דו"ח הפירוק: החובות של הפועל ת"א עומדים על 78 מיליון ש"ח

הפועל תל אביב דו"ח פירוק
הפועל תל אביב דו"ח פירוק | דני מרון

דו"ח הפירוק של הקבוצה הוגש לבית המשפט כשהמפרקים קוטלר וברדיצ'ב, מאשימים את אמיר כבירי, חיים רמון ואת איש העסקים מני ויצמן. כמו כן הוגשה תביעה גם נגד אלי טביב

(גודל טקסט)

אחרי שנתיים של חקירה לאחר פירוק קבוצת הפועל ת"א וחברת "הראל החזקות" תחת הבעלים אמיר כבירי, הגישו הבוקר (שלישי) שני המפרקים שמונו בידי בית המשפט המחוזי, עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב, את הדו"ח הסופי של חקירת המהלכים והגורמים שהביאו לקריסת המועדון לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

על פי דו"ח המפרקים שפורסם היום (שלישי), הפועל תל אביב עומדת על חוב בסכום של 77,923,968 מיליון שקלים. רב האחריות הוטלה על בעלי הקבוצה הקודמים חיים רמון, כמו כן גם על מני וייצמן, עופר אורליצקי והבקרה התקציבית, ההתאחדות לכדורגל והוועדה להעברות זכויות וכן על "מגדל חברה לביטוח".

בנוסף אליהם, גם חברתו של אלי טביב "טביב אחזקות" יאלץ לשלם 12 מיליון שקלים, על משרד הכרטיסים "לאן" הוטלה אחריות של 4,000,000 ש"ח. עידו חג'ג', מחויב לשלם 1,250,000 שקלים. על בכור צבאן הוטלה אחריות כספית של 600,000 ש"ח, על מאיר אורנשטיין 243,440 ש"ח, על "מפעלות חינוך וחברה" 630,000 ש"ח, על יואל אשבל 117,000 ש"ח ועל "י.ע.י.ל שיווק יחידות קרקע בע"מ" 1,500,000 ש"ח.


גירעון בגובה 78 מיליון שקל. חיים רמון (עדי אבישי)

עו"ד קוטלר אמר: "במסגרת הדו"ח שהוגש לבית המשפט פירטנו תוצאות של עבודה מעמיקה במשך שנתיים". אנחנו מפרטים את הסיבות ומי האחראי לכך שהפועל ת"א הגיעה לפירוק. לא אתייחס לדברים ספציפיים מתוך הדו"ח, אבל אני חושב שהדבר העיקרי שעולה ממנו הוא שאפשר היה למנוע את הסיפור הזה, היו הרבה כשלים לאורך הדרך שאפשר היה למנוע את הקריסה. חוץ מזה, הכתובת הייתה על הקיר לאורך כל הדרך. הגופים המנהלים, המבקרים והמפקחים על הסיפור הזה – לכולם היה את המידע שהפועל ת"א הולכת שנה אחרי שנה למקום אליו היא הגיעה בסופו של דבר בדצמבר 2016".

התקווה שלנו שזה יוביל לשיקול מחדש, שקבוצות, ההתאחדות לכדורגל, הבקרה התקציבית וכולם יקראו את הדו"ח יסיקו ממנואת המסקנות והלקחים. אני מקבל טלפונים מעובדים, ספקים ונושים ששואלים מתי נקבל כסף על הפעילות שלנו בהפועל ת"א. אמרתי להם שהקופה ריקה לגמרי ואין שקל. מי שאחראי בסופו של דבר צריך לשלם לאותם נושים. יש פירוט ואנחנו באופן חד משמעי אומרים שאין קשר בין תקופת טביב לפירוק הפועל תל אביב".

מעופר אורליצקי נמסר בתגובה: "מפרק הפועל תל אביב זיהה בעופר אורליצקי וברשות לבקרה תקציבית 'כיס עמוק' ומקור למילוי קופת הפירוק ומשכך סימן אותו כמטרה לדו"ח עוד בטרם בדק את העובדות. אורליצקי הוא מרואי החשבון המובילים בישראל וכל פעולותיו נעשו במקצועיות. תפקידו של יו"ר הרשות לבקרה תקציבית הוא לבקר את תקציבי הקבוצות בהתאם לכללים המקצועיים. אין זה מתפקידו ומסמכותו לבדוק מעשים לא חוקיים שבוצעו, ככל שבוצעו בקבוצה".

כבירי: "כל התחייבות גובתה בערבות אישית שלי"
עוד לפני כן פרסם אתמול כבירי מכתב מפורט שבו פירט את חלקו בפרשת שקיעתה של הפועל ת"א. "אף אחד לא נקי משגיאות, אבל ידעתי להודות במשגים שלי ולשאת באחריות על טעויותיי", כתב כבירי בין השאר, "שגיתי, ידעתי שיש חובות, אבל לא נחשפתי לממדיהם ולא שיערתי שהם בהיקף שהתברר לי רק בנובמבר 2016. כבר הודיתי בפומבי בעבר: לא ערכתי בדיקת נאותות כפי שאני נוהג בעסקיי הרבים. בדיעבד, כמובן, זו הייתה טעות, אולם בנקודת הזמן ההיא לא היו בפניי הנתונים שיש בפניי היום. באותה תקופה הובהר לי שאין ברשותי הזמן הדרוש לבצע בדיקה שכזו, שכן חרב הפירוק ריחפה מעל צווארו של המועדון.

"חשוב להדגיש שהמשמעות של התעקשות על בדיקה כזו במאי 2015 הייתה אחת משתיים: או שהמועדון לא היה שורד עד שהבדיקה הייתה מסתיימת ומתפרק, או שבדיקת הנאותות הייתה מגלה את מצבו העגום, וגם אז היה צורך בהקפאת הליכים. בסיכומו של יום הרגש גבר על הדעת. לא הקשבתי לעצת עורכי דיני. מעבר לאותם חובות, למועדון היו התחייבויות על חשבון הכנסות עתידיות ששועבדו ולמעשה היו משתקות את כל פעילות הקבוצה ומחלקת הנוער, חובות והתחייבויות שאותם המשכתי לגלות עד יומי האחרון במועדון".

כפי שפורסם בלעדית אתמול ב"ספורט1", כבירי חשף כי גובה השקעותיו במועדון עומד על למעלה מ-62 מיליון שקל. "כל התחייבות פיננסית משמעותית גובתה בערבות אישית שלי, סכומים אשר משולמים עד יום זה והם אינם ולא יהיו מעמסה על קופת הנושים, נהפוך הוא", הבהיר הבעלים לשעבר.


אמיר כבירי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי