כיאל: "הזהרתי את הנבחרת מפורסט. ידענו עליו הכל וזה לא עזר"

בירם כיאל
בירם כיאל | Gettyimages

קשר הנבחרת התראיין בסקוטלנד והחמיא לחלוץ איתו שיחק בעבר בסלטיק: "מאז ששיחקתי איתו ידעתי שיהיה שחקן גדול". על השער שכבש אמר: "לא חגגתי כי גלזגו נתנה לי המון". ביטון: "כשאחזור לסגל בטח אבכה מהתרגשות"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)
ג'יימס פורסט היה החלוץ שהצליח לקטוע את החלום של ישראל לעלות לפלייאוף של ליגת האומות כשכבש שלושער בניצחון 2:3 של סקוטלנד בהאמפדן פארק ביום שלישי, ובסך הכל חמישה שערים בשני משחקים תוך שלושה ימים במדי נבחרתו, והיה שחקן סלטיק הראשון שעושה זאת במדים הלאומיים אחרי 110 שנה.


פורסט שיחק בעבר לצד בירם כיאל בסלטיק וצולם מתחבק עם הקשר הישראל בחדרי ההלבשה של האמפדן פארק אחרי המשחק. כיאל אמר לעיתון הסקוטי "דיילי רקורד": "לרוע המזל ג'יימס היה בשיאו נגדנו. לפני המשחק כבר ידענו שהוא מצוין ואפילו דיברתי עם השחקנים של הנבחרת עליו והזהרתי אותם ממנו. דיברנו על כך שהוא שחקן מאוד איכותי וטכני ויודע לטפל בכדור ועל כך שהוא יודע לתקוף מגנים בצורה ישירה והקצב המצוין שלו עם ובלי הכדור. ידענו עליו הכל והוא עדיין הרס אותנו. ידענו שהוא כבש פעמיים מול אלבניה והוא מגיע ביכולת שיא ושיש לו יכולת סיום מצוינת. לצערי בגלל הגנה חלשה הוא כבש שלושה שערים משלוש הזדמנויות".


"אנחנו מאוכזבים", הודה כיאל. "אבל כל מה שאנחנו יכולים לומר הוא כל הכבוד לסקולטנד. אישית, הכרתי את פורסט מצוין בסלטיק ומהרגע הראשון ששיחקנו ביחד ידעתי במאה אחוז שהוא יהיה שחקן גדול ואחד הטובים בנבחרת סקוטלנד. אני מכיר אותו כבר עשר שנים והוא התחיל לשחק בהרכב בערך כשכבר סיימתי את התקופה שלי בסלטיק. אני בטוח שהוא הולך להיות השחקן המוביל של הנבחרת בעתיד גם אם הפצועים יחזרו. הוא הפך לשחקן מיוחד".



למרות הכל, ישראל לא הצליחה להרוס את פורסט (דיילי רקורד)


על הדקות האחרונות במשחק אמר כיאל: "לחצנו ולחצנו על סקוטלנד וחשבתי כל הזמן שנצליח להשוות, אבל ההצלה של אלן מקגרגור מהבעיטה של תומר חמד הייתה פשוט מדהימה. יש לנו כבוד גדול לסקוטלנד, אבל לא חושב שיש הבדל גדול בין הנבחרות". על הקשר שלו לסלטיק אמר: "אני אוהד שלהם לכל החיים ויש לי המון חברים בסקוטלנד ואפילו משפחה. לא יוצא לי הרבה לבוא ולבקר את החברים שלי בעבר, אבל יום אחד אעשה זאת. אני טיפוס שלא עובר הרבה קבוצות. שיחקתי רק בשלוש – מכבי חיפה, סלטיק ועכשיו בברייטון. לא חגגתי את השער כי העיר גלזגו נתנה לי המון. הגעתי אליה כילד והפכתי בה גבר. אנשים בעיר אהבו אותי וכיבדו אותי ולכן לא רציתי להשתולל מולם משמחה. רציתי לתת להם כבוד".


ישראל שמשחק כיום בסלטיק הוא ניר ביטון, שהתראיין לערוץ הטלוויזיה של המועדון ודיבר לראשונה על מה שעבר בקבוצה ועל כך שהוא מצפה לחזור לשחק בקרוב אחרי הפציעה הקשה שעבר: "כשאתה בחוץ למשך תשעה-עשרה חודשים אתה מתחיל לחשוב אם תצליח לחזור למה שהיית לפני. אתה חושב את המחשבות הכי גרועות, אבל לשמחתי במועדון תמכו בי לאורך הדרך והראו לי עד כמה הם רוצים לראות אותי כבר חוזר לשחק. החודשיים-שלושה הראשונים אחרי הפציעה היו קשים מאוד. לא יכולתי ללכת ואפילו לא לנהוג. למזלי היה לי שכן בשם פטריק רוברטס שהיה עבורי כמו אשתי. הוא עזר לי המון ואני מעריך את זה מאוד". 

הקשר דיבר גם על הרגע בו יחזור לשחק: "המאמן, הצוות הרפואי וכל מי שהיה סביבי תמכו בי מאוד. במבט לאחור, אני יכול להגיד שזה מאוד עזר לי. אני מניח שלפני המשחק הראשון בו אחזור לסגל בטח אבכה בחדר מרוב התרגשות. הייתה לי תקופה מאוד קשה".



 ביטון. מחכה לחזור לכר הדשא (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי