ליאני: "מי שחושב שאפשר לסיים משחק ללא טעות, משלה את עצמו"

יוסי בניון עם לירן ליאני
יוסי בניון עם לירן ליאני | דני מרון

השופט הוותיק שספג ביקורת קשה אחרי שלא שרק לפנדל על העבירה הברורה של מאבוקה, לא נשאר חייב והגיב לפוסט בפייסבוק בו נכתב: "בעידן של מצלמות אל מול העין האנושית, ההילוך החוזר תמיד ינצח"

(גודל טקסט)

לירן ליאני אשר שפט את המשחק המרכזי של ליגת העל אמש (ראשון) בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה, ספג ביקורת על טעות קריטית שעשה במהלך המשחק כאשר ארנסט מאבוקה תיקל באופן ברור את שמואל שיימן בתוך החרבה, דבר שנעלם מעיניו של השופט הוותיק ומנע אפשרות לניצחון בית"רי שהיה יכול לקרב את הקבוצה באופן משמעותי למקום השישי.

ליאני לא נשאר חייב והגיב בפוסט בפייסבוק בו הסביר החסרונות הרבים שיש לשופט מול מצלמות הטלוויזיה וטען כי לסיים משחק ללא טעות בעידן של היום היא משימה בלתי אפשרית: "מי שחשב שבעידן של היום שופט יכול לסיים משחק מבלי לטעות אפילו טעות אחת, משלה את עצמו. זו משימה כמעט בלתי אפשרית. (ועוד יותר בתנאים של אתמול)".

"מעטים האוהדים שנכחו אתמול באצטדיון שיעידו שחשבו שהייתה עבירה שמתקרבת לפסיקה לבעיטת עונשין. אבל בעידן של מצלמות אל מול העין האנושית, ההילוך החוזר תמיד ינצח, כי זה סופו של כל הילוך חוזר".


"לסיים משחק בלי לטעות זו משימה בלתי אפשרית". לירן ליאני (דני מרון)

"אז לפרשנים לוקח עוד ועוד הילוכים חוזרים כדי לגבש החלטה סופית, וגם זה לא תמיד (וגם זה בסדר) כי זה שיפוט, לא תמיד הכל מוחלט וניתן לזיהוי כבר בהילוך הראשון. ולפעמים נדרשות עוד ועוד זוויות צילום כדי לקבל את ההחלטה הסופית, פריבילגיה של ממש אבל לא כשאתה במגרש".

"ובכלל אלו הם חייו של כל שופט שיכול לתת את כל כולו לפני ובמהלך המשחק והחלטה אחת לא נכונה או אפילו גבולית, תהפוך אותו לכל אותם הדברים שאוהדים רבים מרשים לעצמם להשתלח ללא הבחנה ורגישות ברשת חברתית כזו או אחרת".

"תבקרו אותנו אבל בסופו של יום תכבדו אותנו, גם כשאנחנו טועים כי עם כל הכבוד (ויש הרבה) אתם לא הייתם עושים את זה טוב מאיתנו. לא בגלל שאנחנו טובים יותר אלא כי זו משימה כמעט בלתי אפשרית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי