לא חושב שהקבוצה נחלשה. לא רוצה לעשות ספקולציות, אבל יש לנו בסגל מספיק שחקנים טובים".

אלמוג בוזגלו.
אלמוג בוזגלו. "לא נביא לו מחליף, יש לנו מספיק שחקנים טובים" (ערן לוף)

תביאו מחליף לאלמוג בוזגלו, שייעדר כמעט כל העונה?
"לא. יש לנו מספיק שחקנים טובים. אמרתי לך שאנחנו עובדים נכון, ועוד לא הזכרתי את שחקני הבית שלנו. את לירן סרדל, את חיים מגרלשווילי, את מקסים פלקושצ'נקו, ענר שכטר, רועי שוקרני, גל אראל ושחקנים כמו קפילוטו ומלול שמתחברים לפילוסופיה של המועדון".

ההשתתפות בליגה האירופית תרמה לקבוצה או הזיקה להכנות?
"מבחינה מקצועית ברור שזה תרם לנו, אבל מבחינה כלכלית צריך לקחת בחשבון שהליגה האירופית זה עסק מאוד יקר. אופ"א אמורה הייתה להשתתף איתנו בהוצאות, ובינתיים לא קיבלנו מהם כלום".

באיזו תדירות אתה מדבר עם ניר קלינגר?
"כמה פעמים ביום. הנה עכשיו אצלי תשע בבוקר וכבר דיברנו שלוש פעמים".

יש לו אותה מוטיבציה כמו בעונה שעברה?
"למה שלא תהיה לו?"

קלינגר.
קלינגר. "המוטיבציה שלו היא הדבר האחרון שמדאיג אותי" (ערן לוף)

כי הוא חשב על הנבחרת, וזה לא קרה.
"נעשתה שגיאה בבחירת המאמן הלאומי. היו צריכים ללכת על מאמן ישראלי, ובסוף בחרו במאמן זר. אני מאחל לו שיצליח. זה לא דבר שיוריד לניר את המוטיבציה. להיפך. מי שמכיר אותו יודע שהוא ישתדל להוכיח לכולם שטעו. המוטיבציה של ניר היא הדבר האחרון שמטריד אותי".

מה אתה אומר על היריבה העירונית?
"מכבי חיפה? השתפרו לעומת השנה שעברה. ברור שהשתפרו. ראינו את זה במשחקי גביע הטוטו".

מי ינצח השנה בדרבי בליגה?
"יהיה שקול. בשנה שעברה שיחקנו איתם גם בגביע ועברנו אותם בזכות שער חוץ. עכשיו אני צופה משחקים מאוד מתוחים, מאוד מעניינים, כמו שהיה בחצי גמר גביע הטוטו".

אוסידון.
אוסידון. "מקווה שיקבל את הג'וב שכל כך רצה" (ערן לוף)

תגיד, מה קרה עם דורון אוסידון?
"הוא כבר לא בקבוצה. הוא אמר שהוא רוצה לעבוד בהתאחדות, ואני מקווה שבאמת יקבל את הג'וב שכל כך רצה".

אז מה הציפיות שלך לעונה החדשה?
"אני תמיד מצפה להשתפר. אני שואף לעונה טובה יותר מהעונה שעברה. מקווה לשמור על הגביע, וברור שמקווה לשמור על גביע אלוף האלופים. היו לי תקוות גם לגבי גביע הטוטו, אבל הן כבר התבדו. מעל לכל – להשתדל, לתת את המקסימום ולהצליח יותר בליגה. וכן, שיבואו אותם אוהדים טובים וימשיכו לתמוך בקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי