צפו בתקציר: הפועל ב"ש חזרה לנצח עם 1:3 על מכבי פ"ת, צמד לחנן ממן

חנן ממן
חנן ממן | דני מרון

אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות כולל הדחה מגביע המדינה, האלופה יכולה סוף סוף לחייך קצת בזכות שערי בכורה של ממן (38, 66 מפנדל) וסאבו (17), רוטמן המחליף רק צימק (82) עם שער גדול מחוץ לרחבה

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע יכולה סוף סוף לחייך. האלופה ניצחה הערב (שבת) את מכבי פתח תקווה 1:3 באצטדיון המושבה במסגרת המחזור ה-19 בליגת העל, וחזרה לנצח אחרי ההדחה מגביע המדינה על ידי מכבי נתניה, ושני ההפסדים הרצופים בליגה למכבי חיפה ולבני יהודה. בנוסף היה זה ניצחון החוץ הראשון מאז נובמבר של שחקניו של ברק בכר העונה והשני בלבד בליגה אחרי הניצחון בטדי על בית"ר ירושלים.


המשחק התחיל דווקא בשליטה של המארחת שהחזיקה יותר בכדור ואיימה יותר על שערו של אריאל הרוש, אך דווקא האורחים מהדרום היו אלה שעלו ליתרון בדקה ה-17 כשהתקפה אדומה הסתיימה בהגבהה נהדרת של אורן ביטון לאריק סאבו, שהיה לגמרי לבד ונגח את ה-0:1 לרשת של יוסי גינזבורג עם שער הבכורה שלו העונה. בדקה ה-38 המגן רשם לעצמו בישול נוסף, הפעם בכדור רוחב לחנן ממן, שכבש ממרכז הרחבה גם הוא את שערו הראשון העונה.


 

המומנטום נמשך גם במחצית השנייה, כשבין לבין בן שהר רשם שתי החמצות איומות מול גינזבורג, אך בדקה ה-66 הגיע השלישי של באר שבע. מהלך שהתחיל בספק נבדל הסתיים בהכשלה של מאור מליקסון ברחבה, וממן ניגש לנקודה הלבנה ודייק כדי לקבוע 0:3 ולהשלים צמד, שבוודאי יתרום לו לקראת המשך העונה. בדקה ה-80 נכנס בשורות מכבי פתח תקווה ליאל עבדה בן ה-17, שהפך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק העונה בליגת העל, ושתי דקות לאחר מכן כבר בישל את השער המצמק של לירן רוטמן, שעלה גם הוא מהספסל, וירה מכ-25 מטרים את ה-3:1 לפינה הימנית הגבוהה של אריאל הרוש וקבע את תוצאת המשחק.



ממן. חזר לשחק וענה עם צמד (דני מרון)


למרות הניצחון המעודד, הפועל באר שבע עדיין לא חזרה למקום שמוביל את הפלייאוף העליון ותסיים עוד מחזור במקום השביעי, ובשבת הבאה היא תקווה להמשיך את המומנטום החיובי נגד הפועל רעננה. בצד השני, מכבי פתח תקווה השלימה רצף של לא פחות מתשעה משחקי ליגה ללא ניצחון כשבארבעת האחרונים היא הפסידה, וביום ראשון הבא היא תקווה לקטוע את המומנטום השלילי כשתתארח באצטדיון דוחא אצל בני סכנין, אולי עם גיא לוזון על הקווים.


בכר מודה לאוהדים אחרי הניצחון (דני מרון)



שחקני פ"ת מאוכזבים. מתקרבים לתחתית (דני מרון)


הרכבים
מכבי פתח תקווה, משוער:
יוסי גינזבורג, עיסא סיסוקו, עידן אהדנני, עומר דנינו (לירן רוטמן 75), תומאש סיבוק, נאור פסר, דידייה ברוסו (ליאל עבדה 80), איתי טאקו, גידי קאניוק, לידור כהן, תאי בריבו (אלי אלבז 58).


הפועל באר שבע: אריאל הרוש, אורן ביטון, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא, בן ביטון, מרואן קבהא, אריק סאבו, קווין טאפוקו, מאור מליקסון (בני נתן 87), חנן ממן (נייג'ל האסלביינק 80), בן שהר (דיא סבע 74).

מהלך המשחק
דקה 1: עוד לפני המשחק, נערך טקס פרידה למנור סולומון שחתם בשבוע שעבר בשחטאר דונייצק אליה הוא יצטרף בחודש הבא.



לוזון נפרד מהכישרון הצעיר עם חולצה ממוסגרת (דני מרון)


דקה 6: לירן ליאני הרחיק את עוזר המאמן של פתח תקווה תמיר לוזון בעקבות מחאות על השיפוט.

דקה 7: קאניוק בעט שטוח כדור חופשי מכ-30 מטרים וסחט הצלה גדולה מהרוש.


דקה 17, 0:1 להפועל באר שבע: ההתקפה המסודרת הראשונה של האלופה הסתיימה בהגבהה נהדרת של אורן ביטון לסאבו שהיה לגמרי לבד, ונגח את הכדור לרשת של גינזבורג.



סאבו חוגג את היתרון עם מליקסון (דני מרון)


דקה 25: החמצה איומה של שהר. כדור עומק נהדר של ממן השאיר את החלוץ לבד מול גינזבורג, אך הבעיטה ממרכז הרחבה הייתה רעה מאוד והחוצה.


דקה 38, 0:2 להפועל באר שבע! עוד התקפה של האדומים הסתיימה אצל אורן ביטון, שהפעם מסר כדור רוחב לממן שבעט ממרכז הרחבה לרשת וחגג את שער הבכורה שלו העונה.



שחקני ב"ש מסתערים על ממן אחרי השער השני (דני מרון)


דקה 47: שוב שהר הגיע להזדמנות נהדרת מול גינזבורג, אך הפעם בעט לגופו של השוער.


דקה 66, 0:3 להפועל באר שבע! ממן דייק מהנקודה הלבנה והשלים צמד אחרי הכשלה על מליקסון ברחבה.



האלופה חוגגת את הצמד של ממן והשלישי שלה (דני מרון)


דקה 82, מכבי פ"ת מצמקת ל-3:1: מבצע של המחליפים. עבדה מסר כדור לרוטמן, שבעט מכ-25 מטרים נהדר לפינה הימנית הגבוהה של הרוש.


רוטמן. מהלך של המחליפים הוביל לשער גדול (דני מרון)

 

דקה 90+1:כדור עומק נהדר של סאבו הגיע להאסלביינק שכבר עקף את גינזבורג, אך בעט רע והשוער הספיק לשלוח רגל ולהציל לקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי