קלינגר: "אולי ההזדמנות האחרונה כדי להיות בפלייאוף העליון"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | בית"ר ירושלים, רשמי

לאחר ההפסד למכבי ת"א וכשהיא עדיין ללא שער ב-2019, בית"ר ירושלים מעבירה הילוך בהכנות לקראת קרב התחתית נגד אשדוד (שבת, 20:30 בספורט4). ניצן: "לא חושב ששטקוס יגיע בינואר, אבל מוכן לכל תרחיש"

(גודל טקסט)

ביום שני הפסידה בית"ר ירושלים למכבי תל אביב, 1:0 בנתניה שקבע משחק שלישי ברציפות ללא שער זכות ורביעי ללא ניצחון אחרי שלוש תוצאות תיקו. ביום שבת הצהובים שחורים ישובו הביתה ויארחו בטדי את מ.ס אשדוד (20:30, ישיר בספורט4) לקרב תחתית לוהט מול נועלת הטבלה.

ניר קלינגר וחניכיו במקום ה-10 עם 19 נקודות, מרחק ארבע בלבד מקבוצתו של יובל נעים, כך שניצחון ראשון ב-2019 (ושער זכות ראשון!) יאפשר לה לשחרר אנחת רווחה ולברוח מהתחתית, בעוד שמעידה כנראה תנפץ את החלום להיות חלק מחבורת הפלייאוף העליון ותותיר אותה במאבקי התחתית עד סיום העונה.

הבוקר המאמן ניר קלינגר ערך את מסיבת העיתונאים לקראת משחק התחתית המסקרן והתייחס לתקוות להשתלב בפלייאוף העליון: "שני המשחקים הקרובים יהיו משחקי ההזדמנות האחרונה עבורנו. אנחנו מודעים לכך ולכן אני חושב שהמסר עבר לשחקנים, למרות שאני מרגיש עליהם שהם יודעים את זה. אנחנו חייבים לנצח כדי להשאיר פתח להסתכל למעלה, ואם לא אז נצטרך להיזהר – אבל זה לא בלקסיקון שלנו. דיברנו גם אתמול וגם שלשום שאלה משחקי ההזדמנות האחרונה ונצטרך לבוא סופר להוטים על המשחק וכך גם נגיע".

עתידו של עידן ורד בבית"ר ירושלים: "התקשורת תמיד רוחשת וגועשת, אבל אין שום סיכוי שהוא יעזוב. שום רחשים לא הגיעו מצד בית"ר. אולי היו פניות או גישושים, יכול להיות שדיברו גם עם עידן – אני לא יודע על זה כלום – אבל עידן ורד הוא הקפטן של בית"ר ירושלים ואחד השחקנים המוכשרים בארץ וככה אני רואה אותו. לצערי הוא קצת סובל ממתיחה בשריר התאומים בעקבות המשחק נגד מכבי ת"א ואני מקווה שנוכל להשתמש בו נגד אשדוד. באותו עניין, תפקידו של המאמן זה לתמוך בשחקנים ולחזק אותם גם כשהם בתקופה פחות טובה בנושא המספרים והפעולות ההתקפיות וזה מה שאני מתכוון לעשות".


עידן ורד. בספק למשחק באשדוד (אודי ציטיאט)

ללא שער זכות ב-2019: "כל האחריות היא עליי, לא צריך לזרוק את זה על השחקנים. אני רואה כמה הם רוצים, משקיעים ורצים. רצנו יותר ממכבי תל אביב במשחק האחרון, חילצנו יותר כדורים וגם החזקת הכדור הייתה פחות או יותר שיויונית והגענו למצבים. מכבי תל אביב קבוצה מאוד חזקה ומאומנת, אני מסתכל על זה כמאמן מנוסה, יש קושי להתמודד מולם ועשינו זאת בצורה טובה מאוד גם בליגה וגם בגביע. לצערי הפסדנו בגלל ניואנסים קטנים. אני לוקח דברים טובים מההפסד הזה ולא מצטרף לעליהום התקשורתי. אני מאמין בשחקנים שלי ובטוח שהם יצליחו יותר טוב במשחקים הקרובים".

דילול הסגל והביקורת בעקבות מצב הקבוצה: "מקווה שנצליח להביא תחליפים, לפחות עוד חלוץ לסגל. מקווה שגם אינברום יחזור בקרוב. הביקורת עליי מוצדקת ואני מקבל אותה. היינו במקום אחר לפני חודש, תפתחו עיתונים ואתרים ותראו שאחרי הניצחון על חדרה לפני חודש בדיוק היינו במקום אחר. אולי הרצון להבקיע ולבשל של השחקנים המובילים שמה עליהם מעמסה ודברים לא הולכים חלק כמו קודם לכן. זו עבודה גם מנטלית וגם מקצועית שאני מנסה לפתור ולכן אני מקבל את הביקורת. השחקנים עוד יחזירו לנו. לעומת זאת, מי שלא מחוייב אולי לא צריך להישאר פה. אני רוצה שכולם יהיו עצובים ביחד ושמחים ביחד, זה המפתח להצלחה והיה צריך לחדד את הנהלים או האווירה".


חוגג. קלינגר מקווה לקבל חלוץ במקום סילבסטר (דני מרון)

אם הוא חושש למעמדו: "עברתי הכל כמאמן ואני חושב שלמאמן אסור להתעסק בדברים האלה. מאמן צריך לשמור על הדרך והאג'נדה שלו. קחו את בלבול לדוגמא – היה מלך העולם לפני שלושה ימים, פתאום הקבוצה הפסידה וישר עליהום ממה שאני שומע. זה המקצוע שלנו. התקשורת עובדת כדי לייצר חדשות ודרמות, לא ישבתם בכיסא שלי, של מרקו, של קובי רפואה או של איביץ יום אחד בחייכם אז אתם לא מבינים מה אנחנו מרגישים ועוברים. אין מילה כזאת חשש, זה הדינמקה ומה שקורה קורה. אני בטוח בעצמי ויודע מה אני שווה ומסוגל לתת".


איתמר ניצן
ישב ליד קלינגר והוסיף: "זה משחק פרשת דרכים, כי אם לא נביא את הנקודות ניקלע למאבקי תחתית שלא מתאימים למועדון הגדול הזה. מצד שני, ניצחון יכול לייצר מציאות אחרת. אנחנו נבוא מוכנים למשחק החשוב הזה".

אם שטקוס יגיע בינואר: "אני מקבל את התמיכה מהצוות וזה מוכח לפי דקות המשחק שלי. בתור שחקן אני צריך להיות מוכן, בשביל זה אני מקבל כסף ואני מוכן לכל תרחיש ולכל סיטואציה. גם התפקיד שלנו דינמי, וכל עוד אני השוער הראשון אעשה זאת בגאווה ובאהבה. לא שאני חושב ששטקוס יגיע בינואר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי