לגוטמן לא היה סיכוי: על הווירוס החמקמק שמחסל את מכבי חיפה

שלומי אזולאי, גיא חיימוב
שלומי אזולאי, גיא חיימוב | ערן לוף

במקום לחפש מאמן, כדאי לירוקים להתמקד בתרופה למחלה שממנה הם סובלים. אייל לוי סבור שגוטמן היה גם ככה רק פלסטר שנשלח לרפא תיק רפואי מסווג - ונדבק

(גודל טקסט)

חייבים לבדוק: אולי זה המים בכפר גלים? אולי זה הזיהום שמגיע מהמפרץ ויוצר מוטציות מפחידות? יש איזה וירוס שמרחף מעל מכבי חיפה ועד שלא יקטלו, ירמסו ויגרסו אותו, כלום לא יעזור.

כבר לא מדובר בעניין ספורטיבי לפרשנים בשקל, אלא בתיק רפואי מסווג. בואו נקווה שלא מדובר בהקדמה למגפה, אחרת הלך עלינו. שמעתם בעצמכם את יעקב שחר. עד לא מזמן אלי גוטמן עוד התרוצץ על הדשא בטרנינג כולו חופשי ומאושר, משוכנע שמדובר בהתחלה חדשה בדרך לרומן ארוך. המאמן המעוטר הגיע לאימונים עם מחברות עמוסות בתרגילים ורעיונות מקוריים. הוא ידע בדיוק איך להחזיר את נטע לביא למרכז העניינים ונתן למוחמד עוואד את המושכות בשפיץ. שום סממנים מוקדמים לפריחה לא נראו על גופו הבריא.


מול חדרה זה עדיין עבד
. חושיו של "הגרמני" היו חדים כתער והפקודות ירדו היטב מהראש לדשא. הכל נראה פיקס, רק שהמסכן לא ידע שממש באותם רגעים גם הוא נדבק. אי אפשר להיות שם כל כך הרבה זמן נקי ובריא. ראיתם: גוטמן ביקש מחבשי לעמוד יציב מול ורמוט, שתי רגליים נטועות בדשא, וחבשי התקפל כמו לולב; המאמן דרש מריינן להניע כדור בסבלנות, וההולנדי הניע כמו הסבתא של הסבתא, שקוף כמו ניילון. זו לא קבוצה של גוטמן, זו קבוצה של איש חולה.


גם הוא נדבק. אלי גוטמן (ערן לוף)

גוטמן מיהר לבית חולים. הלב הרי התפוצץ מכאבים והראייה נהייתה מטושטשת מרוב שחור בעיניים. הרופא מיד הבין: "אתה מגיע מסמי עופר, כפר גלים?", שאל. "תפרוש עכשיו, ולא מחר. תפרוש לפני בני סכנין, כי המצב רק עלול להחמיר".

ושלא תגידו שלא היו סימנים מוקדמים בשטח. לפניו היו מו אלאך ופרד רוטן. שניים שעברו בפיינורד, שאלקה, בונדסליגה, אופ"א. הגיעו עם תוכניות למתחם אימונים סטרילי ובדיקות אחוזי שומן במעבדות הראשיות בקלן ומה בסוף? מחלה.

אלאך הרי ישב ביציע, ראה את הבעיות ממעוף הציפור. משם הוא העביר פקודות מסודרות לגוסטבו בוקולי, שמיהר ליידע את רוטן במה צריך לעשות בכדי לנצח את האימפריה הדורסנית מפתח תקווה. איכשהו, בדרך הכל התחרבש והתרסק עם חור נוסף של דוס סנטוס. אלאך שכח בחיפה יסודות פשוטים, רוטן נכנס למצב של היפנוזה וכך עוד עונה הלכה לה פייפן.

אתם אולי לא זוכרים, אבל אלאך נחת בישראל עם ראסטות, ולרוטן בכלל היה שיער שחור ומתולתל. אחד חזר קירח והשני לבן כמו סנטה קלאוס. חולים, בטח שחולים.

ושלא תחשבו, המחלה לא נעצרת רק בצוות המקצועי. הווירוס הרי לא בוחר את מי לתקוף. רמי גרשון נראה לכם בריא? רועי קהת עושה רושם של יציב? ומיכיל קראמר, זוכרים איזה חתיך הוא הגיע לכאן מהולנד? חלוץ גבוה, חזק, נגיחה אימתנית. מפה הוא רצה לחזור לצמרת האירופית והיום זקנים קמים בשבילו באוטובוס ומוטי ברשצקי לוקח לו כדורים בראש. רחמים.

אז במקום לחפש מאמן חדש, אולי כדאי להתמקד בתרופה למחלה. לחפש את הווירוס החמקמק ולעקור אותו מהשורש. עוד אקמול, עוד פלסטר, עוד כמה מיליונים – אלה כנראה כבר לא יעזרו. מכבי חיפה צריכה לזכור שהיא מתמודדת מול מכבי ת"א והפועל ב"ש, שלפני הכל, הן קבוצות בריאות ויציבות. פיזית ונפשית.


 שכח בחיפה יסודות פשוטים. אלאך (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי