סאבו הורחק משני משחקים ועוד שניים על תנאי למשך שנה

אריק סאבו
אריק סאבו | דני מרון

הקשר שחנק את אלקרינוואי נענש על ידי ההתאחדות בנוסף להרחקה האוטומטית. וגם: כך נותר חן עזרא מחוץ לתוכניות של הפועל באר שבע, טאפוקו אמור לחתום ביום ראשון

(גודל טקסט)

מכה להפועל באר שבע. ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום שהקשר אריק סאבו, שכזכור הורחק בכרטיס אדום במשחק נגד מ.ס. אשדוד אחרי שחנק את עמראן אלקרינאווי, הורחק משני משחקים כולל הרחקה אוטומטית אותה כבר ריצה הסלובקי, בנוסף לשני משחקים על תנאי למשך שנה.



בעניין אחר, תקופה ארוכה המתינו בטרנר שיבשילו התנאים ל"חזרתו הביתה" של חן עזרא, יליד העיר באר שבע, וכאשר ננקטו הסידורים המתאימים להצטרפותו התקבל המהלך בקורת רוח דרומית.


בעונה וחצי, מינואר 2016 ועד מאי 2018, כבש עזרא 10 שערים במדי בית"ר ירושלים. סיפק לקבוצתו הקודמת כמה בישולים והיה דומיננטי ב"דרבי הפרטי" שהתקיים בטרנר ונגמר ב-1:1. ביציאה מהמגרש, שאלו את עזרא כמה אוהדים אדומים אם יש סיכוי שיגיע לבאר שבע עוד בגלגול הנוכחי, ותשובתו הייתה "הלוואי. באר שבע היא החלום שלי". איך שהדברים נראים כרגע, עזרא ואוהדי הקבוצה ש"מחזיקים" ממנו נחשפים לחלום ושברו.


כוכב העבר, אברהם נומה, טיפח את עזרא בקבוצת הנערים המקומית וסיפק לו את "ארגז הכלים" המתאים שיאפשר לו להצמיח כנפיים. עזרא הנער התעופף מהקן ולפני התייצבותו בבקו"ם עבר לאקדמיה של בית"ר נס טוברוק. מכבי נתניה, מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר היו תחנותיו הבאות, ובכל אחת מהן הראה למה הוא מסוגל. דווקא בנמל האם, השתנה כיוון הרוח.


כשעזרא נחת בטרנר, באר שבע בדיוק איבדה את טוני וואקמה, ונזקקה למישהו שיחרוך את האגפים. עזרא, שהגיע כהבטחה גדולה, פתח את העונה האירופית בהרכב, ועשה את הסיפתח ברגל ימין עם שער נאה ב-1:4 מול פלורה טאלין במוקדמות ליגת האלופות.



נדחק הצידה. חן עזרא (אודי ציטיאט)


אחר-כך באר שבע עפה משני המפעלים האירופיים, ופתחה בצורה מגומגמת את הליגה. עזרא נדחק הצידה, עלה מדי פעם מהספסל, ומאז החתמתו של נייג'ל האסלביינק הוא בקושי רואה דשא. במחזורים האחרונים עזרא גם לא רואה את הספסל. בצוות המקצועי הסבירו את הדחתו מהסגל בסיבות מקצועיות, ויש מי שסבור שמנסים להראות לו את הדרך החוצה.


עזרא חתום בטרנר עד 2020, ויכבד את חוזהו שם כל עוד לא תתקבל הצעה מסודרת עבורו מקבוצה שהוא יהיה מעוניין לשחק בשורותיה.


ההחתמות של פרדי פלומיין בבית"ר, ירדן שועה במכבי חיפה ומתן חוזז בהפועל חיפה מצמצמות את מרחב התמרון של מי שמתכנן לחלוץ הכשרוני אתר נחיתה חדש במועדון מסודר עם מוסר תשלומים גבוה. "יהיה בסדר", אומרים בסביבתו של השחקן, "בינתיים עזרא הוא שחקן הפועל באר שבע, הוא ימשיך להיות חלק ממנה או שישחק במקום אחר".


"בינתיים" עזרא מתאמן במגרשי האימון המטופחים הצמודים ל"בית האדום", וממתין להתפתחויות בנוגע לעתידו. אותם דברים אמורים לגבי עדן בן-בסט, חנן ממן וג'ון אוגו, שיודעים מה קורה איתם בפתיחת חלון ההעברות של ינואר, אבל לא בטוח שהם סגורים על המקום שבו יהיו לקראת סגירתו, בהתחשב בביקוש שיש לשלושתם בקבוצות אחרות. מי שחידשה את התעניינותה בעזרא היא הפועל תל אביב ואם באר שבע תשתתף בשכרו היא תוכל לשאת בעלויות.


מנגד, אמורה באר שבע להודיע ביום ראשון הקרוב באופן רשמי על החתמתו של קווין טאפוקו. זה יקרה בסיומו של המחזור הקרוב, אז יערוך הקשר הצרפתי את הופעת הפרידה במדי הפועל חדרה שתתמודד עם סכנין. טאפוקו יעבור בדיקות רפואיות ובסיומן יחתום לשלוש שנים. את הדרך ההפוכה, מהסגל הרחב של ברק בכר לסגל המצומצם של ניסו אביטן, יעבור יונתן אליאס הצעיר.



צפוי לחתום ביום ראשון. טאפוקו (אודי ציטיאט)


עוד בבאר שבע, מהמשחק המסקרן במוצאי שבת מול מכבי חיפה ייעדר בן ביטון עקב צבירת חמישה כרטיסים צהובים. הבלם מיגל ויטור סובל מרגישות באזור המפשעה והוא בספק להתמודדות. לפני המשחק נגד הירוקים מתוכנן טקס קצר שבו תוענק תשורה לגיא חיימוב, שוער הקבוצה בשתי העונות הקודמות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי