אלונה ברקת: "אכנס לשדה הפוליטי, אסי רחמים ינהל את הפועל ב"ש"

אלונה ברקת
אלונה ברקת | לירון מולדובן

בעלי האלופה בשלוש השנים האחרונות הודיעה על כניסתה לפוליטיקה כחלק ממפלגת הימין החדש ותיאלץ לעזוב את תפקידה, אולם הבהירה במסיבת עיתונאים: "תמיכתי לא תשתנה. אמשיך לעמוד מאחורי המועדון ולהשקיע"

(גודל טקסט)

אלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע, מצטרפת לפוליטיקה. במסיבת עיתונאים שערכה היום (חמישי) היא הודיעה על יציאתה לדרך חדשה, דבר שיככל הנראה יאלץ אותה לסיים את תפקידה כבעלי אלופת המדינה בשלוש השנים האחרונות. אסי רחמים, ששימש כמנכ"ל המועדון עד כה ובעברו כשחקן שירת את הפועל ב"ש במשך שנים, יהיה בעל זכויות הניהול וישמש כממשיך דרכה של ברקת, שמצדה תשמור על בעלותה במועדון ותמשיך את השקעתה בו כרגיל.

ברקת תצטרף למפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד, בה תהיה ממוקמת שלישית לקראת הבחירות ב-9 באפריל, כך אישרו רשמית בעיריית באר שבע. גיסה של אלונה, ניר ברקת, רק השבוע נבחר תשיעי ברשימת הליכוד לכנסת. מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "אנחנו מחכים להחלטת היועץ המשפטי של הממשלה וההתאחדות לכדורגל, רק לאחר מכן נוכל להגיב".

במסיבת העיתונאים אמרה אלונה ברקת: "אוהדים יקרים, אני ניצבת בהתרגשות גדולה ותקווה גדולה בלב לפנות לדרך חדשה. חשוב לי להבהיר, אני עומדת ואמשיך לעמוד מאחורי הפועל באר שבע. אמשיך להעמיד תקציב לקבוצה כדי שתהיה בצמרת הכדורגל. בחרתי להגיע לב"ש לפני 12 שנים כי רצינו להוכיח בנגב, שלאף אחד אין מונופול על הצלחה, רצינו לטעת בילדי הדרום שאפילו בתחום הכי יצירתי, אפשר להצליח בגדול עם אמונה, סבלנות, שכל אחד יכול להצליח".


ברקת מודיעה על כניסתה לפוליטיקה (לירון מולדובן)

"הדרך המנצחת שלנו היא דרך ארץ ואהבה. זאת הדרך שבה רצינו להוביל את המועדון. זאת הדרך שאתם האוהדים בחרתם להוביל איתנו. אין לי מילים לתאר את האוהדים המדהימים, אתם משפחה תומכת, במחיצתכם אני חווה את שנותיי הטובות ביותר. תודה לכם. אחרי 12 שנים, הבנתי שזאת חובתי לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהביא בצניעות את השינוי לישראל כולה", הבהירה ברקת. "החלטתי להיענות לבקשה להיכנס לשדה הפוליטי, להביא את הערכים שלנו מכאן לפוליטיקה הישראלית. החלטתי להעביר את הניהול הפעיל לאסי רחמים, שיחזיק בזכויות הניהול".

על אסי רחמים שיהיה ממשיך דרכה: "אסי, חבר ושותף אמיתי, גדל בקבוצה, והוא סמל של הקבוצה ואין ראוי ממנו. אמשיך לתמוך במועדון, ואמשיך לתת לו תקציב ראוי. אני אופטימית לגבי המועדון. יש עוד שיאים לכבוש. יש פה יסודות מצוינים, הנהלה, ראש עיר אוהב ומכבד, מתקנים ברמה אירופית ואוהדים שרק אפשר לקנא בהם. תמשיכו לתמוך במועדון. אני לא הולכת לנוח, אשקיע את כל זמני בשליחות העיר והציבור בכל תפקיד שיוטל עליי, הפועל ב"ש בלבי ונשמתי".


"אין ראוי ממנו". ברקת על רחמים (לירון מולדובן)

אם הדבר אפשרי מבחינת חוקי פיפ"א: "להבנתי, אני יכולה להמשיך כבעלי הפועל ב"ש. אהיה מעורבת בהזרמת הכספים, ברמת הניהול יהיה אחראי אסי רחמים. הצוות שנשאר הוא אותו דבר, כולם מכירים את אסי, הוא היה שותפי ויד ימיני, הצוות הניהולי נשאר, הצוות המקצועי נשאר. אני לא חוששת".

מדוע נכנסה לפוליטיקה: "התחלתי לחשוב על זה בעקבות הבחירות שמגיעות. חשבתי על זה, והחלטתי ללכת על זה. זה צעד שחשבתי עליו רבות יש לי הזדמנות לתרום ולעשות בעשייה הציבורית. אני רוצה להגיד לך שיש מישהו שגורם לי לעשות את זה בהתרגשות ובצער זה רק האוהדים. אני בטוחה שאסי ינהל את המועדון ביד רמה. הכל ייעשה על פי חוק".

אסי רחמים הוסיף: "ניהלתי תחת אלונה את המועדון ואמשיך לנהל. קיבלתי אמון גדול ואחריות גדולה, אני יודע מה מונח על כתפיי ואעשה את הכל כדי שנמשיך עם אותה יציבות ואותו מועדון חזק עם המון ערכים ושורשים כמו שנבנה".


"אעשה את הכל כדי שנמשיך עם אותה יציבות" (לירון מולדובן)

מלשכתו של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' נמסר לאחר מסיבת העיתונאים: "אלונה ברקת עדכנה את ראש העיר בנוגע לכוונותיה לפתוח פרק ציבורי חדש בחיים. אנו מודים לאלונה על תרומתה הגדולה לספורט בישראל ולעיר באר שבע בפרט ומאחלים לה הצלחה רבה בדרכה החדשה. אלונה הבהירה בדבריה לראש העיר כי היא נשארת מחוייבת למועדון הכדורגל הפועל באר שבע".

עוד לפני שהדבר הפך לרשמי, שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה בגל"צ: "מברכת את אלונה, בהנחה שהיא מצטרפת. זה יפה שבנט ושקד הביאו מזרחית מעולם הכדורגל לפוליטיקה. מקווה שלא יקרה לה מה שקרה לאלי אוחנה, שהביאו אותו ובסוף ירדו לחייו והוא עזב. אם היא תצטרך לעזוב? ברור שהיא חייבת להתפטר, אסור שיהיה לה ניגוד אינטרסים".

גם הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, התייחס לעניין במסיבת העיתונאים של קבוצתו: "לא שמעתי שאלונה ברקת הולכת לפוליטיקה אבל זה היה צפוי ואני מקווה שתצליח ואני חושב שההתנהלות שלה העונה הראתה שהיא בדרך לשם".


ברקת וצלחת האליפות. תיאלץ לעזוב את תפקידה, כנראה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי