בן שהר עשוי לעבור לאירופה בינואר, בכר סימן את סאבו כמצטיין

בן שהר
בן שהר | דני מרון

לספורט1 נודע שקבוצות בחו"ל חידשו את ההתעניינות בחלוץ שכבש אמש צמד נגד הפועל ת"א. המאמן בחר להחמיא דווקא לקשר: "רץ כמו מטורף, מבחינתי המצטיין במגרש". אלחמיד: "נבחרת? אשמח מאוד אם אוזמן". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

בן שהר סתם אמש (ראשון) עוד כמה פיות באזור חיוג 08. החלוץ שקבוצתו ניסתה, על פי פרסומים זרים, להשתחרר מנוכחותו בחלון ההעברות האחרון, מתנהג כמו קדוש מעונה. חוטף סטירה ומגיש את הלחי השניה, ועל הדרך כובש שערים מהסרטים. צמד שני בתוך שלושה מחזורים סידר לאלה שניסו "לסדר" לו מעבר למקום אחר שקט תעשייתי. פנדל מושלם ועוד שער שידברו בו רבות עשו את ההבדל. בזכותו של בן, באר שבע זכתה בשלוש נקודות יקרות עם הכנה לנקודת אחיזה בשולי גלימתה של מכבי תל אביב המוליכה.

יכולתו של שהר להתעלם מרעשי הסביבה ולהתרכז בכדורגל נטו הוכיחה שהוא קורץ מחומר מיוחד. בקבוצה ידעו לספר על הימים הקשים שעברו עליו, כשמאמנו הדיח אותו מהסגל לפני המשחקים מול אשדוד ומכבי חיפה. איכשהו שהר עבר את הסערה בשלום, ואחרי הצמד מול מכבי פתח תקווה נשבר הקרח בינו ובין נשיאת המועדון אלונה ברקת שניגשה אליו בסיומו של אותו משחק כדי להודות לו על מאמציו. אמש היא שוב הגיבה בצורה נרגשת לנוכח פדיון הבן. חדי העין הבחינו בדמעות שנקוו בעיניה.

 

ואף-על-פי-כן, הישארותו של הסקורר בטרנר מעבר לחודש ינואר אינה מובטחת, והסיבה הפעם שונה: לספורט1 נודע כי קבוצות בחו"ל חידשו את התעניינותן בו. הייתה לשהר הצעה מסטיאווה בוקרשט, ונבחנה האפשרות שאחת הקבוצות בשווייץ תהיה רלוונטית לגביו בעתיד הקרוב. עד אז שהר צפוי להיחשף לקהל בחלקו הצפוני של האי הבריטי, בהנחה שמאמן הנבחרת אנדי הרצוג יזמן אותו למשחק המכריע מול סקוטלנד במסגרת ליגת האומות. בינתיים האוהדים התאהבו בו מחדש, ואלפים הריעו לו בסיום. "יאללה בן שהר! יאללה בן שהר!", הם שרו לאיש שאולי הציל להם את העונה.


בכר. בדרך חזרה לאירופה? (דני מרון)

מהצד של ברק בכר שהר קיבל אמש ברכות מנומסות, והמחמאות היו מדודות. לשיטתו של המאמן, מישהו אחר ראוי לתואר השחקן המצטיין. וכה אמר בכר בתשובה לשאלות שהופנו אליו במסיבת העיתונאים המאוחרת.

האם שהר ישאר אחרי חודש ינואר: "דיברנו עליו גם אחרי שכבש צמד מול מכבי פ"ת, וגם היום (אתמול) שהר כבש צמד גדול, הוא חלק מהקבוצה כמו כל מי ששיחק. אני שמח שהוא עשה את זה, הוא הראה חדות באימונים".

העובדה שמבחינת הספק עבודה, גולים פר דקות משחק, נושא הספרה 14 הוא החלוץ הכי טוב בליגה: "אני לא עושה השוואות. אני מסתכל על מה שיש לי בקבוצה. שמח שהוא מתאמן חזק ומביא את זה למשחק, שרק ימשיך ככה".


בכר. ברכות מנומסות (דני מרון)

האם הייתה טעות לנסות להיפטר ממנו: "ראיתי (במשחק עם הפועל תל אביב) שחקנים נותנים את הדם. ראיתי את סאבו שרץ כמו מטורף, שמבחינתי היה המצטיין במגרש ובסיום בקושי היה יכול לנשום, בואו נפרגן לכולם". 

ניהול המשחק של בכר היה מוצלח, ויעיד על כך בעיקר החילוף של נייג'ל האסלביינק שבישל לשהר את שער הניצחון והיה מעורב במהלך שהוביל לפנדל. "נייג'ל שחקן מצוין, שסבל מחוסר מזל. הוא נכנס טוב למשחק והציג יכולת ועוצמות", פירגן מאמנו של החלוץ שהגיע מקריית שמונה. מנגד, ההולנדי שהושקעו ברכישתו מיליוני שקלים השלים שישה וחצי משחקים בלי שנזקף לזכותו שער אחד במדים האדומים. דיא סבע, שנשמר אישית, סגר משחק שני ברציפות בלי להזיז את הרשת.

בשורות טובות הגיעו מכיוונו של חאתם עאבד אלחמיד, שלדעת רבים במועדון מבסס את מעמדו כבלם מספר 1 בארץ. הבלם, שסיים את הערב עם רגישות בשריר, בירך על המוגמר:  "עשינו ניצחון חשוב. בכל משחק אני משתדל לתת את ה-200 אחוז. לפני שריקת הפתיחה, דיברנו בינינו, השחקנים. אמרנו שצריכים להרים את עצמנו ולהלחם על כל כדור, ולא משנה מה תהיה התוצאה. בחצי השני זה השתלם". בהתייחסו לפער ממכבי תל אביב ולטלפון המיוחל מנציגיו של הרצוג, הוסיף אלחמיד: "אנחנו לא מסתכלים על מכבי ועל הפער, כי הליגה רק בתחילתה. מסתכלים רק על עצמנו ונקווה לטוב. נבחרת? אם אוזמן, אשמח מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי