"לא ברור מאיפה באה לצדק ה'יציאה' הזאת באינסטגרם"

שיר צדק
שיר צדק | דני מרון

בבירת הנגב קיבלו ברוח מעורבת את פוסט הפרידה השנוי במחלוקת של הבלם האהוב מהמועדון. קולות בטרנר "חשים סימפטיה כלפיו", אך יש החושבים כי "התנהלותו היתה בעייתית. אם הוא היה בכושר טוב, בכר היה ממשיך איתו"

(גודל טקסט)
רק לפני שמונה חודשים הכול נראה אחרת. שיר צדק בדיוק סיים לרצות שבעה חודשי השעיה, כולל "בונוס" על השעיה מרצון, וחזר מחויך לכר הדשא בטרנר. הבוקר, עם פרסום דבריו הנוקבים באינסטגרם, נמחקו החיוכים מפניו ומפרצופם של רבים מקוראיו הנאמנים בתחומי המועדון. צדק ירה ראשון, המועדון הפגיז בחזרה.


"זה כבר כסאח", אומר אחד השחקנים. "התגובה החריפה של המועדון הפתיעה אותנו. זו הולכת להיות פרידה כואבת. מפה אין דרך חזרה".


ביום שישי בבוקר בחודש מאי האחרון, ה' באייר, צוין יום העצמאות הפרטי של צדק עם חזרתו לאימונים במסגרת הפועל באר שבע. האימון נפתח לתקשורת, דרכו נראתה סלולה ללב הקונצנזוס, וכך גם למרכז ההגנה. "שיר הוא 'החיזוק' המשמעותי ביותר שיהיה לנו לקראת העונה הבאה", אמרו בבירת הנגב בעיצומה של קבלת הפנים לבלם שחזר מן הכפור.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כשמראים לך את הדרך החוצה ממקום שהיה הבית שלך במשך יותר משלוש שנים זה כאב שקשה להסביר במלים. אבל כאב זה חלק מהחיים. כשעל הדרך מנסים להטיל ספק בכל הדברים שמגדירים אותך, ושהביאו אותך להיות מי שאתה, זה כבר משהו הזוי ולא מתקבל על הדעת. לא, אני לא מושלם. וכן, כמו שהיה לי חלק בשלוש אליפויות ככה גם יש לי חלק באיך שהעונה הנוכחית שלנו נראית. אף פעם לא ברחתי מאחריות. אף פעם לא ויתרתי. זה לא בלקסיקון שלי. תמיד חיפשתי להוביל, להשפיע, להיות מעורב על המגרש ומחוץ למגרש. כל מי שמכיר אותי יגיד שכרטיס הביקור שלי לא מפוצץ בכישרון יוצא דופן. אבל באותה נשימה הוא יגיד שיש לי לב, נאמנות ומנהיגות ושבכל מקום השארתי חותם. בעונה האחרונה קורים בקבוצה הרבה דברים שלא יכולתי להישאר אדיש אליהם. במקום להעריך את האכפתיות שלי מנסים לצייר אותי כבעייתי?!? מישהו פה התבלבל. זה הזמן של כולם לעשות צעד אחורה ולשים את האגו בצד. להפסיק להאשים. לדעת למצוא את השותפים האמיתיים. מאז שהמועדון החליט את אשר החליט אני מקבל אינספור הודעות תמיכה שמחזקות אותי וגורמות לי להבין שגם פה בבאר שבע השארתי חותם. לא ככה רציתי לסיים פה, אבל לא אני זה שבוחר בפרידה הזו. תמיד הייתי איש של עבודה קשה ומכל משבר בדרך רק התחזקתי. רבים מכם מבקשים ממני להשאיר את הדלת פתוחה ולחזור ולהילחם כדי לעזור למועדון להתרומם מחדש. אני עדיין פה חברים. לא הלכתי לשום מקום. ימים יגידו…

A post shared by Shir Tzedek (@shirtzedek) on



נגד טאלין, במוקדמות ליגת האלופות, צדק פתח בהרכב ושמר על מקומו גם בכמה ממשחקי הליגה. בסיבוב הראשון נגד מכבי פתח תקווה הוא אפילו שמר על מעמדו כפנדליסט של הקבוצה, ולמרות שהחטיא מהנקודה הלבנה לא עשו מזה עניין, בעיקר מפני שבאר שבע ניצחה באותו משחק 1:4. אחר כך הגיעו ההפסדים, והירידה לספסל ממנו התקשה להתרומם. במקביל, באר שבע התבססה על שירותי הבלימה של לואי טאהא וחתאם אל חמיד, וכשמיגל ויטור השמיע קולות של קאמבק אפשרו לו לעקוף את שיר בהיררכיה.


ההודעה שהוחלט להיענות לבקשת השחרור המוקדם שלו היתה צפויה למדי. ההתגוששות המילולית שבאה בעקבותיה היא כבר סיפור אחר. "בחדר ההלבשה שיר היה ונשאר בחור מדהים", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "רגוע, מרוכז. הערצנו אותו על הדרך שבה התמודד עם פרשת החומר האסור וההשעיה הארוכה. ועדיין, לא ממש ברור מאיפה באה 'היציאה' הזאת באינסטגרם".


צדק הוא הדמות העצובה בפרשה. בהשפעת הציווי המשפטי שאסר עליו להתקרב למועדון בתקופת ההשעיה ניתק צדק מגע מהאגודה. חלק נכבד משעותיו הקשות הוא בילה באוהלה של תורה, את עוצמתו הרוחנית שאב משיעורי דת ושיחות עם חוגים תורניים. תמיד טען שהאמת תצא לאור, כי במקרה שלו לא היה כלום שקשר אותו ביודעין לצריכת חומר אסור מסוג אוקטופמין שזלג לתוסף המזון.


צדק ביציע בתקופת ההשעייה (דני מרון)
צדק ביציע בתקופת ההשעייה (דני מרון)


הדיון המשפטי, החשש מפני עונש כבד ושמונת החודשים שבהן נאסר עליו להיכנס לתחומי המועדון עשו את שלהם. "אנחנו חשים סימפטיה כלפיו", אומרים חלק מהאנשים בטרנר. "גם אם פה ושם התנהגותו הייתה עצבנית, אי אפשר לכעוס עליו. מה שעבר עליו זו טראומה לכל החיים".


בקבוצה יש הסבורים שיש לצדק נסיבות מקילות. "נזרקו מילים לא במקום, אבל יש מצבים שאפשר להבין ללבו של בנאדם", אומרים בקבוצה. "אם זה היה בא משחקן אחר הוא היה מקבל 'כאפה' לראש".


צדק רוצה לשחק, כוחו עדיין במותניו (כפי שניתן היה להתרשם כששותף בניצחון הנבחרת 0-2 על אלבניה בליגת האומות), והוא בוחן מספר הצעות. מ.ס. אשדוד היא אחת האופציות שמימושן תלוי בנכונותו לשחק במועדון לא גדול.


צדק.
צדק. "אם זה היה בא משחקן אחר הוא היה מקבל כאפה לראש" (אודי ציטיאט)


"שיר צריך לחזור לעצמו, וזה יקרה רק דרך הדשא", אומר עוד שחקן ש"מחזיק" מצדק. "אפילו קבוצה קטנה בסטנדרטים שלו יכולה להתאים לו, ובמצב הזה אין מקום לשיקולי אגו".


מנגד, גורמים בקבוצה מציגים את הזווית שלהם לעימות מול הבלם התוקף: "השחקן בא אלינו לפני חודש, ואמר 'לא טוב לי פה, אני רוצה לעזוב', כיבדנו את בקשתו. שלוש שנים הוא קיבל פה משכורת, כל הוצאותיו המשפטיות מומנו על ידי המועדון. הוא חזר להרכב, היו משחקים שהקבוצה ספגה שערים באשמתו, זה קורה. אם הוא היה בכושר טוב, ברק היה נותן לו להמשיך. וכן, במובנים מסוימים, התנהלותו הייתה בעייתית, וזה בלשון המעטה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי