צפו בתקציר: מכבי תל אביב הביסה 0:3 את הפועל באר שבע

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | דני מרון

מוליכת הטבלה גברה במשחק חד צדדי על האלופה, במשחק שעשוי לסמל את העברת הכתר בכדורגל הישראלי. אופואדו (21), סאבוריט (57) וריקן המחליף כבשו (71), אלחמיד הרוחק בצהוב שני (81)

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב עשתה הערב (שלישי) עוד צעד לעבר החזרת האליפות כשהביסה 0:3 את האלופה המכהנת הפועל באר שבע לעיני 12,551 צופים באצטדיון בנתניה, במסגרת המחזור ה-15 בליגת העל. מוליכת הטבלה הציגה יכולת נהדרת ודרסה במשחק חד צדדי, במשחק שעשוי לסמל את העברת הכתר בכדורגל הישראלי.


מאמן הצהובים ולדימיר איביץ' הפתיע את כולם בהרכב איתו פתח כשהשאיר על הספסל את שני החלוצים, אלירן עטר שהצטיין נגד מכבי חיפה וגם את איתי שכטר, כשבהתקפה פתחו עומר אצילי, צ'יקו אופואדו ויונתן כהן. עם זאת, ההחלטה של הסרבי התבררה כנכונה כבר בדקה ה-21 כשהחלוץ הניגרי ניצל טעות קשה של מרואן קבהא, חטף את הכדור ועבר את אריאל הרוש בדרך ל-0:1, שנשמר עד הירידה להפסקה.

המומנטום המשיך גם במחצית השנייה כשמוליכת הטבלה המשיכה לתקוף, ובדקה ה-57 היתרון הוכפל ל-0:2 כשיונתן כהן שלח כדור עומק נהדר לאופואדו, שהשאיר אותו לאנריק לסאבוריט. המגן הספרדי בעט מזווית אלכסונית קשה בקצה השמאלי של הרחבה, והצליח להכניע את הרוש. הצהובים לא עצרו ואיביץ' זרק למערכה גם את אבי ריקן ואיתי שכטר, וזה השתלם לו בדקה ה-71 כשהחלוץ בישל לקשר את ה-0:3. ואם זה לא הספיק לאורחים, בדקה ה-81 הם גם נשארו בעשרה שחקנים בעקבות הרחקה מיותרת בצהוב שני של חאתם עבד אלחמיד.



מכבי תל אביב חוגגת את הניצחון הגדול על האלופה (דני מרון)


מכבי תל אביב פתחה פער של לא פחות מ-17 נקודות מהאלופה שבמקום השלישי, כשהפער מסגנית המוליכה בני יהודה עומד על 13. בשבת (16:00, שידור ישיר בספורט3) יתארחו הצהובים באצטדיון רמת גן אצל הפועל רעננה, בתקווה להמשיך במומנטום החיובי. מאוחר יותר באותו יום הפועל באר שבע תנסה להתאושש באצטדיון טוטו טרנר נגד מ.ס. אשדוד (18:15, שידור ישיר בספורט3).



לוח התוצאות בנתניה. ערב של חילופי משמרות? (דני מרון)



סאבו וזריהן מאוכזבים בסיום (דני מרון) 



הרכבים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', שחר פיבן, שרן ייני, ז'איר אמאדור, אנריק סאבוריט, דן גלזר, דור פרץ, דור מיכה, עומר אצילי (אבי ריקן 63), יונתן כהן, צ'יקו אופואדו (איתי שכטר 69).


הפועל באר שבע: אריאל הרוש, בן ביטון, חאתם עבד אלחמיד (הורחק 81), לואי טאהא, מיהאי קורהוט, ג'ון אוגו, אריק סאבו, מרואן קבהא (נייג'ל האסלביינק 32), מאור מליקסון, דיא סבע (שיר צדק 83), בן שהר (ניב זריהן 72).



האוהדים הצהובים דאגו לתפאורה, השחקנים ענו על המגרש (דני מרון)


מהלך המשחק
דקה 4: מליקסון שלח כדור עומק נהדר לביטון, שהתגבר על סאבוריט וסובב את הכדור לשער של ראיקוביץ', אך הכדור היה גבוה מדי.



ביטון. הזדמנות ראשונה לאורחים (דני מרון)


דקה 18: אצילי כדרר והגביה כדור מצד ימין, אופואדו עלה כדי לנגוח, אך הכדור חלף ליד הקורה של הרוש.


דקה 21, 0:1 למכבי תל אביב! אופואדו ניצל מסירה איומה של קבהא כדי לחטוף את הכדור, לעקוף את הרוש ולהעלות בקלות את הצהובים ליתרון.



אופואדו עובר בקלות את הרוש בדרך לשער… (דני מרון)



…וחוגג את היתרון הצהוב (דני מרון)


דקה 27: יונתן כהן התגבר על קבהא וירה כדור לפינה הימנית הגבוהה מכ-20 מטרים, אך הכדור הלך החוצה.


דקה 32: קבהא שילם על הטעות והוחלף מוקדם בהאסלביינק.


דקה 33: שהר קרוב לשיוויון. החלוץ בעט כדור מכ-20 מטרים, שחלף רק ליד הקורה.


דקה 42: סבע כדרר והתגבר על ההגנה הצהובה ברחבה, אך בעט בעוצמה החוצה.


דקה 45: התקפה של הצהובים הסתיימה בבעיטה תוך כדי ריצה של יונתן כהן מכ-25 מטרים, הרוש הדף.


דקה 57, 0:2 למכבי תל אביב! יונתן כהן שלח כדור עומק נהדק לאופואדו, שהשאיר לסאבוריט. המגן בעט מזווית קשה אלכסונית והכניע את הרוש.



סאבוריט. הגניע את הרוש מזווית קשה (אריאל שלום)


דקה 71, 0:3 למכבי תל אביב! התקפה צהובה הסתיימה במסירה של אמאדור לשכטר, החלוץ מסר אחורה לריקן שבעט שטוח לפינה של הרוש.



ריקן. חילוף מוצלח של איביץ' (אריאל שלום)


דקה 81, הפועל באר שבע נשארת בעשרה שחקנים: אלחמיד עשה עבירה טיפשית והורחק בצהוב שני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי