בכר, תפתיע במערך התקפי. ההגנה של מכבי ת"א פריכה

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | דני מרון

חיים זלקאי מזכיר למאמן ב"ש שהוא האיש שעשה בית ספר לכל הווידיגלים והקרוייפים בשנים האחרנות - ומאמין שזה אפשרי גם הערב מול ולדימיר איביץ'. עם קצת עזרה מג'ון אוגו

(גודל טקסט)

לפני שהאפולוגטיקה תחליף את הטקטיקה, תמשיך הפועל ב"ש להעביר מסרים נוקבים. דיא סבע, למשל, ירה במוצאי שבת מהמותן. שאלו אותו מהי תכניתו לצמצום הפער המפלצתי שמפריד בין המוליכה לבין האלופה, ותשובתו הוכיחה שהוא יודע לדבר לא רק על המגרש: "14 נקודות? ברור שאפשר למחוק את הפער".

הערב (שלישי)  בנתניה אולי יתחיל שלב ההוכחות. סבע מבין שרק ניצחון, שפירושו קיזוז הפער ל-11 נקודות מהמקום הראשון, בא בחשבון. כל תוצאה אחרת תהפוך את הכרזתו לבלתי רלוונטית. בסיטואציה מסוימת, כמו ניצחון צהוב למשל, עתיד מפגש הפסגה להסתיים בהעברת השרביט מהאלופה למובילה.

בשלוש העונות האחרונות ב"ש לא ראתה את מכבי ממטר ועלתה עליה בכל הפרמטרים. לכל המאמנים הצהובים, הווידיגלים והקרוייפים שהתייצבו מולו, ברק בכר עשה בית-ספר. בקרב המוחות שהתנהל לפני כל אחד ממשחקי העונה לא היה ספק מי יודע להפעיל לחץ פסיכולוגי ולהשתמש בקלפים בתבונה. המאמן של אלונה ברקת חלק שבחים ליריבה ("מכבי קבוצה טובה ומאומנת"), הרדים אותה בקולו המלטף ועל הדשא עשה בה שמות.

בפעם השנייה העונה הוא ייצא לדו-קרב נגד ולדימיר איביץ' בתקווה להפיל גם אותו לקרשים, לאחר שהעימות הראשון (1-1) השאיר את שניהם על הרגליים. ברמה הטקטית הוא עדיין מסוגל להפתיע, ולא נתפלא אם יהמר על מערך התקפי. ב"ש תנסה לנצל את חולשותיה של מכבי. הדרך לערעור בטחונה של היריבה תעבור כנראה דרך האגפים, ועם כל הכבוד למאור קנדיל ואנריק סבוריט, הם עדיין לא אורי סלימאן ומיקו בלו.


ברמה הטקטית הוא עדיין מסוגל להפתיע. ברק בכר (צילום: אודי ציטיאט)

שלוש שנים של שליטה אבסולוטית יצרו בטרנר את התחושה שלעולם חוסן. העליונות האדומה הושגה בזכות סגל עמוק, שפנים שנשלפו מהשרוול, וטוני וואקמה אחד. הגנרל עשה את ההבדל ברוב משחקי העונה שבהם שותף, בתנאי ששריר החשק לא נפגע. בהיעדרו, מתקשה האלופה לשחזר את כוח ההרתעה שלה. עזיבתו הותירה חור גדול בכנפיים, ופגעה ללא תקנה בחיי החברה של ג'ון אוגו, חברו הטוב. חסרונו של טוני זועק לשמיים ולמרות הרכישות הגרנדיוזיות בחלון ההעברות הקודם, טרם נמצאה לו חלופה הולמת.

ועדיין, בכל יום נתון מאור מליקסון, בן שהר, נייג'ל האסלביינק וסבע יכולים להסב נזקים לקו האחורי הפריך של מכבי. ההולנדי נכנס לקצב, סבע איפס את הרגל, ושניהם מתחילים לפרוע שטרות. שהר כהרגלו יארוב להזדמנויות. יש לו כבר שבעה שערי ליגה, והוא חם אש.

במפגש ביניהן בפלייאוף אשתקד מיכאל אוחנה בישל וחנן ממן כבש, מהניתוח הקיסרי נולד שער אליפות. אוחנה יחזור לדשא בחודש פברואר, ממן מסתובב כבר תקופה ארוכה עם הראש באדמה. מדי פעם הוא עולה מהספסל, אולי גם הערב. ברגע שירים את הראש ויכוון לשער של ראיקוביץ', הכול יכול לקרות.
"את יפה כמו גול בדקה ה-89", נכתב על החולצה שלבשה אימא של מליקסון בחגיגות האליפות של 2017.

כמה ימים קודם לכן, שלושה מחזורים לסיום העונה, ב"ש התארחה אצל מכבי באצטדיון בנתניה. אוגו ספג הקנטות מאוהדי מכבי, אבל ידע לשמור על פוקוס. לנכדיו יספר איך לקח כדור בחצי המגרש שלו, דהר כמו סוס אצילי ושלח את ברדה לאחד על אחד. אליניב היה יכול לגמור את זה לבד, הקארמה התערבה, שוער מכבי הדף ועל הריבאונד הסתער הניגרי. בעיטה עם המון טאץ', 1-2 לאדומים, ויש אליפות, על הראש של מכבי.

 

 

שנה וחצי אחרי, אוגו קצת השתנה לנו. הוא טרוד בעניינים משפחתיים, ואולי בהשפעת בעיות הת"ש מתעכבת תשובתו בעניין החוזה החדש שהוצע לו בטרנר. ייתכן שהדאגה לאימו, שהובאה לטיפולים רפואיים בישראל, מקשה עליו להציג את מלוא יכולתו.

ואמנם, בשני המשחקים האחרונים, נגד קריית שמונה בליגה ובית"ר ת"א-רמלה בגביע, הניגרי היה רחוק משיאו. איבד כדורים, נכנס מאוחר לתיקולים, הפסיד לא פעם בקרבות מגע. ובכל זאת, כולם יודעים שברגע אחד אפשר להדליק אותו, גם במובן החיובי. תכנסו בו מאחור, תזרקו מילה לא במקום, וצפו פגיעה.


חם אש. האסלביינק (צילום: אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי