התוכנית של איביץ' נתקעה: "מכבי ת"א תלויה במיכה"

דור מיכה
דור מיכה | אריאל שלום

לאור היעדרותם של גולסה וניקוליץ' ולמרות הרוטציות שמפחיתות את העומס, במוליכת הטבלה מבינים שבלעדי הקשר הם מתקשים להכריע משחקים. ב-20:15, ישיר בספורט1: משחק ללא קהל בסכנין

(גודל טקסט)

בצל רצף המשחקים הנוח יחסית שלפניה, מכבי תל אביב תבצע רוטציות בהרכב גם הערב כשתתארח באצטדיון דוחא לקרב קצוות ללא קהל מול נועלת הטבלה בני סכנין, הנאבקת על מקומה בליגת העל.

המאמן ולדימיר איביץ' טען כי לקבוצתו מצפה משחק קשה ביותר, וצפוי להגיד זאת גם לקראת המשחק הבא בבית נגד עירוני קריית שמונה. הסרבי בוטח בשחקניו, אבל יודע כי הדרך לסיים עונה בליגת העל ללא הפסד מצריכה הכנה ויכולת טובה יותר מאשר במשחקים האחרונים.

גורם בסביבת המועדון אמר לספורט1 על הרוטציה: "מכבי תל אביב משחקת פחות טוב ולאורך התקופה האחרונה ורואים את הירידה ביכולת. הצוות המקצועי ער לנושא, אבל נכון לעכשיו השינויים הנעשים בהרכבים שומרים על רצף של 22 משחקי ליגה ללא הפסד. האיש המרכזי על המגרש הוא דור מיכה, זה ברור שיש את מכבי עם מיכה ובלי מיכה".

כרגע, התוכנית המקצועית של איביץ' נתקעה ובמועדון מבינים כי הפציעות וההיעלמות של אייל גולסה ואורוש ניקוליץ' הם שמנעו ממכבי תל אביב להעלות הילוך ביכולת. "למכבי תל אביב ברור שגולסה ואורוש הם השחקנים היצירתיים שחסרים לקבוצה לצידו של מיכה", אמרו במועדון. "בכל אחד מהמשחקים רואים שחסר עוד שחקן שישלים את מיכה. כל עוד רצף הניצחונות נשמר והאליפות הולכת וקרבה, אפשר להתאזר בסבלנות להרמת היכולת ולרגל שתלחץ בזמן על דוושת הגז".

איביץ' והצוות שלו ביצעו במשחקים האחרונים מהלך בו הקישור ומרכז השדה הפך ליותר אגרסיבי עם שחקנים מחלצי כדורים ולוחצים כמו הצמד דן גלזר ורוסלן ברסקי לנוכח הנסיגה המובנת ביכולתו של דור פרץ, הנחשב לדעת רבים כקשר האחורי הטוב בישראל. המאמן, שלא צרף חלוץ זר בחלון ההעברות, הפך את הניגרי צ'יקו אופואדו לחלוץ המרכזי, שנאבק מול איתי שכטר על במקום בחוד.


ברסקי. אחד הפתרונות של איביץ' (מאור אלקסלסי)

במועדון טוענים כי איביץ' צריך לתת ליונתן כהן רצף משחקים בהרכב הפותח גם על חשבונם של אחד מבין עומר אצילי, אלירן עטר, אופואדו ושכטר. ההתעלמות הכמעט מוחלטת מארון שוינפלד אינה מובנת מבחינה מקצועית למרות היכולת הגבוהה של השחקן באימונים. בקבוצה פועלים להחזיר לכושר את הבלם ז'איר אמאדור, שמתקשה לתפוס מקום בהרכב הפותח מול שרן ייני ושחר פיבן.

חדר ההלבשה של מכבי תל אביב מגובש ומלוכד סביב המשימה להביא העונה לקריית שלום את כל התארים. בעקבות רצף הניצחונות, שכר השחקנים הפך לגבוה במיוחד, דבר שלא מסייע למועדון לאור מגבלות הפייר-פליי פיננסי, אבל במכבי תל אביב טענו: "כולנו מלוכדים סביב הצוות המקצועי וסביב השחקנים. שרק ימשיכו לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי