מכבי תל אביב הפעילה לחצים על קיארטנסון כדי שיסכים לעזוב

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | אודי ציטיאט

החלוץ וסביבתו העדיפו להישאר בישראל עד ינואר כדי לעבור לאנגליה, אך בסופו של דבר שוכנע ונפרד: "מודה לכולם". איביץ' רוצה לצרף בלם זר. כרגע אין כוונה לספסל את טייבי מול הפועל ב"ש, פרץ יחזור להרכב

(גודל טקסט)
במכבי תל אביב עושים מעברים מהירים לאחר ההדחה מהליגה האירופית על ידי סארפסבורג הנורבגית. בקריית שלום עסקו באכזבה של הבעלים מיץ' גולדהאר ומהיעד שסומן, שלב הבתים, והכסף הגדול שפרח לו מול קבוצה שנופלת מהצהובים. כבר בלילה לאחר ההדחה הוחלט להוביל מהלך ולמכור את החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון, גם במחיר נמוך, לקבוצה הרוסית רוסטוב בעזרת גורם מוכר למועדון שפעל בנושא מול מאמן רוסטוב ואלרי קרפין.



 

Want to thank my teammates , the fans and everyone at Maccabi Tel Aviv for 2 wonderful years. Happy and proud to have signed for next 4 years at @fcrostov and can't wait to start !

A post shared by vidarkjartans (@vidarkjartansson) on



בסביבת קיארטנסון סיפרו כי החלוץ האיסלנדי לא תכנן לעבור לליגה הרוסית ובשיחות האחרונות שלו עם בכירי מכבי תל אביב הוא ביקש להמשיך עד חודש ינואר ולעבור לאחת הקבוצות בליגה האנגלית העוקבות אחריו. כבר בתוך האצטדיון בנתניה החל הלחץ על קיארטנסון לקבל את מתווה ההעברה בהשאלה או המכירה לקבוצה הרוסית בשורותיה משחקים שלושה שחקנים נוספים מסגל נבחרת איסלנד. החלוץ עזב את האצטדיון בנתניה מיציאה צדדית ונראה מדבר בלהט בטלפון הנייד שלו.


קיארטנסון שוחח עם בני משפחתו ועם אביו קיארטן ביורנסון שיעץ לו להישאר בתל אביב ולהמתין למועדון אנגלי ולא לשחק בליגה הרוסית. החלוץ נכנע ללחצים שהופעלו עליו וגם להבהרות שמרוסטוב יהיה לו קל יותר לעבור לאנגליה. אביו של וידאר היה זה שסיפר בפייסבוק כי בנו למעשה הועזב על ידי מכבי תל אביב, היא ששלחה מתוכה את בנו ולא הכירה בתרומת השערים שכבש.


זה לא סוד שכבר עם הודעת עזיבתו של ג'ורדי קרויף והודעת אופ"א על מגבלת התקציב של מכבי תל אביב, הוחלט בסגנית האלופה לגייס את הכסף לרכש ממכירתם של שני השחקנים הזרים קיארטנסון ופרדראג ראיקוביץ', וכולם במועדון האמינו כי 10 מיליון ש"ח יהיה סכום קל לגיוס בקיץ בו התקיים המונדיאל. גורם במועדון אמר: "כשהאיסלנדי הגיע בתג מחיר של 3.6 מיליון יורו וראיקוביץ' בסכום דומה הבטיחו לבעלים מיץ' גולדהאר שהם יימכרו בתוך שנתיים בסכומי שיא בכדורגל הישראלי לליגות באנגליה ובספרד. החלום התנפץ, השניים לא היו סיפור חלומי כבר בהתחלה וכולם ציפו שהמונדיאל יציל את העניין. וידאר נותר בבית וראיקוביץ' על הספסל. מהרכש הזר של קרויף הכול התנדף ברוח האשליות ולא רק וידאר וראיקו, עידן ג'ורדי היה בשנתיים וחצי האחרונות כושל מבחינת כל שחקן שהביא, זר או ישראלי".





בקיץ היו מספר הצעות על ראיקוביץ' וקיארטנסון, אבל רובם היו במתווה של השאלה ואופציית רכישה, או לכל היותר בסכום של 2 מיליון יורו, מה שאילץ את מכיב תל אביב להוריד את המחיר עד 2.5 מיליון יורו. קיארטנסון יודע שהצהובים הראו לו את הדרך החוצה כשבנוסף הוא ירוויח רק 700 אלף יורו ברוסטוב במקום מיליון יורו בתל אביב, אך למרות זאת הבטיח להמשיך להיות אוהד מכבי תל אביב, בדיוק כפי שהשוער חואן פאבלו קולינאס הוא אוהד נלהב של מכבי ת"א לאחר שהודח מהקבוצה למענו של ראיקוביץ'.


מבחינה מקצועית, עזיבת האיסלנדי תפנה מקום בהרכב לאיתי שכטר ותגרום לשינוי בשיטת המשחק, כשהמאמן ולאדן איביץ' יציב חלוץ שלא ימתין רק לכדור שיגיע לרגל כפי שהאיסלנדי היה ברוב הופעותיו. הסרבי אינו מהסוג שרץ לתקשורת "להתבכיין" והבקשה שלו מבן מנספורד עד סגירת חלון ההעברות היא בלם זר שיתופקד לצד ז'איר אמאדור. איביץ' רוצה גם קשר זר יצירתי, אבל מצבת הזרים אחרי עזיבת קיארטנסון מצריכה שחרור של זר נוסף והכוונה היא להגיע להסכם מול כריסטיאן באטוקיו לא יוצאת לפועל וקשר ממשיך בהליכי השיקום בקריית שלום מניתוח שעבר ברצועה הצולבת ויהיה כשיר בחודש ינואר.



שכטר. התפנה לו המקום (דני מרון)


מכבי תל אביב תחליט בשבוע הבא לאחר המשחק נגד הפועל באר שבע על קיצור הסגל אחרי אי ההעפלה לשלב הבתים באירופה ומסתמן כי שניים או שלושה שחקנים יעזבו בהשאלה. הערב הקבוצה את האימון המסכם לקראת היציאה לאצטדיון "טוטו טרנר" נגד האלופה. הצהובים רוצים לעשות את ההפרדה בין האכזבה לעומס למרות שמספר שחקנים הבהירו לצוות המקצועי שהם אינם בעומס ויכולים לשחק מחר. איביץ' יחסר מחר אמאדור המתאושש מפציעה ולמרות הטעויות המכריעות שלו בצמד המשחקים מול סארפסבורג אין החלטה מקצועית לספסל את איתן טיבי.


אם טיבי יודח מההרכב עשוי שחר פיבן לשחק, למרות שמאז הדרבי בגביע הטוטו לא שיחק כלל. לקישור יחזור דור פרץ שלא שותף כלל נגד הנורבגים. נכון לעכשיו, לא ברורה הכוונה של הצוות המקצועי מול אבי ריקן ואיל גולסה שאיבדו את מקומם בהרכב הפותח מול היכולת הטובה שמגלים דן גלזר ורוסלן ברסקי והמשחק נגד הפועל באר שבע יהיה מבחן למעמדם ערב היציאה לפגרת הנבחרת.



גולסה. מבחן בנוגע לעתידו (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי