בוזגלו: "לעולם לא אשחק על תיקו, רוצה לנצח בכל משחק"

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | אריאל שלום

בית"ר ירושלים תתארח אצל מכבי ת"א (שני, 21:00) בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון תסבך במאבקי התחתית. קלינגר: "אין קיבעון מחשבתי, מנסה לייצר היררכיה". ניסיון אחרון להוציא לפועל את עסקת איילון אלמוג

(גודל טקסט)
אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות, פער של ארבע נקודות בלבד מהקו האדום ו-180 דקות ללא שער זכות, בית"ר ירושלים הלחוצה תתארח מחר (שני ב-21:00) אצל מכבי תל אביב במשחק שיינעל את המחזור ה-19 בליגת העל.


הבוקר ערך המאמן ניר קלינגר את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת ההתמודדות והוא יודע שכל תוצאה פרט לניצחון על מוליכת הטבלה תחסל ככל הנראה את הסיכויים של קבוצתו להתברג בפלייאוף העליון. "עברנו הרבה בחודשים הארוכים ואנחנו צריכים למקד את המטרות שלנו", אמר המאמן תחילה, "זה משחק קריטי לקראת הישורת האחרונה, אבל צריך לחשוב צעד אחר צעד. כרגע הפער מהצמרת גדול ואנחנו נפגוש קבוצה מצוינת שעוד לא הפסידה, נצטרך להגיע מוכנים אפילו יותר מאשר במשחק הגביע. כשהגעתי לכאן היינו צריכים להיחלץ מהמקום האחרון, זאת האמת, ונכון שלא עשינו את קפיצת המדרגה אבל אנחנו מנסים למצוא את השביל הנכון וכן פתחנו פער קטן מהתחתית ואסור להתעלם מזה".


היכולת במשחקים האחרונים: "אפשר לחלק את זה ל-2. המשחק בסכנין היה לא טוב, ובמשחק בקריית שמונה באמת היו לנו הזדמנויות נהדרות, אבל שמה בא לידי ביטוי הלחץ. אמרתי לשחקני ההתקפה שלא יפחדו לקחת סיכונים ולנסות לעשות דברים בחלק הקדמי. שם צריך אינסטינקטים של שחקן ויש להם את הגיבוי המלא ממני גם לטעות, ואני חושב שזו הדרך הנכונה להפיג את הלחץ".



קלינגר. מנסה לייצר היררכיה ברורה (מאור אלקסלסי)


מדוע הוא לא מבצע רוטציה בהרכב:
 "בכל קבוצה מצליחה יש גרעין ברור שמשחק קבוע, אבל אני לא רוצה לעשות השוואות כי זה לא לעניין לעשות השוואות בין הסגל שמכבי תל אביב בנו לשלנו. אני חושב שאין פה עניין של קיבעון, אני מנסה לייצר מערך. אני מודע לכך שבחלק הקדמי אנחנו פחות טובים, אנחנו שבעה משחקים ללא הפסד אבל זה לא מנחם כי אנחנו גם לא מנצחים בסדרת המשחקים הזאת. אני מנסה למצוא את האיזון אבל אין ספק שהיררכיה דרושה פה. עובדה שבתחילת העונה היו מחליפים שחקנים וזה לא הביא תוצאות, אז אני לא חושב שיש פה עניין של קיבעון. יש גם עניין של ביטחון של שחקנים, עניין של לחץ, עניין של תקשורת, מי שתמיד נפגע בקטע של ביטחון ולחץ זה שחקנים שאחראים לסיומת בצורה רגועה ואיכותית, אז יכול להיות שזה קצת יושב עליהם, אבל אני מאמין שזה גם ישתחרר".


מצב הסגל: "מי אמר שהסגל עמוס? אני חושב שהסגל שרץ בחודשיים האחרונים הוא כמעט אותו דבר. צבירת הנקודות שלנו היא בסביבות ה-50%, אם נרצה להגיע למעלה נצטרך לעלות לרמה של 75%".


כשירותו של קונטה: "אנחנו חושבים ברצינות לשלב את קונטה, אבל קשה לזרוק שחקן למים אחרי 7-8 חודשים שהוא לא שיחק. הוא מתאמן טוב, הוא נראה ממש בסוף של ההחלמה שלו, אבל צריך לחשוב יותר לעומק בעניין של השילוב כדי לא לגרום לו סגל. הוא יהיה בסגל מחר".



אחרי פציעה ארוכה, הוא עשוי לשחק נגד מכבי ת"א (דני מרון)


לצדו של המאמן ישב גם מאור בוזגלו שאמר לקראת המשחק: "אני מחכה למשחקים מהסוג הזה, חיים בשביל זה. צריך לתת את הכל. אני כשחקן רוצה לנצח בכל משחק, גם אם זה נשמע קלישאתי. ככה צריך לחשוב ולא משנה נגד מי משחקים ואם בבית או בחוץ. אין ספק שאנחנו בתקופה לא טובה והאחריות היא שלנו לקחת על עצמנו, להראות נכונות ולשוחק כדורגל. הביטחון קצת חסר לנו כרגע, אבל כמו שההגנה תלויה בשחקני ההתקפה, ככה גם ההתקפה תלויה בסיוע ההגנה. כדי להיות קבוצה שולטת ואטרקטיבית נצטרך את עזרת ההגנה מבחינה התקפית".



הקשר נשאל גם על הציפיות בבית"ר: "יש ציפיות גבוהות שצריך להתמודד איתן. אני ווינר בחשיבה ולא מסתפק בבינוניות, תמיד שואף לנצח ולהיות יותר טוב. קבוצה שמנצחת משחק אחד בבית לא יודעת מאיפה לשאוב ביטחון וזה משהו שאנחנו עובדים עליו ויודעים שחייבים לקחת על עצמנו".


אם הוא מרגיש שהוא חזר לשיא הכשירות: "אני מרגיש מצוין, גם באימונים אחרי שבהתחלה היה לי קשה. ההתאוששות שלי הייתה ארוכה וככל שאני משחק יותר אני מרגיש יותר טוב וגם הגוף צובר ביטחון ואני יותר חזק. חשוב שאני מסיים סיבוב מלא ונותן את הכל".


עוד בבירה, נראה כי היום ייעשה ניסיון אחרון, למרות הכל, לרכוש את איילון אלמוג ממכבי תל אביב. ביום חמישי, לאחר שהשחקן עצמו כבר סיכם לחמש שנים בבית"ר ירושלים, הודיע המועדון על נפילת העסקה בשל דרישות תשלום נוספות מצד מכבי ת"א, אולם לספורט1 נודע שהיום צפויה שיחה נוספת בנושא בין המועדונים כדי לנסות לגשר על הפערים בסכומים ובאחוזי המכירה העתידיים שיחולקו בין המועדונים, אם אלמוג אכן יעבור לבית"ר. זו גם הסיבה לכך שהשאלתו ממכבי ת"א להפועל חדרה מתעכבת.



ניסיון אחרון להעבירו לבירה. איילון אלמוג (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי