אין יותר ימין או שמאל: הפועל באר שבע צריכה לחשוב לעתיד הרחוק

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | דני מרון

ההפסד להפועל תל אביב הוכיח: האלופה צריכה למצוא בעלים חדשים, להרים את עצמה מהתקופה הרעה ולהתחיל להתכונן ל-2019/20. ולא נורא אם זה יהיה מהפלייאוף התחתון. שרון ניסים מנתח את הערפל בבירת הנגב

(גודל טקסט)

48 שעות מתוחות, סוערות ובעיקר מבולבלות, זה מה שעבר על כל מי שקשור להפועל באר שבע, בעלים הנהלה, מאמנים, שחקנים ואוהדים. ערפל מוחלט.

לומר שהכאוס הזה השפיע על איכות המשחק אמש (שבת) או על תוצאת המשחק זה יהיה רק תירוץ ולא יותר, אבל אם אלונה ברקת רוצה לדעת איך תיראה הפועל באר שבע ביום שאחרי הערפל אם היא לא תדאג לעתידה, היא קיבלה אתמול תשובה ברורה.

ברקת החלה לממש אמש את תוכנית ההתנתקות מהקבוצה. בשלב הראשון היא כבר לא יושבת עם האוהדים, ולא בפעם הראשונה בשבועות האחרונים. כרגע הישיבה איתם לא תהיה כל כך נוחה ולא בגלל התוצאות.

השאלה הגדולה כרגע היא מה הפועל באר שבע עושה לקראת העונה הבאה. האם התוכניות לרכש הוקפאו? האם החיפוש אחר זרים איכותיים נעצר? כי העונה הבאה של האלופה הנוכחית צריכה להתחיל עכשיו, בהכנות אמיתיות ורציניות.

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. כך היא תיראה ללא אלונה וללא תוכנית (דני מרון)
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. כך היא תיראה ללא אלונה וללא תוכנית (דני מרון)

האם זה קורה? האם יש על מי לסמוך? לא ברור. יתרה מזו, תשובה אמיתית לא נקבל כנראה לפחות עד העשירי באפריל, וגם אז התשובה תהיה צפויה להיות מגומגמת.

מי שצריך לקחת על עצמו אחריות הוא ראש העיר דנילוביץ', שהוא במקרה גם ידידה הטוב של ברקת. דנילוביץ יודע את המשמעות הגדולה של הקבוצה לעיר שלו ועליו לעשות כל מה שיכול כדי להפיג את הערפל, אם בעזרת תשובות ברורות מברקת ואם בסיוע מיידי במציאת רוכש למועדון. חוסר הוודאות יהרוס את העונה הבאה הרבה לפני שהחלה.

בשורה התחתונה, הפועל באר שבע שוב הפסידה אתמול אבל אחרי הרבה מאוד זמן אפשר לראות גם סימנים חיוביים בהפסד הזה. אחרי הרבה מאוד שבועות בהם הקבוצה פיגרה והתרסקה על המגרש, אמש באר שבע פיגרה אך המשיכה לשחק, הגיעה ללא מעט מצבים אבל פשוט לא הצליחה לכבוש. לא מדובר בשינוי דרמטי אבל בימים בהם שום דבר לא עובד כמו שצריך, אולי סוף סוף יש לבאר שבע משהו קטן להיאחז בו.

אין ספק שמבחינה מקצועית אלו ימים לא קלים לבן שהר, שמתקשה למצוא את רשת היריבה. דווקא אתמול אפשר היה לראות שלמרות הקשיים ולמרות האכזבה שהר לא מוריד את הראש גם אחרי החטאות מסמרות שיער, ממשיך להיאבק ולנסות, ממשיך להילחם כדי להחזיר עצמו לפוקוס. בסוף זה יעבוד לו.

שהר מחטיא את הפנדל. אולי לפינה הימנית יעבוד? (דני מרון)
שהר מחטיא את הפנדל. אולי לפינה הימנית יעבוד? (דני מרון)

בפנדל הבא ששהר יבעט הוא צריך לזכור שהבוסית שלו פחות מתחברת לבעיטות לפינה השמאלית, עדיף לבעוט לפינה הימנית שם זה אולי גם יכנס לרשת.

הפנים של באר שבע כעת מופנים לעבר המשחק נגד בית"ר ירושלים בשבוע הבא, משחק שכנראה ממנו לא תהיה דרך חזרה אם באר שבע רוצה להגיע לפלייאוף העליון. אם ברק בכר לא יצליח להגיע לשם, הוא יכול להתנחם לפחות בדבר אחד: הפלייאוף התחתון קצר יותר, והעונה המיסוייטת הזו תסתיים עם עוד שבעה משחקים מתישים ולא עשרה.

ועוד הערה אחת לסיום: במחזור האחרון ראינו כל כך הרבה שריקות הזויות של שופטי המשחק שהכריעו את תוצאתו. בקרוב מאוד יגיעו כל מערכות ה-VAR לישראל, וכן גם האישור להשתמש בהם במשחקים בליגות המקצועניות. טוב יעשו באיגוד השופטים אם יחליטו להשתמש ביכולות הללו מוקדם ככל האפשר, גם אם השופטים עדיין לא מוכנים במאה אחוז. חבל על כל טעות קריטית שקובעת גורלות לקבוצות בליגה שלנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי