רוכשים ערבים-ישראלים מעוניינים לרכוש את הפועל תל אביב

האחים ניסנוב. בשורות מעולות
האחים ניסנוב. בשורות מעולות | צילום: דני מרון

בלעדי למעריב. איש העסקים סעד סרסור, המתגורר בלונדון, החל באמצעות מקורביו בבדיקת פסקי הדין העומדים נגד האדומים בפיפ"א. מעורב בקשרים עסקיים עם גורמים במדינות המפרץ, ואחיו עומד בראש קבוצת שמשון כפר קאסם

(גודל טקסט)

העובדה כי בעלי הפועל תל אביב האחים שרון ואיציק ניסנוב, מחפשים שותף עסקי או רוכש למועדון אינה חדשה, אבל בימים האחרונים נכנס גורם מפתיע לשוק המתעניינים ברכישת הקבוצה, או בכניסה לשותפות על אחזקתה.

מדובר בראשי מועדון שמשון כפר קאסם, מועדון שהוקם לפני שנים בודדות והספיק להגיע לצמרת ליגה א', תוך השקעת סכומי כסף בלתי מבוטלים והחתמת שחקנים בעלי שם כמו שלומי ארבייטמן, יוסף אבו לבן וסיראז' נסאר (שעדיין משחק בקבוצה).

יו"ר הקבוצה הוא איהאב סרסור, אך מאחורי היכולות הכלכליות של המועדון עומד אחיו, איש העסקים הישראלי-בריטי סעיד סרסור. בימים האחרונים בדקו ראשי הקבוצה מול גורמים בהפועל ת"א את סדרי הגודל של פסקי הדין החלוטים והכרעות הדין שתלויים ועומדים מול הפועל ת"א בפיפ"א ובסמכויות משפטיות נוספות באירופה.


סעיד סרסור (צילום: טוויטר)

בהפועל ת"א נקבו בסכום של שבעה מיליון יורו, אך למעריב נודע אתמול כי הסכומים ככל הנראה נמוכים יותר. פסקי הדין (בשל תביעות שהגישו בין השאר קייזרסלאוטרן, באטה בוריסוב, ליביו אנטל ועוד) מגיעים לפחות משני מיליון יורו, פסק הדין לפיצוי עבור המאמן הספרדי ססאר מנדיונדו מגיע ליותר משני מיליון יורו ובנוסף עומדת נגד האדומים תביעה של קרוב למיליון יורו שהגישו נמניה ניקוליץ' ולוקאס וינטרה, ששיחקו בעבר במועדון.

בשלב הזה פסקי הדין עדיין תלויים ועומדים כנגד המועדון, שכן פיפ"א טרם החליטה למי הם שייכים: לחברת 'הראל אחזקות' שנמצאת בפירוק או לעמותה החדשה המנהלת כיום את הפועל ת"א.

סרסור, המתגורר בלונדון, מצוי בעסקי הנדל"ן והגז הטבעי. על פי פרסומים שונים, לפני שנתיים וחצי הוא רכש 70% מרישיונות קידוחי הגז "יהל" ו"אופק", וזאת כדי להציל את שותפות החיפושים "גלוב אקספלוריישן". סרסור אף מצוי בקשרים עסקיים עם גורמים במדינות המפרץ, העוסקים בהפקת ומכירת נפט וגז, ועל חולצות שמשון כפר קאסם התנוסס בעבר הכיתוב "אתיחאד" (איחוד האמירויות). 


רוכש ערבי -ישראלי להפועל תל אביב? (צילום: דני מרון)

אחיו של סרסור, איהבא, שהתבטא בפני גורמים שונים בימים האחרונים על אהדתו להפועל ת"א ועל בדיקת הנאותות שקיים, הכחיש בשיחה עם "מעריב" את הדברים ואמר בתגובה: "מה אנחנו? מי אנחנו? כולה קבוצה בליגה א'. לא היו דברים מעולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי