בלבול: "אני יודע לאן לכוון". פריי: "רציתי להגיע למועדון גדול"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

המאמן דיבר במסיבת עיתונאים לקראת חדרה (ראשון 20:00, ספורט1): "לא מכיר משחק לא חשוב. השחקנים צריכים לעשות התאמות למה שקורה במגרש". הרכש החדש מטורקיה: "אני רוצה להיות זה שיוצר את האקשן"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה ממשיכה את הכנותיה לקראת המפגש נגד הפועל חדרה ביום ראשון בסמי עופר (20:00, שידור ישיר בספורט1). המשחק בין השתיים יהיה קרב ישיר על הפלייאוף העליון ולכן בחיפה לא מזלזלים בכלל ביריבה שנמצאת בעונה מצויינת. המאמן מרקו בלבול ערך שיחה עם שחקניו והחמיא להם על המחצית השנייה בתיקו 1:1 מול בית"ר ירושלים והסביר כי חייבים לייצר המשכיות בכדי להגיע למקום גבוה ככל שניתן במשחקים המכריעים של העונה.

בשלב זה, המאמן לא תרגל הרכב והוא יעשה זאת באימוני סוף השבוע, אבל נראה כי אינו מתכוון לבצע שינויים משמעותיים לקראת המשחק. בלבול צפוי להמשיך בשיטה שעבדה במשחקים האחרונים עם חמישה שחקני הגנה כאשר הבלם עאיד חבשי, שנעדר בגלל צהובים יחזור להרכב על חשבונו של רמי גרשון. רז מאיר עדיין פצוע ובספק למשחק כשסאן מנחם צפוי להחליפו. ג'ורג' מנדז'ק ייעדר בגלל ההרחקה מול בית"ר, ומקסים פלקושצ'נקו עשוי לפתוח במקומו. ההתלבטות העיקרית של הצוות המקצועי היא בחלק ההתקפי בין קארים פריי לניקיטה רוקאביצה. החלוץ ירדן שועה צפוי לקבל דקות משמעותיות אך יעלה מהספסל.

בלבול ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, ואמר: "אני לא מכיר משחק שהוא לא חשוב ושלא צריך לקחת בו שלוש נקודות. זה משחק מאוד חשוב להמשך העונה שלנו, נגד קבוצה מאומנת ומוכשרת מאוד שעושה דברים יפים בליגה העונה. אנחנו רוצים לנצח, לא משנה אם זה בבית או בחוץ. רוצים לגרום לקהל ליהנות כמו בטדי. כמו ב-30 הדקות הראשונות ששלטנו במשחק".

בלבול.
בלבול. "מרוצה מההתקדמות ומהמיקום בטבלה" (מאור אלקסלסי)

שיטת האימון שלו: "כל האימונים היום צריכים להיות קשורים למה שקורה במשחק. יכול להיות בכל מיני סיטואציות שיכולות להתרחש במשחק. צריך שלשחקנים יהיו את הכלים לדעת מה לעשות בכל שינוי במשחק ולעשות את ההתאמות לבד, זה מה שאני מצפה מקבוצה מודרנית וזה מה שהם עשו".

ההתקדמות מאז הגיע למכבי חיפה: "אני מרוצה ממה שאנחנו עושים ומההתקדמות שלנו, גם בצורת המשחק וגם מהמיקום בטבלה. צריך להמשיך להיות מרוכזים במה שאנחנו עושים".

הסגל שהתרחב בינואר: "אני שמח שיש תחרות, זה כאב ראש בריא מאוד. יש לנו סגל מאוד מאוזן, סגל טוב. השחקנים הם לא טיפשים. הם יודעים שכשיש מישהו שמנסה לתפוס את ההרכב הם צריכים להיות ברמה הכי טובה שלהם כדי לשמור על המקום. ומי שטוב באימונים ובמשחקים, ישחק".

שחקני מכבי חיפה.
שחקני מכבי חיפה. "השחקנים לא טיפשים, מי שרוצה את המקום בהרכב צריך להתאמץ" (מאור אלקסלסי)

ההכנה למשחק הקרוב: "כל משחק הוא שונה. חדרה היא קבוצת פלייאוף עליון שעושה עונה נפלאה מבחינתה. הורחק לנו שחקן בטדי, כל משחק הוא שונה. לכל משחק יש את התסריט שלו. צריך לבוא מוכנים ולעשות את העבודה".

"אני חושב שמכבי חיפה משחקת טוב כתלכיד", הוסיף בלבול, "אני מרוצה מההתקדמות שלנו, אני מרוצה מאיך שאנחנו נראים בהגנה, בקישור ובהתקפה. תמיד יש לאן להשתפר ועל זה אנחנו עובדים, רוצים להשתפר בעוד הרבה פרמטרים. תמיד מפיקים לקחים מכל דבר שקורה במועדון. מנסים להשתפר וללכת קדימה. אני יודע לאן מכבי חיפה רוצה להגיע ולאן היא מכוונת, ונעשה כל מה שצריך כדי להשתפר".

הרכש החדש, קארים פריי הטורקי, אמר: "לחדרה יש קבוצה טובה. הייתי כאן קצת יותר משבוע, ויש הרבה כישרון במדינה הזאת. במיוחד למשחק ביום ראשון שאנחנו צריכים שלוש נקודות ואנחנו רוצים להיות במקום השני, אנחנו חייבים להתחבר ולשחק כקבוצה".

למה הגיע למכבי חיפה: "מכבי חיפה הוא מועדון גדול. רציתי לשמור על רמה גבוהה אז הלכתי למועדון ברמה גבוה שהיה בליגת האלופות ובליגה האירופית. עד עכשיו זה מוצא חן בעיניי".

פריי.
פריי. "יש כאן הרבה כישרון" (מאור אלקסלסי)

על פרדי פלומיין, ששיתף איתו פעולה בעבר: "ראינו במשחק נגד בית"ר שפלומיין הוא שחקן מעולה, גם אבו פאני אמר שהוא שחקן מצוין".

התפקיד שלו במגרש: "אני באופן אישי אשמח לשחק גם כקשר התקפי וגם כחלוץ 10. מה שהקבוצה תצטרך זה בסדר מבחינתי. אני מעדיף להיות זה שיוצר את האקשן ומוסר את המסירה האחרונה, אבל כמובן שאני תמיד גם אוהב להבקיע. אפשר להגיד שאני שילוב של שני התפקידים".

איך קיבלו אותו בקבוצה: "האווירה בחדר ההלבשה נהדרת, מהיום הראשון שלי כאן קיבלו אותי. כולם כמו משפחה אחת גדולה, שלא ציפיתי לדבר כזה".

בינתיים, בקבוצה חושבים גם על העונה הבאה ובימים הקרובים צפויים להגיש הצעה לחוזה חדש לחלוץ שון וייסמן. האחרון מסיים את חוזהו בסיום העונה וכבר נפגש לפני מספר שבועות עם ראשי המועדון שהסבירו כי הם מעוניינים בו וכאמור בקרוב תוגש הצעה רשמית. בסביבתו של החלוץ

שון וייסמן. יקבל הצעה להארכת חוזה בימים הקרובים (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי