קבהא: "גם אם אלונה תלך, יש אנשים טובים שישאירו את באר שבע בצמרת"

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | דני מרון

הקשר דיבר לאחר ההפסד 1:0 להפועל ת"א: "אני אופטימי, בסוף העונה נצחק על המצב הזה. צריך לנצח כדי להחזיר את הביטחון". בכר: "ההודעה של אלונה לא צריכה להשפיע". האוהדים הראו סימני פיוס עם השחקנים

(גודל טקסט)

איך עוצרים את כדור השלג? זו השאלה שמנקרת בראשם של שחקני הפועל באר שבע ואלפי אוהדיה, שראו אותה אתמול (שבת) שוב מפסידה, הפעם 1:0 מרגלי הפועל תל אביב. הפסד רביעי בששת המחזורים האחרונים, לא כולל ההדחה מהגביע, שחשף פעם נוספת את נקודות התורפה של האלופה היוצאת – ליקויים במשחק ההגנה הקבוצתי, התקפה מבולבלת וחוסר ביטחון כללי.

עם ה"נדוניה" הזאת השחקנים של ברק בכר ספגו שלישיות מבני יהודה ורעננה, נוצחו בטרנר מרגלי מכבי חיפה וסחטו תיקו ממכבי נתניה. מיום חמישי יש להם עוד יציקה על הראש, בתור ההודעה הדרמטית של אלונה על כניסתה לחיים הפוליטיים, שהכניסה את השחקנים וחלק גדול מקהל האוהדים להלם. היו שבחרו לבטא את כאבם בריסוס סיסמאות על חומות וסרמיל ("אוהדים זה לא מנדטים"), ויש עדיין כאלה הנאחזים בסיכוי (הקלוש על-פי הסקרים) שהמפלגה אליה הצטרפה אלונה לא תעבור את אחוז החסימה, מה שישאיר אותה בבית האדום. ויש כאלה שכבר עיכלו את רוע הגזרה, וחושבים על היום שאחרי עידן ברקת.

ארגון האוהדים וסרמיליה מכין את חבריו לקראת העתיד: "לא צריך להיות איינשטיין כדי להבין שבעצם תם עידן. אלונה תמיד ידעה לחבר את הקהילה ולכבד את האוהדים, ולכן אנחנו מחויבים לכבד את החלטתה, עלינו להודות לה על 12 שנים נפלאות, על השקעה בלתי פוסקת, על כך שלא ויתרה עד שהגיעה ליעד שהציבה מראש, והביאה לנו המון גאווה. אנחנו כואבים את העזיבה, אבל מכבדים את ההחלטה ומאחלים לך המון הצלחה בהמשך הדרך".

שחקני הפועל באר שבע בסיום. ארבעה הפסדים בשישה מחזורים (דני מרון)
שחקני הפועל באר שבע בסיום. ארבעה הפסדים בשישה מחזורים (דני מרון)
.

האוהדים מבינים שהם המועדון: "הפועל באר שבע זה המועדון שלנו, החיים שלנו, לא חשוב מה יקרה, ולא משנה מי הולך ומי בא. אבל הפועל באר שבע היא מעל הכול".

אמש במושבה ניתן היה לזהות סימנים של פיוס בין האוהדים ובין השחקנים, שניגשו אליהם בסיום המשחק ולא סולקו כפי שקרה אחרי התיקו נגד נתניה בשבת שעברה.

החטאת הפנדל של בן שהר וההיתקלות שלו בנייג'ל האסלייבנק במירוץ לריבאונד רק המחישו את חוסר הביטחון של השחקנים. המאמן ברק בכר התייחס להחמצת הפנדל: "בן עלה מהספסל והצליח לייצר מצבים. לא הולך לו ואנחנו עדיין מאמינים בו. ניתן לו את כל הביטחון הדרוש".

שהר מחמיץ את הפנדל.
שהר מחמיץ את הפנדל. "ניתן לא את כל הביטחון הדרוש" (דני מרון)

רגע "היסטורי" נרשם במחצית השנייה עם כניסתו של חן עזרא לכר הדשא. במשך שמונה מחזורים עזרא היה מחוץ לסגל. הראו לו את הדרך החוצה ואפילו נתנו לו אור ירוק לחפש קבוצה אחרת, למורת רוחם של חלק לא מבוטל מן האוהדים. בדקות שבהן שותף עזרא היה פעלתן והפתיע לטובה, מה שעורר תהיות באשר להחלטה להתעלם ממנו במשך תקופה כה ארוכה. בכר אמר בתגובה: "אין טעם לחזור על מה שהיה, נשתדל להפיק מכל מי שבסגל את המקסימום".

הפצצה הפוליטית שהטילה הבוסית שלו: "ההודעה של אלונה לא צריכה להשפיע, בטח לא עכשיו. כולנו מקצוענים. לכולם יש חוזים".

האם ימשיך לאמן את הפועל באר שבע בעונה הבאה: "יש לי חוזה, אני לא רואה סיבה שלא".

בכר.
בכר. "נפיק את המקסימום מהסגל" (דני מרון)

הקשר מרואן קבהא דיבר אחרי בכר ואמר: "כל שבוע שחקן אחר בא ומדבר על המצב, ואומר שמשבוע הבא המצב ישתנה, ושום דבר לא משתנה בינתיים. המצב לא נעים, אפילו קשה. צריך להילחם, להראות שאנחנו חזק בתמונת הפלייאוף העליון. כולם רוצים, כל השחקנים ביחד, גם כשמנצחים וגם כשמפסידים, כולנו באותה סירה. צריך לחבר את הניצחון הראשון כדי להחזיר את הביטחון, כי יש חוסר ביטחון ניכר בקבוצה".

ההתפתחויות בגזרת אלונה: "ההודעה של אלונה לא צריכה להשפיע. השחקנים הם אלה שמשחקים. אלונה הייתה חלק בלתי נפרד ועדיין היא חלק מהפועל באר שבע, אבל האחריות על השחקנים. נמצאים כאן שחקנים עם חוזים ארוכי טווח, שהביאו אליפויות. אז לא צריך להספיד אותנו".

"באר שבע מועדון חזק", הוסיף קבהא, "גם אם אלונה תלך, יש אנשים טובים בהפועל באר שבע שידאגו שנישאר בצמרת הכדורגל. צריך להפסיק לדבר ולהתחיל לעבוד. נקווה שנהיה בפלייאוף העליון וניקח כרטיס לאירופה. וכן, אני אופטימי. מאמין שנשיג את המטרות, ונקווה שבסוף העונה נצחק על המצב שהיינו בו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי