רוני לוי: "מרגיש שזה הזמן שלי לחזור לאמן, רציתי זמן לעצמי"

ניקולה מיטרוביץ'
ניקולה מיטרוביץ' | האתר הרשמי

המאמן שעזב את אנרתוסיס בחודש ספטמבר, דיבר בתוכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחס לעתידו: "יהיה לי קשה לקבל את הקבוצות שאני רוצה". וגם: העונה של מכבי ת"א, העבודה של בלבול וההצעה מהנבחרת הצעירה

(גודל טקסט)

רוני לוי פתח את העונה באנרתוסיס פמגוסטה, אך למרות שהציב אותם אשתקד במקום השלישי בליגה המאמן הישראלי פוטר כבר בחודש בספטמבר עקב ההדחה המפתיעה במוקדמות הליגה האירופית ללאצ'י האלבנית ואי שביעות בארבעת מחזורי הליגה הראשונים של הקבוצה.

אחרי שהיה מועמד למכבי חיפה, הפועל תל אביב והנבחרת הצעירה, דיבר הערב (רביעי) בתוכנית הרדיו של 103FM והתייחס לחולשה של הליגה, השיפור בקבוצה הירוקה מאז המינוי של מרקו בלבול, עתידו המקצועי ועוד.

מכבי תל אביב דורסת, האם הליגה חלשה: "מכבי תל אביב עושה עונה באמת מצוינת ואי אפשר להוריד מההישגים שלה העונה, יש לה מאמן מצוין ואני לא מסתכל על זה בכלל. רואים שיש ירידה מסוימת בליגה, היא לא איכותית וטובה לעומת שנים עברו אבל יש גם תקופות כאלה".

הירידה של באר שבע היא הסיבה לירידת האיכות: "זה לא רק באר שבע, כי זה הגיוני שקבוצה אחרי כמה שנים שרצה חזק מאוד תרד. הבעיה שכל הקבוצות שאמורות להיות בצמרת לא מרשימות. אם קבוצות גדולות כאלה עם איכות וקהל יחזרו לצמרת הליגה, באופן טבעי תשתפר".


"אי אפשר להוריד מהישגיה של מכבי תל אביב" (דני מרון)

"לכל קבוצה יש תקופות, של 4-5 שנים טובות ואז הדברים הולכים קצת יותר קשה, זה קרה למכבי חיפה ומכבי תל אביב. אבל אני חושב שהנושא הזה הרבה יותר מורכב, אני לא חושב שבכמה דקות אפשר למצות את זה אבל הירידה ביכולת היא עובדה".

על ההתאקלמות של מרקו בלבול: "לזכותו של מרקו יאמר שהוא ייצב את הקבוצה ואם יש משהו שאני אוהב לראות, הוא חוזר על אותו דבר על אותו סגנון משחק, אותה דרך אותה שיטה. יש משהו שאני מאוד לא אוהב בכדורגל המודרני זה שנהיה טרנד לצפות לשינויי מערך במהלך משחק. זה לא הולך ככה בכדורגל, צריך דרך ויציבות, כמובן שצריכה גמישות טקטית וצריך לגוון ולעבוד, אבל מרקו עושה עבודה טובה ומביא תוצאות. אבל אנחנו יודעים שבמכבי חיפה תמיד מצפים ליותר, לתארים והצלחות. נראה לי ממה שראיתי שהם מנסים לבנות קבוצה טובה ולמשוך את השחקנים הנכונים. ימים יגידו".

איך מתמודדים עם הלחץ במכבי חיפה: "אני רואה את זה טיפה אחרת. ברור שהלחץ הוא גורם משפיע וברור כשיש אנרגיה טובה ודברים חיוביים אז הקבוצות מוציאות מעצמם יותר, אבל אני חושב שהאיכות לא מספיק גבוהה. במכבי חיפה גם היה לחץ והיה קשה אבל בגלל שהקבוצה הייתה טובה היינו מוצאים פתרונות".


"מרקו בלבול ייצב את הקבוצה" (דני מרון)

נעלמת מאז תחילת העונה: "קודם כל אני עד היום במשך 15 שנים רצוף עובד כמאמן למעט התקפות קצרות. עד לפני חודשיים שלושה עבדתי. קשה לי מאוד להאמין שאני אחזור לעבוד עד סוף העונה הנוכחית. אחרי שיצאתי מאנורתוסיס הייתי צריך להתאוורר ולנקות דברים מהראש. אני אוהב את זה שהתקשורת תמיד אומרת על מאמנים שהם מועמדים מבלי לבדוק את הצד השני. רציתי חודשיים שלושה להירגע ולקחת דברים לעצמי מכווין שאם אני עובד, אני עובד 24/7 מסביב לשעון והייתי צריך קצת מנוחה, ועכשיו אני מרגיש שזה הזמן שלי לחזור ולהתחיל לאמן אבל אני יודע שיהיה לי קשה לקבל את הקבוצות שאני רוצה ואולי אני אצטרך לחכות לתקופה ארוכה".

הנבחרת הצעירה: "הייתה שיחה טובה, הוא הציע לי כמה תפקידים אבל זה סגנון עבודה אחר. אבל לא ממקום מזלזל, בנקודת זמן הזאת ראיתי את זה כירידה מסוימת כי חשבתי שאחרי שהייתי מועמד להיות מאמן לנבחרת ואחרי שעשיתי לא מעט דברים בכדורגל. אולי טעיתי בעניין הזה, גם בנבחרת הבוגרת אני לא רואה שיש איזה מאמן שבגללו אני אהיה באולימפית, אז החלטתי לסרב לזה"

הפועל תל אביב: "לא נעים לי ואני לא חושב שיש מקום לדבר על קבוצות עם מאמן. אם יקרה מצב ותתפנה משרה וזה יתאים לי אז יכול להיות שזה יקרה. זאת יכולה להיות כל קבוצה, כל דבר צריך לקרות בזמן שלו. יש לי סבלנות"


"הנבחרת הצעירה הייתה עבורי צעד אחד אחורה" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי