סכנין ספגה רדיוס מחוץ לדוחא ושני משחקים בלי קהל

משרדי ההתאחדות
משרדי ההתאחדות | עדי אבישי

הקבוצה מהמגזר קיבלה עונש קל יחסית בבית הדין, כאשר משחק הגביע נגד מכבי תל אביב ייערך באצטדיון חלופי, ובליגה תארח את המוליכה ואת בני יהודה ללא קהל. בנוסף קיבלה קנס של 20 אלף ש"ח

(גודל טקסט)
בני סכנין עמדה הערב (רביעי) לדין בעקבות האירועים הקשים בסיום המשחק מול מכבי פתח תקווה במהלכם נדקרו שניים מאוהדי הקבוצה. במהלך הדיון המליץ התובע דרש מספר משחקים ללא קהל, הורדת נקודות על תנאי וקנס כספי. בסיום הדיון החליט הדיין ליובין לתת לסכנין עונש קל יחסית ופסק שהקבוצה מהמגזר תארח את משחק הגביע נגד מכבי תל אביב בגביע באצטדיון חלופי עם קהל, בשל הכנסות משותפות של שתי הקבוצות וגזר על שני משחקי ליגה נוספים ללא קהל במסגרת הליגה. הראשון גם הוא נגד מכבי תל אביב והבא יהיה נגד בני יהודה. ובנוסף ספגה הקבוצה קנס של 20 אלף שקלים. 


סכנין הגיעה מיוצגת על ידי עו"ד יוסי גייר שהגיע בצוותא עם יושב הראשון מוחמד אבו יונס שלוקח חלק פעיל בדיון. אבו יונס אמר בדיון: "לגבי הפצועים, אני רוצה לבשר לכולם שאחד מהם שוחרר הביתה, אחד שוחרר באותו רגע ואחד אתמול, כבר ביקרנו אותם. אני רוצה להתחיל בחודש אחורה במשחק של סכנין ובית"ר ירושלים, קיבלתי מידע שאם סכנין תפסיד האוהדים יתפרעו כדי שסכנין תקבל קנס כספי, זאת תכנית מגירה שהייתה".


אבו יונסף הוסיף: מבחינת שיתוף פעולה הגיעו המשטרה לאצטדיון, הוצאנו כל פרט ופרט מהמצלמות כדי שיעזור להם למצוא את האנשים זה מבחינת שיתוף פעולה, אנחנו משקיעים בכדורגל, למען הקהילה ובמחלקת הנוער מגיל 5 עד גיל 18 זה כסף מתרומות ושלנו, לא ייתכן שבית הדין ייתן פרס לחוליגנים שרוצים לפגוע בקבוצה ולהוריד אותה ליגה, יכול להיות שבגלל שהאצטדיון קטן זה התגלה למצלמות, אולי באצטדיון גדול זה לא היה קורה. גל המעצרים שביצעה המשטרה זה בזכות המצלמות שבאצטדיון, פנינו לעירייה, היא הפנתה אותנו לרכז החינוך הייתה הרצאה בבתי הספר על חינוך וקבלת האחר. אני מבקש מכבוד בית הדין שלא יעניש אותנו שרוצים לעשות טוב למען הקהילה למען 90 אחוז מהקהל. לא לתת פרס לאנשים החוליגנים שרוצים לפגוע בקבוצה ורוצים להוריד אותה ליגה והם מתכננים את זה ואנחנו שעובדים יום ולילה, נספוג את העונש".



אבו יונס (ערן לוף)


"בעבר בית הדין התחשב בכך שאוהדים רצו לפגוע באלי טביב, אז סגרו רק יציע אחד", הסביר יושב הראש של סכנין. "אותם אוהדים פעלו בזדון. המשטרה לא חושבת שצריך להעניש אותנו, עושים לנו משפט שדה. לא להעניש את האנשים הטובים שתורמים לקהילה ומקטינים את האלימות. בסכנין חוץ מכדורגל אין שום דבר, צריך להעניש את הצעירים שהתפרעו".


ניר רשף עצמו נשמע נחרץ: "יציע שלם התפרע לפי הסרטון, אנחנו מרגישים שההתנהגות במגרשים הולכת ומחריפה. נכון שהקבוצה נותנת את הדין על מעשיה ועושה מאמצים, אני סבור שהדרך היחידה עם כל המאמצים של הקבוצה היא למנוע מאוהדי הקבוצה לראות כדורגל, בן אדם שנדקר ביציע מרכזי בפריים טיים, את זה אנחנו לא מעוניינים למכור לציבור, אין דרך אחרת אלא למנוע מהקהל להגיע למגרש. אני סבור שמשחק שנגמר בשני דקורים, זה לא דבר שאנחנו יכולים לחיות איתו, לכן הצעתי תקופה ממושכת למשחקים ללא קהל".


הדיין ליובין הוסיף ותקף: "מדובר באירועים קשים שהיו יכולים להסתיים בחיים של בני אדם. היינו יכולים לשבת כאן עם שני אנשים באדמה. אמרתי בעבר שעד שלא תילחמו באוהדים זה יגיע להנהלה. מכבי חיפה, מכבי תל אביב ואפילו בית"ר ירושלים תובעות אוהדים באופן אישי. תפעלו נגדם כי אני לא יכול לפעול נגדם. הנהלת הקבוצה צריכה לפעול נגד אותם אנשים, אחרת זה ייגמר רע מאד, לא מבחינת בין הדין אלא מבחינתך. אם הדברים היו חמורים יותר, אתה (אבו יונס) היית צריך לתת את הדין".



בסיום הדיון קבע ליובין כי לנאשם ייגזר העונשים הבאים:
א. איסור קיום משחקים במגרש הביתי למשחק אחד לפועל (ירוצה כעונש ברצף הרדיוסים).


ב. איסור עריכת משחקים ללא קהל לשני משחקים (ירוצה לאחר ריצוי עונש "הרדיוס").


ג. קנס כספי בסך 20,000 ש"ח בפועל.


מאוחר יותר היום עלה יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס לתוכית הספורט של רדיו 103FM והתייחס לדיון בבית הדין ואמר: "האוהדים רוצים לפגוע בנו בגלל עניינים לא ספורטיביים, אני לא רוצה לפרט ולומר מי הגורמים. לדעתי דבריו של ארז כלפון לא היו במקום, הוא יושב ראש המנהלת מן הראוי שיתקשר ויברר מה קרה, כמובן אנחנו נגד אלימות ועושים מה שטוב לקהילה בשביל זה אני פה, אבל הצהרה לסגור את דוחא הייתה לא לעניין. לא צריך להיות לו אינטרס נגדי הוא חלק מאתנו, איך יושב ראש המנהלת יוצא בהצהרה כזאת?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי