צפו בתקציר: ניצחון חמישי ברציפות למכבי חיפה, 0:2 ענק בבאר שבע

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | דני מרון

האלופה ספגה שני הפסדי ליגה רצופים לראשונה בעידן בכר ונוצחה בטרנר בפעם השנייה. שער בכורה של לביא (72) ודחיקה של אזולאי (95) הכריעו. טאהא ספג אדום (50), גם המאמן איבד את העשתונות והורחק (85)

(גודל טקסט)

מכבי חיפה המשיכה הערב (שבת) את המומנטום האדיר שלה כשרשמה ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות תחת מרקו בלבול ורביעי בליגת העל. שער בכורה של נטע לביא בליגת העל (72) ודחיקה של שלומי אזולאי (95) סידרו 0:2 ענק והנחילו להפועל באר שבע הפסד ליגה שני אי פעם בטרנר.


לואי טאהא, שהאריך את חוזהו במועדון בשנתיים נוספות רק לפני יומיים, ספג כרטיס צהוב שני לאחר עבירה מיותרת (50) והפקיר את חבריו על כר הדשא. גם ברק בכר, שרשם שני הפסדי ליגה רצופים לראשונה מאז מונה למאמן הקבוצה, איבד את העשתונות והורחק (85) לאחר שגער בשופט. הפועל באר שבע, האלופה ב-3 השנים האחרונות, נמצאת מחוץ לפלייאוף העליון בתום 18 מחזורים – מי היה מאמין?


מנגד, מכבי חיפה כבר במקום הרביעי בטבלה עם 28 נקודות, רק אחת מתחת להפועל חדרה השלישית ושתיים פחות מהשנייה בטבלה בני יהודה. במחזור הקרוב החבורה הלוהטת של מרקו בלבול תארח את הפועל רעננה במטרה להמשיך את הרצף המסחרר. באר שבע לעומתה תנסה לעצור את כדור השלג כשתצא למשחק חוץ לא פשוט במושבה נגד מכבי פתח תקווה. 



ארד מציג את שועה בפני אוהדי מכבי חיפה המאושרים (דני מרון)

אדומים מבושה. שחקני הפועל באר שבע (דני מרון)


בצל השמועות על מעבר לסין, ברק בכר הותיר את דיא סבע על הספסל ופתח בהתקפה עם תומר יוספי הצעיר והאלופה הייתה נראית מבולבלת בדקות הפתיחה. מנגד, הירוקים, ללא ירדן שועה שצפה מהיציע בחבריו החדשים, החלו את המשחק נהדר וכעבור 20 דקות אריאל הרוש מנע שער בטוח כשהדף נגיחה של רז מאיר לקורה. מן העבר השני היה זה מרואן קבהא שהחמיץ פעמיים ברשלנות מתוך הרחבה והקבוצות ירדו להפסקה ב-0:0.


בפתיחת המחצית השנייה המשחק השתנה כאשר לואי טאהא איחר, פגע בשון וייסמן וספג כרטיס צהוב שני (50). 22 דקות מאוחר יותר הסכר נפרץ והירוקים עלו ליתרון מוצדק. נטע לביא בעט מחוץ לרחבה כדור שפגע ברגלו אדומה וחדר לרשת של אריאל הרוש. שער בכורה לקשר בליגת העל. בשלב הזה ברק בכר זרק את כל הכלים ההתקפיים שלו קדימה במרה להשוות והאלופה לא הייתה רחוקה מכך, אבל בסופו של דבר היא ספגה את השני מרגליו של המחליף שלומי אזולאי שנתן את האות לחגיגות הגדולות (95).
 



שועה צופה בחבריו החדשים מהיציע (דני מרון)

הוקפץ להרכב. תומר יוספי הצעיר (דני מרון)


הרכבים
הפועל באר שבע: אריאל הרוש, דור אלו, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא (כרטיס אדום, 50), אורן ביטון, ג'ון אוגו, מרואן קבהא, חנן ממן (מאור מליקסון, 58), נייג'ל האסלביינק (דיא סבע, 75), תומר יוספי (עדן בן בסט, 83), בן שהר.

מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, אטיין ריינן, עופרי ארד, רז מאיר, נטע לביא, ג'ורג' מנדג'ק, סינטיהו סלליך (מוחמד עוואד, 59), ניקיטה רוקאביצה (סאן מנחם, 87), שון וייסמן (שלומי אזולאי, 74).



לראשונה נגד האקסית בטרנר. גיא חיימוב (דני מרון)


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק באצטדיון טרנר יצא לדרך. עוד לפני הפתיחה זכה גיא חיימוב, אקס באר שבע, לחולצה ממוסגרת מאלונה ברקת.


דקה 20: מאבוקה הרים מימין היישר לראשו של מאיר הפנוי, אך הנגיחה שלו נהדפה מרגלו של הרוש לקורה. איזו הזדמנות למכבי חיפה.


דקה 34: האסלביינק הכניס כדור עומק גדול לקבהא שהשתלט היטב, אבל בעט לא מספיק טוב והכדור עלה מעל המשקוף של חיימוב.


דקה 37: כדור עומק אדיר של ממן הותיר את קבהא לבדו מול חיימוב. הקשר, שעשה תנועה נהדרת לעומק, החמיץ ברשלנות משישה מטרים, עדיין 0:0 בטרנר.
 


מנדג'ק. מכבי חיפה נראית טוב יותר בפתיחה (דני מרון)


דקה 50, באר שבע נותרה ב-10 שחקנים: טאהא איחר לכדור, בעט ברגלו של וייסמן וספג בצדק את הכרטיס הצהוב השני.


דקה 57: מאיר הכניס כדור עומק משמאל, אבל הרוש יצא בזמן והקדים את וייסמן.


דקה 58, חילוף ראשון בבאר שבע: מאור מליקסון עלה במקום חנן ממן המאכזב.


דקה 59, חילוף ראשון גם במכבי חיפה: סלליך ספג מכה חזקה בידו והובהל לבית החולים בבאר שבע, מוחמד עוואד הוזעק למגרש במקומו. 



לא רגוע על הקווים. ברק בכר (דני מרון)


דקה 62: עוואד מצא את מאבוקה שמזווית קשה שלח טיל למשקוף.


דקה 72, מכבי חיפה עלתה ל-0:1: בעיטה של נטע לביא פגעה באלחמיד וחדרה לרשת של אריאל הרוש. שער ליגה ראשון לקשר בקריירה.


דקה 85: ברק בכר גער בשופט והורחק.


דקה 92: דיא סבע נותר לבדו בתוך הרחבה ובעט כדור שחמק ליד הקורה. איזו הזדמנות אדירה.


דקה 95, 0:2 למכבי חיפה: אזולאי המחליף בעט למשקוף, עוואד הגיע לריבאונד והוריד לאזולאי שהכפיל מקרוב. חגיגה ירוקה בבירת הנגב.



שער בכורה בליגת העל. נטע לביא (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי