צפו בתקציר: מכבי חיפה לא כבשה משחק שלישי ברציפות, 0:0 עם מכבי נתניה

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | דני מרון

במחצית ראשונה טובה ומחצית שנייה בינונית, הירוקים שלטו יותר אבל לא תרגמו את המצבים שלהם לשערים. פלקושצנ'קו עלה לבכורה בדקה ה-60, גם שועה נכנס כמחליף. המפסידה: הפועל באר שבע, שירדה מחוץ לפלייאוף העליון

(גודל טקסט)

אפשר להסתכל על זה כך: מכבי חיפה עדיין ללא הפסד ליגה בעידן בלבול. ואפשר להסתכל על זה כמו שזה: האנרגיה המחודשת שהגיעה עם בואו של המאמן החדש נעלמה, והירוקים סופרים כבר משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון ואפילו ללא שער זכות, כשסיימו הערב (ראשון) ב-0:0 אצל מכבי נתניה.

אם מכבי חיפה רוצה לכוון למקום באירופה, היא חייבת לשפר נקודה ברורה אחת – ניצול מצבים. רוקאביצה, שועה, סלליך, מאבוקה, פלקושצ'נקו ובעיקר וייסמן הגיעו יותר מדי פעמים לרחבה מבלי לשים כדור אחד ברשת. דווקא אחרי הרצף החיובי וההתעוררות, והאמונה שהנה סוף סוף מכבי חיפה חזרה לעצמה, שוב הגיע חוסר המחץ הזה שהקבוצה היתה מפורסמת בו בשבע השנים האחרונות והראה שיש עוד הרבה עבודה בכרמל. גם הכניסה של שני השחקנים החדשים, בעיקר הרכש הטרי טרי מהפועל חיפה – למרות שפצצה שלו מ-30 מטר שרקה ליד החיבורים – לא העירה את החבורה של בלבול.

גם עבור מכבי נתניה לא מדובר בתוצאה מזהירה: גם היא סיימה את המחזור הקודם בתיקו מאופס מאכזב, ולמרות שהיא עקפה את הפועל באר שבע בדרך למקום השישי, היכולת לא משהו. במחצית השנייה היתה התעוררות, וקניקובסקי, בצ'יראיי וברשצקי ניסו את כוחם מול חיימוב, אבל השוער החיפאי היה באחד הימים היותר טובים שלו. במחזור הבא הנתנייתים יורדים לטרנר, למשחק ישיר על המקום העתידי בפלייאוף העליון. מכבי חיפה, לעומת זאת, תארח את הפועל תל אביב שמראה סימני התעוררות. זה יכול להיות מעניין.

סתיו פיניש. קיבל את המפתחות במרכז המגרש (דני מרון)
סתיו פיניש. קיבל את המפתחות במרכז המגרש (דני מרון)

הירוקים פתחו טוב יותר, אבל לא הגיעו להזדמנות אמיתית עד הדקה ה-20 אז נטע לביא הגביה כדור עומק נהדר לשון וייסמן, שבמקום לנגוח לשער נגח חלש הצידה. מיד לאחר מכן גם נתניה הגיעה להזדמנות הראשונה שלה, שנבלמה על ידי ההגנה העבה של חיפה. עד סיום המחצית עוד היו כמה מצבים ושם, בעיקר למכבי חיפה – כולל ניסיון למספרת מצד רוקאביצה שעברה קרוב למסגרת – אבל הכדורים סירבו להיכנס.

גם בפתיחת המחצית השנייה החבורה של בלבול החזיקה יותר בכדור וללא ספק הגיעה ליותר הזדמנויות, אבל זה עדיין לא עבד. בדקה ה-55 המאמן שלח למערכה את הרכש הטרי מבני יהודה, ירדן שועה, שהחליף את רוקאביצה. חמש דקות לאחר מכן הוא גם הוריד את סלליך, שהיה לא מדויק לאורך כל הערב, והכניס להופעת בכורה את מקסים פלקושצ'נקו יומיים בלבד לאחר שחתם. דראפיץ', מצידו, החליף את מלמד בברשצקי ופתאום המשחק התהפך: המארחת תקפה יותר, החזיקה יותר בכדור והגיעה ללא מעט הזדמנויות, שיאן בבעיטה חזקה של קניקובסקי שבחן את חיימוב אבל תפס אותו מוכן.

20 הדקות הבאות נראו כמו מכבי חיפה של העשור הנוכחי: מביכות, חלשות וללא שתי מסירות מדויקות ברציפות. מכבי נתניה, לעומת זאת, פתאום ישבה על הרחבה של הירוקים ופה ושם גם בעטה לשער. ההזדמנות האחרונה במשחק היתה שייכת לפלקושצ'נקו, שממרחק 30 מטר החליט להניף את הרגל ושלח פצצה – שעברה סנטימטרים ספורים מהקורה. את הדקות האחרונות בילתה הקבוצה האורחת בניסיונות נואשים אחרונים להגיע למצב בעיטה, אבל נתניה התגוננה היטב וסגרה את הסיפור ב-0:0 מאכזב.

פלקושצ'נקו ושועה. בכורה פושרת בליגה לשני הצעירים (דני מרון)
פלקושצ'נקו ושועה. בכורה פושרת בליגה לשני הצעירים (דני מרון)

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, מוחמד זבידאת, ברנקו ורגוץ', טים הויבך, ג'ונתן בורנשטיין, עלי מוחמד, ניקו אולסק (אביב אברהם 82), סתיו פיניש, גבי קניקובסקי, פאטוס בצ'יראיי, גיא מלמד (מוטי ברשצקי 69).

מכבי חיפה: גיא חיימוב, רז מאיר, אטיין ריינן, עאיד חבשי (רמי גרשון 66), עופרי ארד, ארנסט מאבוקה, נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק, סינטיהו סלליך (מקסים פלקושצ'נקו 60), ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה 55), שון ויסמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי