קארים פריי הוצג במכבי חיפה: "מחכה לשחק במדים הירוקים"

קארים פריי
קארים פריי | מכבי חיפה, רשמי

בקבוצה מהכרמל חוששים מההצהרות של ברקוביץ' שיצחק לא ישחק עד תום העונה ויבחנו פנייה לראשל"צ. במועדון סבורים כי עלות הרכישה של פריי תהיה שווה את ההשקעה: "הבאנו כוכב בקנה מידה אירופי". אקס מכבי ת"א יגיע?

(גודל טקסט)

מכבי חיפה הקבוצה הכי פעילה בחלון ההעברות של ינואר הציגה היום (שבת) את  הקשר בן ה-25 קארים פריי, שהגיע בהשאלה מאיסטנבול בשאקשהיר הטורקית עד לסיום העונה, אז יוכלו הירוקים חיפה לרכוש אותו תמורת 1.7 מיליון יורו.

פריי ערך הבוקר את אימון הבכורה שלו בקבוצה. פריי גדל ככדורגלן בנוער של גראסהופרס השוויצרית ובנוער של פולהאם האנגלית. הוא הוקפץ לבוגרים של המועדון האנגלי ורשם שם 23 הופעות. בהמשך הושאל לתקופה קצרה לקרדיף סיטי, לפני שעבר לשחק בבשיקטאש הטורקית, שם רשם 68 הופעות וכבש שבעה שערים. פריי חזר לאנגליה ושיחק בבירמינגהאם ובתחילת העונה שעברה, עבר לבאסאקשיר.

פריי שיחק בכל הנבחרות הצעירות של שוויץ ובנבחרת הצעירה של טורקיה וב-2012 זומן לנבחרת הטורקית הבוגרת. הבוקר אמר לאתר הרשמי: "זה המועדון הגדול בישראל ואני כבר מחכה לשחק במדים הירוקים"

פריי הגיע לישראל כבר ביום חמישי ואף התרשם מהמתקנים של המועדון. המאמן מרקו בלבול עשוי להכלילו בסגל למשחק ביום שני מול הפועל תל אביב. "הבאנו כוכב בקנה מידה אירופי וכולנו תקווה שזה ישתלם", אמרו במועדון הירוק. "המטרה שלנו היא לא רק לעונה הזאת, אלא לטווח ארוך".


פריי באימון הבכורה. ההשקעה תשתלם? (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי)

גם הקשר הצ'ילאני, מנואל איטורה, עשוי להיכלל בסגל הקבוצה כשבנוסף, בחיפה מקווים שהבלמים הפצועים עאיד חבשי ועופרי ארד יחזרו לאימונים מלאים. גם החלוץ ירדן שועה פצוע ובספק למשחק הקרוב.

שחקן נוסף שעל החתמתו הודיעו הירוקים בימים האחרונים הוא חלוץ הפועל ראשון לציון גיל יצחק. בכרמל ציינו כי יצחק חתום על חוזה בראשון לציון עד לסיום העונה ולכן יכול כעת לנהל משא ומתן לגבי העונה הבאה ולכן מכבי חיפה פעלה על פי החוק.

בעלי ראשון לציון, אייל ברקוביץ', זעם על ההסכם בין החלוץ לירוקים, טען כי זה נעשה ללא ידיעתו ואף הצהיר כי מבחינתו החלוץ לא ישחק יותר עד לסיום העונה. בחיפה חוששים שיצחק לא ישחק בחודשים הקרובים ואף יבחנו את האופציה לצרפו כבר באופן מיידי. "אנחנו רוצים לקבל שחקן בכושר כמו שהיה עד עתה", אמרו בכרמל.

במקביל, שמו של ניק בלקמן עלה כמועמד להצטרף למכבי חיפה, כאשר גם מכבי תל אביב, במדיה שיחק בעונה שעברה, הוזכרה כמועמדת לצרפו. החלוץ האנגלי לבש אשתקד את המדים הצהובים ועבר בקיץ לספורטינג חיחון, אך לא ממש התאקלם וכבש שני שערים ב-14 הופעות בליגה ובגביע. בלקמן כזכור מחזיק באזרחות ישראלית כך שאם יגיע, לא יתפוס מקום של זר. בחיפה ציינו ששמשו עלה בעיקר לפני הצטרפותו של פריי וכעת האופציה פחות רלוונטית.



ניק בלקמן מול רמי גרשון (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי