אכזבה קשה במכבי נתניה: "היינו צריכים לתת לבאר שבע חמישייה"

אלי חכמון, גבי קניקובסקי
אלי חכמון, גבי קניקובסקי | דני מרון

היהלומים זעמו על חכמון: "אם זה פנדל, יש 5 כאלה במחזור" וגם על היריבה: "החוויה בטרנר לא נעימה". גורם באיגוד: "שריקה גבולית". ברדה: "מקווים לצרף את עזרא או קהת". וגם: סאגת היקה ורשות האוכלוסין

(גודל טקסט)

אכזבה קשה במכבי נתניה לאחר תוצאת התיקו אמש (שבת) מול הפועל באר שבע באצטדיון טוטו טרנר. הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הייתה עדיפה, אך לא הצליחה לשמור על היתרון שלה וספגה מפנדל גבולי לאחר ספק תפיסה ברחבה של ברנקו ורגוץ'.

"היינו צריכים לתת להם חמישייה", אמרו בקבוצה לאחר המשחק. "זה אולי אחד המשחקים הטובים שלנו בשנתיים האחרונות. היינו יותר טובים מהם בהרבה וזה פספוס גדול מאוד. היינו צריכים לגמור את המשחק, הגענו לכמות מצבים גדולה מאוד".

בקבוצה החמיאו לחלוץ פאטוס בצ'יראי, שכבש אמש את השער במבצע אישי מרשים. זה לא סוד שבנתניה יממשו את האופצייה על החלוץ, כאשר לא מן הנמנע ולאור כושרו הם עשויים לקבל עליו הצעות מהקבוצות הגדולות. "הוא הבקיע גול מטורף שמראה הרבה איכויות, אולי לא גול העונה, אבל בטח הגול הכי יפה של מכבי נתניה", פרגנו במועדון.


בנתניה מודעים לכך שהוא הולך להיות מבוקש. בצ'יראי (דני מרון)

ולצד כל זאת, טענות קשות בנתניה לצוות השיפוט בראשות השופט אלי חכמון, כאשר כמו במפגש הקודם מול ב"ש בגביע (אז קופחה נתניה בגין הרחקה גבולית לניקו אולסק), גם אמש ספגה נתניה שריקה גבולית לפנדל שספק היה מצידו של ברנקו ורגוץ'. "השופט בעצם המציא פנדל", רטנו בנתניה. "זו לא פעם ראשונה שאנחנו סובלים מזה השנה. נכון שזו אולי שריקה גבולית. אבל אם זה פנדל, יש חמישים פנדלים כאלה כל מחזור בליגה".

גם גורם באיגוד השופטים הסכים עם אנשי נתניה כשאמר: "זו לא שריקה מופרכת או שריקה שהומצאה, אבל שני השחקנים תפסו ודחפו אחד את השני ואין ודאות ששחקן ב"ש הוא לא זה שדחף ראשון. זו שריקה גבולית מאוד".בנתניה באו בטענות גם להפועל ב"ש: "כל החוויה לא נעימה שם, הם מתייחסים לא יפה", וגם הביאו טענות על כך שמנהל הקבוצה ברק בדש הורחק במחצית לאחר שאמר לשופט: "אני לא אגיד כלום, כבר אמרו הכל".

בנוסף לכל, הבעלים אייל סגל פרסם פוסט ובו כתב בין השאר: "פעם אחת ישרקו ופעם אחרת לא, שופט אחד מחמיר והשני פחות, אך זה חלק מהמשחק, גם כשאנחנו הנפגעים. לו ברשצקי או מלמד או בצ'יראי היו מבקיעים באחד מה-20 איומים (10 מתוכם למסגרת), היינו משקיעים בזה הרבה פחות דיו. לגישתי, איש באיגוד השופטים לא נתן הנחיה גורפת לפגוע במכבי נתניה, או לסייע להפועל ב"ש, זו בעיקר טעות משולבת של שחקן שלא התייחס לאזהרה שקיבל ושופט שחיפש את הטעות אחרי שהזהיר. את שהיה לי לומר לשופטים ולאיגוד השופטים אמרתי. אם נפסול כל שופט שטעה נגדנו, לא יישארו שופטים בישראל. הבעיה היא לא טעות חד פעמית, כי גם מאמנים ושחקנים טועים, הבעיה המהותית היא יהירות של חלק מהשופטים, שגורמת להם לנסות להפוך למרכז ההצגה ועד שלא יטפלו בבעיה, היא תחזור על עצמה והם יאבדו את אמון הציבור".


סגל. "בעיה מהותית היא יהירות של חלק מהשופטים" (דני מרון)

בנתניה עסקו גם בשעות הערב בסוגיית אי כניסתו של קשר הרכש יחמיר היקה לארץ. בנתניה טוענים כי נהגו כשורה עם אישורי ההגעה שלו, וכי לא פעלו בצורה לא נכונה, כשבכל מקרה, מחר צפוי העניין להיות מסודר והאלבני צפוי לנחות בארץ. "איך הכניסו את פאטוס בצ'יראי בתחילת השנה, את ברנקו בעונה שעברה ועוד שחקנים? לא פעלנו אחרת. כנראה שחיפשו לעשות לנו שרירים".

מנגד, במשרד האוכלוסין וההגירה ציינו את הפרוטוקול להגעת שחקנים לארץ, אפילו אם זה לצורכי מבחנים/מו"מ והבהירו: "הקבוצה צריכה להגיש בקשה על פי הכללים ולא להנחית שחקן כתייר. גם למבחנים צריך לפעול בנוהל של הזמנת ספורטאי, אז בטח ובטח שלחתימת חוזה. בכל אופן, טופס השחרור של היקה הגיע ביממה האחרונה והוא צפוי לנחות בארץ לבדיקות רפואיות ולחתימה על חוזהו.


אכזבה גדולה מהתוצאה. שחקני מכבי נתניה (דני מרון)

כעת, בנתניה ינסו להתחזק בשחקן נוסף עד סיום החלון, כאשר שמותיהם של חן עזרא ורועי קהת עדיין על המדף, כאשר לפחות לגבי השני, הפערים במו"מ נראים גדולים. שמו של דור ג'אן עלה כמועמד לחיזוק ההתקפה, אך לא מן הנמנע שבנתניה יבחרו לא לצרף שחקן ולתת קרדיט מחודש ליונס מלדה. לספורט1 נודע ששמו של שון וייסמן עלה, אך נכון לרגע זה בסביבתו טוענים כי יישאר במכבי חיפה לפחות עד סוף העונה.

"אני חושב שהגיע לנו לנצח. הגענו להמון מצבים" סיכם שי ברדה, אחד משני מאמני הקבוצה. "אני גאה בשחקנים. זה חלק מתהליך שהקבוצה הזאת עוברת. יש פה חומר גלם מצוין. הכול יגיע, מסתכלים הלאה ליום שלישי ומחייכים". על הרוטציה: "יש ביום שלישי משחק וניסינו לעשות שינויים מסוימים. יש לנו משחק חשוב בגביע בו אנחנו רוצים לטפס ולעלות כמה שיותר גבוה. אם נשחק ככה יהיה בסדר".

על חלון ההעברות: "עזבו אותנו בקיץ שלושה שחקנים. מעבר לזה אני לא זוכר שאיבדנו שחקנים. שחררנו שחקנים מסוימים, אבל צירפנו שחקן שיתאים לנו לפאזל".על בצ'יראי: "אין הרבה שחקנים ורסטילים כאלה. הדבר היפה שיש בנתניה הוא שיש הרבה שחקנים שמשלימים אחד את השני. למרות שהוא כביכול משחק חלוץ 9, יש לו יכולות יוצאות מגדר הרגיל".

על חן עזרא: "אנחנו מקווים שזה יקרה, זה שחקן שרשום אצלנו. צירפנו שחקן ומה קורה מפה והלאה יש את ההנהלה. אנחנו מקווים לצרף עוד שחקן אחד עד סוף החלון אם זה קהת או חן עזרא".על מכירת דיא סבע: "זו גאווה ענקית. לראות שחקן שעד לפני שנתיים הבקיע תשעה שערים בשש שנים זה שכר לאנשים שעובדים קשים ורוצים ללמוד. גם כיום יש בנתניה שחקנים שעוברים תהליכים כאלה".


רועי קהת (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי