שי לאברמוב: קונסטנטין כבש, בני יהודה ניצחה 0:2 בעפולה

שי קונסטנטין, מאוויס צ'יבוטה
שי קונסטנטין, מאוויס צ'יבוטה | מאור אלקסלסי

בצל מחאת האוהדים ומשבר שכלל 4 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, המגן (59) וג'אן (86) העניקו מקדמה לקראת גומלין רבע גמר גביע המדינה שייערך בעוד שלושה שבועות במושבה. סילבסטר, זנטי ואקפי רשמו בכורה ב-11

קבוצות: הפועל עפולה
(גודל טקסט)

בצל המחאה נגד הבעלים ברק אברמוב ואחרי ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון בליגת העל ומיני משבר, בני יהודה התארחה הערב (שלישי) בעפולה אצל היריבה מהלאומית במסגרת המשחק הראשון מבין שניים בשלב רבע גמר גביע המדינה והשיגה מקדמה עם 0:2 חשוב. המארחת עמדה שווה בשווה מול הכתומים במשך דקות רבות, אך לא הייתה מספיק איכותית בחלק ההתקפי ובסופו של דבר נכנעה לעומק ולכושר הגופני של הקבוצה מצמרת ליגת העל.


אחרי שתי החמצות איומות של מאוויס צ'יבוטה במחצית הראשונה ויכולת טובה של השוער המקומי רון שושן, שי קונסטנטין המגן מצא את הרשת (59) ודאג שהקבוצה מהשכונה תגיע לגומלין שייערך בדיוק בעוד שלושה שבועות ב-26.02 במושבה עם שער חוץ יקר ובעמדה מצוינת להעפיל לחצי הגמר. ארבע דקות לסיום, כאשר עפולה כבר נפלה מהרגליים, המחליף דור ג'אן קבע את תוצאת המשחק עם שער קל מקרוב (86).


יוסי אבוקסיס פתח בהרכב לראשונה עם שחקני הרכש דין אקפי, עמית זנטי ויאקוב סילבסטר, אבל דווקא הפועל עפולה הייתה זו שפתחה טובה יותר ושלטה במרכז המגרש. ככל שהדקות החלפו הכתומים נכנסו לעניינים ומאוויס צ'יבוטה רשם שתי החמצות ענק. בדקה ה-32 הוא קיבל כדור רוחב מסילבסטר ובעט משמונה מטרים החוצה מול רשת חשופה. שניות לפני הירידה להפסקה החלוץ קיבל הזדמנות נוספת, הפעם הוא שלח מארבעה מטרים בעיטה שנהדפה ברגלו של השוער רון שושן, רק 0:0 בהפסקה.



יכול להיות רגוע לקראת הגומלין. יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)


המחצית השנייה החלה בצורה מעט יותר קצבית, כאשר בני יהודה הייתה מסוכנת מן הרגע הראשון ורק יכולת טובה של רון שושן בין הקורות מנעה מקונסטנטין לכבוש. מנגד, מהלך קבוצתי יפה של הפועלה עפולה הסתיים בבעיטה לא מספיק מדויקת של אדריאן רוצ'ט הפעלתן. בדקה ה-59 הסכר נפרץ. צ'יבוטה פיצה את חבריו על שתי ההחמצות עם מסירה נהדרת אותה סיים קונסטנטין המצוין בדחיקה מקרוב לרשת.


מי שסבל מחוסר מזל הוא ענר שכטר, אחיו של איתי, שעלה מהספסל של עפולה בדקה ה-53 ולרוע מזלו סיים את המשחק כעבור 25 דקות בשל פציעה. בדקה ה-86 המשחק הוכרע וככל הנראה גם זהות העולה לחצי גמר גביע המדינה. דור ג'אן המחליף ניצל שגיאה קשה של הגנת עפולה וקבע 0:2 עם בעיטה מדויקת מקרוב.



בכורה בהרכב בני יהודה. זנטי וסילבסטר (מאור אלקסלסי)

עשה את הדרך הארוכה לעפולה. ברק אברמוב (מאור אלקסלסי)

אווירת חג (מאור אלקסלסי)


הרכבים
הפועל עפולה: רון שושן, עדן אזרד (גל קעטבי, 66), סהר בן מנשה, שי בן דוד, יורצה גרגץ, נתנאל גולדמן, אפיק כהן, אדריאן רוצ'ט, דור כוכב, דני גרופר, תומר סוויסה (ענר שכטר, 53, אלמוג שנקור, 78).


בני יהודה: אמיוליוס זובאס, שי קונסטנטין, קרלוס קוויאר, דן מורי, דניאל פלשר, דין אקפי (אבישי כהן, 70), סגס תאמבי, עמית זנטי (שי מזור, 78), דולב חזיזה, מאוויס צ'יבוטה, יאקוב סילבסטר (דור ג'אן, 83).


מהלך המשחק

דקה 32, החמצה איומה לבני יהודה: יאקוב סילבסטר העביר כדור רוחב למאוויס צ'יבוטה שנותר חופשי ומאושר מול רשת חשופה, אך החלוץ הכניס את הרגל בצורה לא טובה והבעיטה שלו הלכה החוצה.



הקדים את סוויסה. מורי (מאור אלקסלסי)


דקה 45, עוד הזדמנות אדירה לבני יהודה: שי קונסטנטין פרץ היטב בצד ימין והעביר כדור רוחב למאוויס צ'יבוטה, אבל החלוץ בעט היישר לגופו של רון שושן מארבה מטרים ורשם עוד החמצה ענקית.


דקה 46: פעולה התקפית יפה של הפועל עפולה הסתיימה בבעיטה לא מספיק מדויקת של אדריאן רוצ'ט מ-16 מטרים.



מהבולטים בשורות עפולה. רון שושן (מאור אלקסלסי)


דקה 53: תומר סוויסה נפצע והוחלף על ידי ענר שכטר, אחיו הצעיר של איתי.


דקה 55: סילבסטר המצוין הוריד נפלא לקונסטנטין ששיגר טיל אדיר שנהדף על ידי שושן.




העוגן של עפולה במרכז המגרש. אדריאן רוצ'ט (מאור אלקסלסי)


דקה 59, בני יהודה עלתה ל-0:1: צ'יבוטה העביר רוחב מצוין לקונסטנטין שדחק מקרוב לרשת והעניק לכתומים שער חוץ יקר.


דקה 77: אבישי כהן עבר שני שחקנים ומתוך הרחבה בעט כדור שעלה מעל המשקוף.


דקה 86, 0:2 לבני יהודה: הגנת עפולה טעתה והמחליף דור ג'אן ניצל זאת וכבש מקרוב, הכתומים בדרך לחצי הגמר.




דין אקפי מול דור כוכב (מאור אלקסלסי)

שחקני בני יהודה חוגגים שער חוץ חשוב (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי