איביץ': "מכבי חיפה היריבה הגדולה". כהן: "מתגעגעים לתחושת ניצחון"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | דני מרון

המאמן הסרבי: "ידעתי שמכבי תל אביב זה המועדון הגדול בישראל, הליגה הישראלית טובה מהסרבית". הקשר: "הגביע זה מפעל מרגש". מסתמן: עטר, אמאדור וברסקי אמורים לחזור ל-11 בשמינית הגמר נגד הפועל עכו

(גודל טקסט)
מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ' התראיין היום (רביעי) ב"מוצארט ספורט" הסרבי ודיבר באריכות על חצי העונה הראשונה שלו בישראל: "כשהגעתי למכבי תל אביב ידעתי שזה המועדון הכי גדול בישראל, אבל גם כזה שלא זכה בתארים שלוש שנים, וזו המטרה העיקרית במכבי. היה קושי בהתחלה בגלל הפייר-פליי הפיננסי, הקבוצה צירפה רק שחקנים בהעברה חופשית, כשמצד שני מכרנו את וידאר קיארטנסון בארבעה מיליון יורו לרוסטוב, חלוץ שכבש 50 שערים בשנתיים".


ההדחה מאירופה: "להגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית הייתה אחת המטרות שלנו, אבל למרבה הצער ספגנו פנדל לפני הסיום והודחנו על ידי סרפסבורג. זה ההפסד היחיד שלנו העונה".


על הליגה הישראלית: "היריבה הכי גדולה שלנו היא מכבי חיפה, המשחק נגדה מכונה קלאסיקו כאן. יש גם את בית"ר ירושלים שיש לה המון אוהדים ואת הפועל תל אביב, שירדה ליגה בגלל בעיות כלכליות וחזרה מיד. כמובן שגם הפועל באר שבע שהיא האלופה. יש ארבע-חמש קבוצות עם שאיפות, זו ליגה איכותית מהסרבית ויש כאן זרים טובים יותר. המשחקים לא קלים וצריך להיות טובים בשביל לנצח בחוץ. לעומת יוון, ליגת העל פחות טובה".



ולדימיר איביץ'. "היריבה הכי גדולה שלנו היא מכבי חיפה" (דני מרון)


יונתן כהן, קשר מכבי תל אביב, דיבר לקראת משחק שמינית גמר הגביע מחר נגד הפועל עכו באצטדיון בנתניה (חמישי ב-19:00). "בשום משחק גביע אסור להקל ראש כי ראינו שכבר היו הפתעות אתמול וגם בסיבוב הקודם. מי שקצת מזייף וטיפה מוריד את הרגל מהגז, מיד נענש. הכל יכול לקרות במשחק אחד, אבל אנחנו נגיע מוכנים בשביל לנצח. עבר פרק זמן קצר מהמשחק הקודם, אבל אני חושב שזה טוב עבורנו כי לא הצלחנו לנצח את הפועל בדרבי ואנחנו כבר מתגעגעים לתחושה של ניצחון. הגביע הוא מפעל מרגש, לא הרבה שחקנים זכו בו ואנחנו נגיע מוכנים לעשות את העבודה".


 




בתוך כך, במכבי תל אביב מפיקים לקחים מההופעה הפושרת בדרבי נגד הפועל תל אביב שהסתיים בתיקו 1:1. בקבוצה ובצוות המקצועי מבינים כי השחקן המרכזי שלהם הוא דור פרץ, ויכולתו משפיעה על צורת המשחק של הצהובים לטוב ולרע. בסביבת המועדון אומרים: "לדור פרץ היה בדרבי יום פושר של חילוץ כדורים ומהלכי מעבר קדימה וההשפעה שלו הורגשה לאורך כל המשחק". נכון שהאליפות כמעט הוכרעה, אבל מעכשיו דור פרץ יסומן ע"י הקבוצות האחרות בדיוק כפי שעשו בהפועל תל אביב.


למרות שהשיח המרכזי היה בנושא ההרחקה השגויה של איתי שכטר, ולדימיר איביץ' והצוות שלו עוסקים בתפקוד המקצועי של השחקנים לאחר ההרחקה של החלוץ. המאמן ינסה למצוא פתרון למצב שבו הקבוצה נותרת ב-10 שחקנים כדי שלא תקרוס מקצועית כמו שקרה לאחר ההרחקה בדרבי


בסביבת המועדון טענו: "לאחר ההרחקה של שכטר היה מביך לראות את מכבי תל אביב על המגרש ללא שום קשר לתוצאה. הקבוצה שיחקה בלחץ וסתם הרחיקה כדורים, כשלמאמן לא הייתה יכולת להשפיע גם בחילופים. קבוצות טובות לא נבהלות ממצב של עשרה שחקנים והפעם ההפסד הראשון העונה היה קרוב מתמיד".



דור פרץ. השחקן המרכזי במכבי תל אביב (דני מרון)


הצהובים ישחקו בארבעת המשחקים הקרובים באצטדיון בנתניה. מחר בגביע נגד הפועל עכו, בליגה נגד בית"ר ירושלים, נגד הפועל חדרה המארחת בנתניה ומול הפועל חיפה. המאמן ולדימיר איביץ' לא יוכל להשתמש במשחקים הקרובים בקשר אורוש ניקוליץ' ובאייל גולסה. השניים נמצאים בתהליכי אימון של התאוששות מפציעות ואינם מתאמנים כרגיל עם חבריהם. כשהקשר הסרבי עדיין לא שיחק מאז הגיע לקבוצה. החלוץ ארון שוינפלד לא נכלל בסגל נגד הפועל תל אביב בשל פציעה שספג ערב הדרבי במותן.


לקראת המשחק בגביע המדינה נגד הפועל עכו, צפויים מספר שינויים בהרכב אליו ישוב אלירן עטר. מסתמן שגם ז'איר אמאדור ורוסלן ברסקי אמורים לשחק נגד הפועל עכו. בקבוצה ממתינים לאישור של מיץ' גולדהאר לצרף חלוץ זר בשבוע הבא על פי דרישתו של איביץ'. גם מכירתו של איילון אלמוג עוברת דרך האישור הסופי של הבעלים.



אלירן עטר. צפוי לחזור להרכב (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי