שינו זוארץ מונה לתפקיד יו"ר ההתאחדות: "עומד בפני אתגר"

שינו זוארץ
שינו זוארץ | דני מרון

אחרי סאגה שארכה מספר חודשים, יו"ר מכבי פתח תקווה לשעבר נבחר להנהיג את הכדורגל הישראלי על ידי 29 חברי ההנהלה החדשים. זוארץ: "נקיים מסיבת עיתונאים אחרי משחקי הנבחרת ובה נגדיר את המטרות שלנו"

(גודל טקסט)

שינו זוארץ הוא יושב הראש החדש של ההתאחדות לכדורגל, כך קבעו חברי ההנהלה החדשים שנבחרו היום (חמישי) על ידי נציגי קבוצות ליגת העל, הליגה הלאומית וליגות החובבים.

זוארץ אמר לאחר המינוי: "אני עומד בפני אתגר אדיר, זו זכות גדולה ונעשה את הכדורגל טוב יותר ללא גזענות ואלימות. אני מברך את חברי ההנהלה החדשים. כבר ביום ראשון אני אשב על כיסא יושב ראש ההתאחדות לכדורגל ויש לי המון משימות לבצע".

"אני נרגש לעמוד פה עכשיו כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל", הוסיף זוארץ, "אני רוצה להודות לקבוצות שתמכו בי בצורה גורפת. חובת ההוכחה היא עכשיו עליי. רוצה גם להודות לעופר עיני ולחברי ההנהלה הקודמים. נבחרתי לתפקיד כי אני אוהב את הכדורגל. צריך להודות שהכדורגל הישראלי לא בשעתו היפה, אבל עם האנשים הטובים בארץ אנחנו נחזיר את הכדורגל למקומו המתאים. כדורגל ללא אלימות וללא גזענות, שמחבר בין אנשים ויביא אותנו למקומות טובים יותר. אם נגדיר בדיוק איך אנחנו רוצים שהכדורגל שלנו ייראה, נדע להגיע לשם בתקופת הזמן שהקצבנו. אני קורא לכולם להגיע למשחקי הנבחרת בליגת האומות ואני יודע שבעזרת הקהל נצליח להשיג את המטרות שלנו. נקיים מסיבת עיתונאים אחרי משחקי הנבחרת ונגדיר את המטרות שלנו, וגם נקיים עוד מסיבות עיתונאים בתדירות תכופה יותר".

זוארץ.
זוארץ. "קורא לכולם להגיע למשחקי הנבחרת" (דני מרון)

לספורט1 נודע שבתוכניות העבודה של שינו זוארץ הקמת פורום מצומצם של מזכירות ההתאחדות לכדורגל, כזו שלא היה קיים תחת יושבי הראש הקודמים אבי לוזון ועופר עיני. כמו כן יקדם זוארץ את השינוי בכדורגל הישראלי בבניית תשתיות לנוער ומתקני כדורגל נוספים ברחבי המדינה ויהיו שינויים באיגוד השופטים ושינוי בשכרם של השופטים. בין השאר היו"ר החדש יהיה מעורב בעבודתו של המנהל הטכני החדש וילי רוטנשטיינר והצוות הרחב שמינה לעבודות שינוי פני הכדורגל וביצוע תוכניות עבודה שהוגשו ולא רק בנבחרת הלאומית בצמוד למאמן אנדי הרצוג.

בתחילת האספה הודה ממלא מקום יושב הראש תמיר גילת לעופר עיני על פועלו בארבע השנים האחרונות, כשמספר נציגים – בהם הבעלים של עירוני קריית שמונה איזי שרצקי – הפריעו בקריאות כשהם צועקים: "על מה להודות לו? מה הוא עשה? לא מגיע לו".

חברי ההנהלה הם: שינו זוארץ, אלונה ברקת, שמעון מימון, שרון ניסנוב, משה גולדשטין, מוחמד אבו יונס, ברק קנה, אלי אוחנה, ניב גולדשטיין, רז קינסטליך, ליאור שחטר, מורן מאירי, אביחי יחיא, באסם סלימן, אבי קאופמן, לירון כהן, משה מגיהה, אלונה בוריה, עבד תיתי, שטרן חלובה, דודי גיל, אמיל ברנס, מני יאסו, מיכאל ויסמן, אחמד חילו, קובי כדורי, יניב נוח, חיים פליגלטאוב ואריאל שיימן.

שרצקי בהצבעה. התפרץ וצעק לכיוון עיני (דני מרון)
שרצקי בהצבעה. התפרץ וצעק לכיוון עיני (דני מרון)

לפני המינוי אמר יו"ר מכבי פתח תקווה ולשעבר יו"ר ההתאחדות אבי לוזון: "זה סוג של יום שמח עבורי, כי ייבחר האיש הנכון במקום הנכון. הוא צריך להביא חיות להתאחדות לכדורגל, שכיום היא די שוממה. יש לו משימות רבות לבצע והוא יצליח, כי הוא בא מהכדורגל ויודע מה לעשות. אני לא מתגעגע לתפקיד היו"ר, שינו זוארץ יהיה בדיוק כמו שאני הייתי. כואב לי על הנבחרת הלאומית שהתדרדרה מהמקום ה-35 לקרוב ל-100. נבחרות כמו מקדוניה ואלבניה, שהיינו מנצחים בקלות, באות לישראל ומנצחות".

כזכור, תחילה נפסלה מועמדותו של שינו זוארץ לכהן כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל לאור מעורבותו במכבי פתח תקווה ובהפועל מרמורק, אך אותו סעיף זיקה שונה בסופו של דבר וכך נסללה דרכו לכהן בתפקיד היוקרתי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי