צפו בתקציר: מכבי נתניה הביסה 1:4 את מכבי פתח תקווה

פאטוס בצ'יראי
פאטוס בצ'יראי | דני מרון

האורחת להטה נגד קבוצתו של לוזון, שרשם הפסד ליגה ראשון במלאבס, בכך שכבשה רביעייה לראשונה מאז ספטמבר והגדילה את המרחק מב"ש ל-7 נק'. בצ'יראי (צמד), קניקובסקי ומלדה למנצחת, דנינו קבע יתרון זמני מנגד

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 של ליגת העל נפתח הערב (ראשון) עם הניצחון 1:4 המרשים של מכבי נתניה במושבה אשר מבטיח לה כמעט בוודאות מקום בין שש הראשונות בתום 26 מחזורים המעניק מקום בפלייאוף העליון על מכבי פתח תקווה שרשמה הפסד ליגה ראשון בעידן גיא לוזון וסיבך אותה עמוק בתחתית.

בפתיחת המשחק דווקא מכבי פתח תקווה עלתה ליתרון מהיר בדקה ה-17 כשעומר דנינו ניצל השמטה של דני עמוס אחרי קרן של עיסא סיסוקו ודחק מקרוב פנימה. נתניה הגיבה מיד עם מהלך נפלא של פאטוס בצ'יראי שכנכס לתוך הרחבה, מסר בקושי לגבי קניקובסקי ששלח פצצה ברגל שמאל היישר לרשת. בדקה ה-27 המהפך הושלם, מבשל השער בצ'יראי, היה הפעם על תקן הכובש אחרי שניצל הרחקה לא טובה של המארחים ובעט לשער של גיגי.


פאטוס בצ'יראי להט עם צמד (דני מרון)

בחצי השני נתניה כבשה את השלישי אחרי שקניקובסקי ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק ופגעה בדרך במלדה שכבש במקריות רבה את שערו הראשון העונה. השער האחרון נכבש בדקה ה-90 על ידי מי אם לא בצ'יראי, שחתם צמד וכבש את שערו התשיעי העונה.

מכבי נתניה תקווה להמשיך במומנטום הנהדר במחזור הליגה הבא נגד הפועל תל אביב (שבת, 18:05 שידור ישיר בספורט4), מנגד מכבי פתח תקווה תקווה לא לחטוף השפלה נוספת נגד המוליכה, מכבי תל אביב בנתניה (שבת, 15:40 שידור ישיר בספורט4).


עומר דנינו חוגג את השער הראשון (דני מרון)


אוהדי מכבי נתניה (דני מרון)


דני עמוס השמיט בדקה בדקה ה-16 (דני מרון)

הרכבים 
מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, עיסא סיסוקו, תומאש סיבוק, עומר דנינו, גל שיש, פרנק במבוק, איתי טאקו, ארמנדו קופר, לידור כהן, הריסון מנזלה (גידי קאניוק 54), אלי אלבז (תאי בריבו 64).

מכבי נתניה: דני עמוס, מוחמד זבידאת, טים הויבך, ברנקו ורגוץ', ג'ונתן בורנשטיין, ניקו אולסק, עלי מוחמד (יחמיר היקה 73), גבי קניקובסקי, אילון ירושלמי (סתיו פיניש 83), יונס מלדה (גיא מלמד 61), פאטוס בצ'יראי.

מהלך המשחק
מכבי נתניה הגיע להזדמנות ראשונה בדקה העשירית כאשר גבי קניקובסקי העביר כדור גובה למרכז הרחבה שהגיע לאיילון ירושלמי, אך הקשר הצעיר העיף את הכדור החוצה. בדקה ה-17 מכבי פתח תקווה עלתה ליתרון, כאשר דני עמוס השמיט כדור קרן כחול ועומר דנינו דחק מקרוב.

השוויון הגיע כעבור ארבע דקות בלבד, כאשר פאטוס בצ'יראי התעלל בהגנת המארחים והעביר כדור ברחבה לגבי קניקובסקי ששלח פצצה ברגל שמאל שאותה צחי גיגי לא היה יכול לעצור. בדקה ה-28 המהפך הושלם, פאטוס בצ'יראי ניצל הרחקה רעה של המארחת וכבש מקרוב את שערו השמיני העונה.

השער השלישי של נתניה הגיע בדקה ה-51 – גבי קניקובסקי שחרר בעיטה מרחוק שבפגעה בדרך ביונס מדלה, שינוי הכיוון הטעה את גיגי והכדור נכנס לרשת. בדקה ה-62 נתניה כמעט כבשה את הרביעי, גיא מלמד, שנכנס דקה קודם לכן, העביר כדור רוחב מסוכן שפספס במעט את רגלו של טים הויבך. חמש דקות אחר כן, בורנשטיין מצא את בצ'יראי ברחבה, אך החלוץ בעט חלש ולמרות שגיגי בתחילה השמיט, הוא תפס את הכדור ומנע ספיגה נוספת. בדקה ה-90 בצ'יראי השלים צמד אחרי שניצל התקפה רפויה של מכבי פתח תקווה ונעץ את המסמר האחרון.

גבי קניקובסקי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי